duratec 2,0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
arto421
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2019 11:42

duratec 2,0

Viesti Kirjoittaja arto421 »

puristukset mitattu 8,5 joka sylinteri? ei käynnisty lupaa vaan
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: duratec 2,0

Viesti Kirjoittaja Renee »

Ettei olisi liimaventiilili. Eli venat on auki jonkun verran. Pitkä starttaus monesti auttaa käynnistymään.
http://www.overdrive.fi/forum/threads/f ... tw.202131/
Laitappa ne auton tiedot aluksi.
viewtopic.php?f=2&t=56655
Huonot on paineet jos kaikissa pytyissä on 8 bar. Normi koneissa noi paineet moottorista riippuen on 12-15 bar välissä Huononman ja paremman sylinterin heitot saa olla korkeitaan 10%
Onko mitään erikoista sattunut kun viimeksi auto toimi normaalisti
Tuossa juttua paineista
viewtopic.php?f=3&t=56403
Kun käännät virrat päälle toimiiko bensapumppu ja bensaa tankissa riittävästi.ettei sen pulaa kärsitä
Kipinä puoli kunnossa ja vikavaloja ei mittaristossa
viewtopic.php?f=6&t=44388
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: duratec 2,0

Viesti Kirjoittaja emax »

Paineet on vähä matalahkot, mutta pitäisi lähteä niiden puolesta kuitenkin vielä käyntiin. Vanha konsti on laittaa pyttyihin vähän öljyä että mäntä ja sylinteri tiivistyy hetkeksi. Jos tuolla konstilla puristukset nousee...sanotaan ny vaikka yli 10:n niin pytyissä/männissä on jotain vikaa.
Katalysaattosi ja lambda eivät sitten tykkää yhtään tuosta öljystä, mutta ei ne kerrasta rikki mene. En silti ota niistä mitään vastuuta, eli omalla vastuulla kokeilet mitä kokeilet.

Kaasuläpän ja puolan välistä näet oikeasta kulmasta sinne imusarjan juureen, siellä näkyy vipu ja alipainekellon varsi. Onhan ne kiinni toisissaan?
Vipu ohjaa imusarjassa olevia läppiä jotka pitäisi olla ilman alipainetta ja käynnistyksessä auki. Vivun ja alipainekellon välinen liitos kuluu joskus niin että ne ei pysy enää kiinni toisissaan ja läpät pysyy kiinni. Tämä selittäisi osaltaan myös matalia paineita kun ne läpät ei päästä ilmaa pyttyyn mikä voisi sitten puristua.

Polttoainesuodatin voi myös ruostua/hapettua puhki jolloin ei bensaa riitä tarpeeksi suuttimille asti, mutta tämän kyllä huomaa äkkiä hajuna ja bensalätäkkönä vasemmanpuolen takarenkaan paikkeilla.

Sitten ne perusaisat eli tulppien ja ilmansuodattimen kunto, ja onko vika tullu yhtäkkiä vai jonkun korjauksen jälkeen?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Fiestalla
Viestit: 481
Liittynyt: 20 Heinä 2005 21:39
Paikkakunta: Turku

Re: duratec 2,0

Viesti Kirjoittaja Fiestalla »

Näyttääköhän mittari oikein, onko testattu muilla laitteilla?
Onko paljonkin ajettu?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: duratec 2,0

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tämä oli niin mielenkiintoinen kysymys, joten kuinka kävi auton kanssa. Paaliin vai ajoon?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin