2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Tässä tämän aamun diagrammeja.
Aluksi toimi, mutta sitten veti jumiin.
Tässä kohtaa kaasuläppä teki viimeiset liikkeet.
Tässä näkyy tasainen 78% käyrä läpälle.
Aluksi toimi, mutta sitten veti jumiin.
Tässä kohtaa kaasuläppä teki viimeiset liikkeet.
Tässä näkyy tasainen 78% käyrä läpälle.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Valitettavasti ainakaan minulle kuvalinkit eivät aukea.
Eikö moottoria sammutettaessa tunnu normaalia kovempaa rynkytystä?
Voisi toki kokeilla resetoida kaasuläpän opitut arvot. Tuskin auttaa, mutta tuskin haittaakaan. Jos otat ahtoletkun irti, niin näet missä asennossa läppä todellisuudessa on.
Eikö moottoria sammutettaessa tunnu normaalia kovempaa rynkytystä?
Voisi toki kokeilla resetoida kaasuläpän opitut arvot. Tuskin auttaa, mutta tuskin haittaakaan. Jos otat ahtoletkun irti, niin näet missä asennossa läppä todellisuudessa on.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Ehkä paree antaa korjaamon tutkia sen niin saa virallisen lausunnon myyjäliikettä varten. Tässä vaiheessa ei kannata mennä sekaamaan kun diagnosointi on viä kesken mutta on siellä jotain häikkää jos pyynti ja toteutunut asento noinkin paljon eroaa. Tuohon grafiikkaan vielä, se kertoisi enemmän kun siitä selviäisi mikä on pyynti ja toteutunut arvo läpän suhteen.
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Pyynti on siinä 15% paikkeilla ja pyynti muuttuu kaasun asennon mukaan. Tuossa se on TAC kohdalla.
Kaasuläpän opitut arvot nollattu huoltoliikkeen bosch-lukijalla.
Samoja arvoja ne näyttää, mitä oma forscan.
Kaasuläpän opitut arvot nollattu huoltoliikkeen bosch-lukijalla.
Samoja arvoja ne näyttää, mitä oma forscan.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Jatketaanpas hieman projektia.
Tänään tarkisteltiin hieman tarkemmin kaasuläppää.
Huoltomies otti irti ja putsasi cleanerilla ja paineilmalla. Mustaa kamaa tuli puhalluksen aikana pihalle. Eli jotain hiiltymistä oli siellä sähköpuolella tapahtunut. Kaasuläppä liikkui tyhjänä ihan ok, näytti ikäisekseen hyvältä. Virrat kiinni ja käsin koittaa käyttää eri asennoissa, moottori esti liikkumisen. 78,04 koko ajan. Voltit on 1.08-1.09.
Pitää käydä vielä Ford liikkeessä kunnon tutkimuksissa ja antaa siellä tehdä päätökset. Vahva haisu dieselhuollolla oli kuitenkin tuon kaasuläpän suhteen.
Jäi hyvä kuva ystävällisestä palvelusta tuossa liikkeessa
Tänään tarkisteltiin hieman tarkemmin kaasuläppää.
Huoltomies otti irti ja putsasi cleanerilla ja paineilmalla. Mustaa kamaa tuli puhalluksen aikana pihalle. Eli jotain hiiltymistä oli siellä sähköpuolella tapahtunut. Kaasuläppä liikkui tyhjänä ihan ok, näytti ikäisekseen hyvältä. Virrat kiinni ja käsin koittaa käyttää eri asennoissa, moottori esti liikkumisen. 78,04 koko ajan. Voltit on 1.08-1.09.
Pitää käydä vielä Ford liikkeessä kunnon tutkimuksissa ja antaa siellä tehdä päätökset. Vahva haisu dieselhuollolla oli kuitenkin tuon kaasuläpän suhteen.
