Focus Tdci 1.6 ongelma reissunpäältä (hihna)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rattanat
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Elo 2019 02:50

Focus Tdci 1.6 ongelma reissunpäältä (hihna)

Viesti Kirjoittaja Rattanat »

Vitt** iski ongelmaa focukseen ja tietysti reissunpäällä.Yleensä veisin auton tutulle pajalle, kun en näitä itse oikein osaa. Mut nyt ois varmaan oiva paikka yrittää ennen kuin rupean etsimään parin päivän varoitusajalla ruotsalaista huoltamon, joka ei pissis heti turistia silmään.

Eli hihnan kitinä rupesi kuulumaan ja ajettavaa ois viel 3000-4000km. Ongelmaa enemmän pienillä kierroksilla ajettaessa ja ei ollenkaan heti aamulla startatessa tai ensimmäisen 30min ajon aikana. Ilmastoinnin olen jo laittanu pois päältä.

Ostin ensihätään tuollaista hihnasprayta https://m.motonet.fi/fi/tuote/609722/CR ... ray-250-ml ja ruiskutin sitä ainoalle löytämälleni hihnalle, irrottamalla vänkärin puolen eturenkaan. Mutta onko tämä nyt sitten se ilmastoinnin hihna? Ja jos on, niin mistä päin pääsisin helpoiten sprayaamaan myös apulaite hihnaa joka pyörittää laturia ja vesipumppua? Yrityäny googlata mut kun autoalan termitkin kaikki ihan hepreaa :D

Muita mieltä askarruttavia kysymyksiä:

1. Jos joutuu viemään korjaamolle, niin kannattaako vaihdattaa muuta hihnan lisäksi. (Kiristimiä yms)
2. Onko tuo CRC Belt Spray Hihnaspray oikeasti sama tuote kuin motonetin CRC Belt Grip PRO. Näin ainakin ruotsalaisen myyjän mukaan on, muta en oikein vakuuttunut.
3. Hintalaatusuhteeltaan hyviä korjaamoja välillä Tukholma - götoborg
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus Tdci 1.6 ongelma reissunpäältä (hihna)

Viesti Kirjoittaja Renee »

Monesti vinkuminen johtuu kun kitka häviää hihnapyörästä .Eli vaihdon yhdeysessä liotittimellaa ja kuumallaa vedellä hihnapyörät puhtaaksi .Coka colaa joskus auttaa jos muutaa ei ole tarjolla. Mitä noita merkkija sanoit eikös samaa mitä sinnee laittaa.Teese itse mies vaihtaa hihnat itse .Se verraan levähdyspaikkaa tarjollaa.

Avaimet on mukanaa ja hihnat kuuluu olla takakontissa kuten 80 luvullaa oli tapana.Joskun laturin hihna katseamissen se matkaa ei saa loppua

https://www.youtube.com/watch?v=ndx-OaTbeB4
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin