Mites porukalla on kestänyt Mondeon 1.5L bensan viritys, esim. seuraava ohjelma olis saatavilla:
160 heppaa / 240 Nm --> 188 heppaa / 285 Nm
Auto on tuota uudempaa -15 vuosimallia.
Eli tarviiko jännitellä kovasti padan kestävyyttä, jos tuollaisen laitatan myllyyni?
Siistiä ajoa >99%.
Automaatille tuo tuskin on liikaa vielä?
Kannattaako siirtyä 98 bensaan tai muita vinkkejä?
Nyyppä kyselee
Mondeo 1.5L Ecoboost automaatin viritys
Re: Mondeo 1.5L Ecoboost automaatin viritys
Autossa sama kone kun mk3.5 Focuksessa tosin nimellisesti 10hv tehokkaampana. 180hv ei pitäisi olla ongelma koska rajoittamattomana (150hv ohjelmallisesti rajoitettu) tuottaa saman tehtaan asetuksillakin. Parisataa noista näemmä yleisesti otetaan ohjelmalla. Taitaa pullonkaulaksi muodostua turbon koko ja vesijäähdytteinen välijäähdytin. Välijäähdyttimen ongelmallisuusden takia Mountunelta ei koskaan tullut ohjelmaa kyseiseen moottoriin. Automaatin kestävyydestä ei tietoa mutta ainakin manuaalin kanssa puhuttu ettei kestäisi enempää vääntöä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Mondeo 1.5L Ecoboost automaatin viritys
Itse ajelen 98 . Joo minäkin suhtaudun aina varauksella näihin viti viri juttuihin. Toi automaatti kun katsoo tätäkin foorumin tarjontaa ei ole mikään kestävin. Jos haluaa että auto kulkee neliveto js heppoja yli 300. Ajannut Mitsun evoa katukäytössä ,tuollainen pitää olla jos haluaa liikennevaloistä lähteä nopeasti. Omistaja päättää mitä tekee autolleen
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali