Ranger

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tim231
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2019 17:05

Ranger

Viesti Kirjoittaja tim231 »

Minulla on 2013 Ranger,Mistä johtuu että kaikki suuttimet vuotavat, ehkä vuotamisen takia meni hiukkassuodatinkin vaihtoon ajettu 130 th km. Onko selvää syytä vai oliko vain paska tuuri.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ranger

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuli mieleen aluksi
Käytetty polttoaine on hyvän laatuista ja niitä dieselinsuodattimia on vaihdeltu että ei vettä ole polttoaineen joukossa.
On ajeltu niin että ei ole karstainen moottori pitkää matkaa kierroksilla joskus.

Tehtaalla on laitettu viallinen suutin erä autoon .Kun noitten pitäisi kyllä kestää vähintään 200tkm.

Kuinka kun käynnistelit autoa oliko savupilvi seurana ja kuinka ne katsastukset meni. Onko ollut kauankin aikaa suuttimet vuotaa vika päällä,

Nykyajan suuttimet on aikaa hienotekniikkaa että se polttoaine taloudellisuus saadaan aikaa

Onko 2.2 mylly tässä autossa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tim231
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Touko 2019 17:05

Re: Ranger

Viesti Kirjoittaja tim231 »

Polttoainetta tankattu eri asemilla ei voi tietää.
Työmatka päivittäinen noin 40 km sivu
No niin ne suuttimet mistä sen saa selville onko näitä viallisia suuttimia useissa autoissa ?
Ensin meni hiukkas suodatin tukkoon kävin johdon päässä ottaas arvoja totesivat että suodatin on menossa tukkoon" keskiviikkona " ja käskivät ajaan kierroksilla mutta ei ottanut kuin 3000 ja töistä lähtiessäni torstaina savutti ja en päässyt kuin 4 km loppui tehot ja auto pysähtyi savua tuli.
Olikuulemma öljyn pinta noussut dieseliä öljyn seassa.
Katsastettu marraskuussa ei mitään
2,2 mylly on.
Niin ja mikään ei mittauksessa viitannut suuttimien vuotamiseen , Ford merkkikorjaamo.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ranger

Viesti Kirjoittaja Renee »

Oletko ensimmäinen omistaja.
Onko auto käytetty säännöllisesti Fordin merkkihuollossa eli huoltokirja on aukoton.

Jos vastaus on kyllä ota Fordin maahantuojaan yhteyttä siellä myös tietävät on noissa suuttimissa ollut ongelmia.

Mutta autolla pitäisi pystyä ajamaan niin onko lähellä dieselikorjaamoaa voiko suuttimia putsata tai muullaa tavallaa elvyttää ettei noita uusia tarvitsisi ostella.Nykyajan suutin aika kalliitaa ovat.
Tuosta suuttimien kestossta viellä tuolla kilometri määrällä dieseleissä joutuis vuoden vaälien tekemään remppaa
2011– Ford Ranger T6 & Mazda BT-50 2.2 TDCi 110 kW sekä 375Nm Tuossa sinun moottori Mazda käyttää myös samaa.
Sanottiiko sinulle huolossa että 1000 km välein pitää tarkistaa öljynpinta.Kun noita vuotoja ollut noissa suuttimissa ja öljynpinta nousee ja se hiukkasuodatin menee tukkkoon

Onko siinä mitään merkkivaloa jos hiukkas-suodattimessa on poltto päällä ja pitäisi ajaa vielä vähän matkaa.
Lainaus kuinka se toimii
Joissakin diesel moottoreissa on ongelmana se, että kun dpf-polton aikana ylimääräistä polttoainetta ruiskutetaan palotilaan, ja jos dpf-polttoa ei suoriteta loppuun, eli ajeta autolla n. 10-15 min väh. 40km/h polton ollessa käynnissä. Tästä aiheutuu se, että polttoainetta pääsee öljytilaan, joka lisää öljymäärää (laimenee). Tällöin öljyn voiteluteho vähenee, eikä se enää voitele kunnolla nokkia eikä ahdinta
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin