Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kromo kirjoitti:Sigun farkun samainen AWF21 pitää myös pientä ulinaa 1500-1600rpm tienoilla kevyesti vedätettäessä, ja vain kutosella. Helpoiten tuon huomaa adaptiivinen vakkari päällä jonossa joka seilaa 85-90km/h nopeutta. Pieni napautus kaasuun vaihtaa vitoselle ja ääni katoaa, tai nopeuden nosto reiluun 90km/h. On pitänyt samaa ääntä koko omistusajan (200-320tkm). Laatikon öljyt vaihdettu vaihtokoneella pesten kahdesti tänä aikana, ääni ei ole muuttunut. Pitäisin laatikon ominaisuutena.
Laatikon öljyistä, nykyisin löytyy laitteita joilla imetään vanha öljy pois, täytetään pesuaineella jota kierrätetään samalla pesten lian pois, ja lopulta täytetään oikealla määrällä öljyä. Sanoisin että turvallisempi tapa kuin pelkkä öljyjen lasku ja täyttö, vanhaa öljyä sekä sakkaa jää jäljelle jonka tuore öljy pesee liikkeelle ja huonolla tuurilla jumittamaan venttiilipöytää.
Nonni, tämä riittääkin sitten tältä erää. Eli se on kuin onkin ominaisuus.
Tuli eräältä pajalta viestiä, että lauhduttimen kautta ei volvo enää anna lupaa tehdä öljynvaihtoa, joten suosituksena on kuulemma vaihtaa laskemalla öljyt pois ja lisätä uutta tilalle. Osa vanhasta öljystä jää kiertoon, mutta vaihtoväliksi 60tkm, niin elämä jatkuu.
Onko täällä kokemuksia tällaisesta vaihdosta? Huuhteluun verrattuna kuulemma turvallinen, kun jää kuitenkin vanhaa öljyä kiertoon.
Minä näistä mitään tiedä, mutta näin kerrottiin.
Tällä huoltoliikkeellä siis ei ole huuhtelulaitteistoa, vaan on vaihtanut juuri tuolla tavalla.