Jäi hyvä kuva ystävällisestä palvelusta tuossa liikkeessa
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
No nyt päivitystä. Vikaa diagnosoitiin merkkihuollossa ja kaikki arvot oli ihan hyviä. Asentaja raapi päätä ja mietti mikä/mitkä voisi aiheuttaa totaalisen hyytymisen.
Päivityksiä ei ollut kuulemma saatavilla tiskin tietokoneelta katsottuna.
No asentaja otti diagrammit talteen ja oli lähettämässä niitä Ruotsiin analysoitavaksi, kunnes läppäri sanoi että PCM on päivitettävä ensin. No, PCM päivitettiin ja kaikki opitut arvot nollattiin. Tehtiin testilenkki ja kokeiltiin saada vika esiin. Ei tullut enää. Ei vaikka kuinka yritettiin.
Ilmeisesti softan päivitys poisti kyseisen hyytymisen! Pitää nyt ajella ja katsoa josko se oikeasti poistui. Auto vastaa kaasuun aivan eri tavalla, mitä ennen huoltoon menoa, että kyllä se jotain teki. Oli kuulemma muiden muassa ruiskutuspaineita muokkailtu uudessa versiossa.
Toivotaan että tällä saatiin auto kuntoon.
Seuraavaksi AJ-Techille EGR-softaamiseen.
Päivityksiä ei ollut kuulemma saatavilla tiskin tietokoneelta katsottuna.
No asentaja otti diagrammit talteen ja oli lähettämässä niitä Ruotsiin analysoitavaksi, kunnes läppäri sanoi että PCM on päivitettävä ensin. No, PCM päivitettiin ja kaikki opitut arvot nollattiin. Tehtiin testilenkki ja kokeiltiin saada vika esiin. Ei tullut enää. Ei vaikka kuinka yritettiin.
Ilmeisesti softan päivitys poisti kyseisen hyytymisen! Pitää nyt ajella ja katsoa josko se oikeasti poistui. Auto vastaa kaasuun aivan eri tavalla, mitä ennen huoltoon menoa, että kyllä se jotain teki. Oli kuulemma muiden muassa ruiskutuspaineita muokkailtu uudessa versiossa.
Toivotaan että tällä saatiin auto kuntoon.
Seuraavaksi AJ-Techille EGR-softaamiseen.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Painavaa tekstiä kyllä oli siinä mies menee hiljaiseksi. Vai sokea tikanheittäjä ihan ollaan. Kysyjälle auto toimii nyt hyvin ja ja onko se 60tkm huolto tehty vai tulossa vastaan. Millainen autolla oli huoltohistoria kun toi päivitys laitettiin siihen.riikomi kirjoitti: ↑24 Kesä 2019 11:04 ^Nämä Reneen avut ongelmaan kuin ongelmaan etenevät kaavalla:
- vaihda tuo, tuo, tuo, tuo ja tuo osa
- onko tämä, tämä, tämä ja tämä milloin viimeksi huollettu?
- onko nämä, nämä, nämä ja nämä asiat milloin viimeksi tarkastettu?
Sokeakin tikanheittäjä osuu ajastaan kymppiin kun heittelee pitkin taulua; hedelmällisempää on pitää silmät auki ja haarukoida ongelman todellista syytä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Ei kannata mennä henk.kohtaisuuksiin... Me kaikki olemme erilaisia joten antakaa meidän olla .riikomi kirjoitti: ↑24 Kesä 2019 11:04 ^Nämä Reneen avut ongelmaan kuin ongelmaan etenevät kaavalla:
- vaihda tuo, tuo, tuo, tuo ja tuo osa
- onko tämä, tämä, tämä ja tämä milloin viimeksi huollettu?
- onko nämä, nämä, nämä ja nämä asiat milloin viimeksi tarkastettu?
Sokeakin tikanheittäjä osuu ajastaan kymppiin kun heittelee pitkin taulua; hedelmällisempää on pitää silmät auki ja haarukoida ongelman todellista syytä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
^Kyse ei ollut henkilökohtaisesta vttuilusta vaan siitä, että kysyjiä tavan takaa opastetaan tarpeettomiin toimenpiteisiin, joihin kysyjillä menee tarpeettomasti rahaa ja aikaa.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Vastaan henkilökohtaisesti kun sattui silmään tämä.teksti.
Eiköhän noita turhia korjauksia tee firmat kun vikaa etsitään. Onko sähköpuolella vai moottoripuolella. Noita tikkataulumiehiä täten riittää. Ottavat viellä rahaakin.
https://yle.fi/uutiset/3-7692383
Eiköhän noita turhia korjauksia tee firmat kun vikaa etsitään. Onko sähköpuolella vai moottoripuolella. Noita tikkataulumiehiä täten riittää. Ottavat viellä rahaakin.
https://yle.fi/uutiset/3-7692383
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 19 Maalis 2017 11:51
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Kiitoksia pojat !!!
Meinaan kun minulla oli farkku mondeo 2.0 diesel seisonnassa kolme viikkoa joulun seutuvilla ja kun käynnistin niin kaiken maailman varoitusvalot syttyi eikä vetoa meinannut löytyä.Mitään vikailmoitusta ei kuitenkaan näyttänyt ja koneen lämmetessä varoitusvalo toisensa jälkeen sammui ja vetokin alkoi toimimaan.
Pari viikkoa tässä olen nyt ajellut mutta varsinkin kylmänä veto meinasi loppua ettei kaasun polkaisusta tiennyt oikein mitään.
No kävin täällä kurkkaamassa olisiko jollain toisellakin samoja ongelmia ja tämä ketju löytyi jonka luin läpi.
Minä en tiedä paljon mitään näitten nykyautojen päälle ja lähetin puolivälkylle pojalleni viestin saako meidän vehkeillä tuon PCM:n päivitettyä kun
minulla ja pojalla on jonkinlaisia testereitä.
Sainkin viestin pari minuttia myöhemmin...ota akun kenkä puoleks tuntia pois.Sit kenkä kiinni ja virrat autoon ja oota 10 s,sit käynnistä auto ja sammuta kaikki puhaltimet sun muut pois ja anna käydä 10 min ajan ja sit vaan liikenteeseen.
Heh...niin vaan auto rupesi toimimaan normaalisti että siinä vinkki seuraavalle niin saa auton kuntoon ilman korjaamoa.
Meinaan kun minulla oli farkku mondeo 2.0 diesel seisonnassa kolme viikkoa joulun seutuvilla ja kun käynnistin niin kaiken maailman varoitusvalot syttyi eikä vetoa meinannut löytyä.Mitään vikailmoitusta ei kuitenkaan näyttänyt ja koneen lämmetessä varoitusvalo toisensa jälkeen sammui ja vetokin alkoi toimimaan.
Pari viikkoa tässä olen nyt ajellut mutta varsinkin kylmänä veto meinasi loppua ettei kaasun polkaisusta tiennyt oikein mitään.
No kävin täällä kurkkaamassa olisiko jollain toisellakin samoja ongelmia ja tämä ketju löytyi jonka luin läpi.
Minä en tiedä paljon mitään näitten nykyautojen päälle ja lähetin puolivälkylle pojalleni viestin saako meidän vehkeillä tuon PCM:n päivitettyä kun
minulla ja pojalla on jonkinlaisia testereitä.
Sainkin viestin pari minuttia myöhemmin...ota akun kenkä puoleks tuntia pois.Sit kenkä kiinni ja virrat autoon ja oota 10 s,sit käynnistä auto ja sammuta kaikki puhaltimet sun muut pois ja anna käydä 10 min ajan ja sit vaan liikenteeseen.
Heh...niin vaan auto rupesi toimimaan normaalisti että siinä vinkki seuraavalle niin saa auton kuntoon ilman korjaamoa.