Focus mk 1 -99 termostaatti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
voortiseppä
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Helmi 2019 08:25

Focus mk 1 -99 termostaatti

Viesti Kirjoittaja voortiseppä »

No nii =) ..nyt on sitte pähkäilty tämmösen ongelman kanssa kun vaihdoin termostaatin -99 1.6 zetec Focukseen..noo helppo homma se oli ..Mutta ;) tämä on se FYDA moottorinen " ilo ilmata malli " ..termostaatin vaihdon jälkeen lämmöt on normaalissa kun tossa nurkissa hissuksee ajelee, vaan kun lähtee moottoritielle niin parin kilometrin jälkeen lyö lämmöt punaselle- nestettä on ja lämpöö tulee sisätiloihin,painan kytkimen pohjaan ja laskettelen vapaalla muutama sata metriä nii lämmöt on taas normaalit..kunnes taas kiihdyttäessä nousee? ja samalla tempulla uudestaan laskee..?? WTF :P .. olisko mulla termostaatti väärinpäin ? laitoin sen jousipuoli lohkoon päin ,mutta tossa Ford merkkiliikkeen kirjassa se onkin just päin vastoin tuolla kotelossa eli jousipuoli muovikoppaan päin eli just päinvastoin kuin autoissa termarit yleisesti on . Auto oli merkkiliikkessä alipaine sydeemillä ilmattavana, mutta ei se mikskään muutunu ..alavesiletku on kylmä vaikka lämmöt 120 , ei tee painetta eikä keitä . Johan onkin päänvaivaa... :ford:
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Focus mk 1 -99 termostaatti

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Sitten termarin vaihto toisin päin joskerta kirjassa kuva on ja kokeilemaan mitä sitte tekee? pitäs termarin aueta ja päästää vesi kiertoon,TOSIN on ollu kyllä valmiiksi risojakin termareita jopa uutena ja aikamoinen hajonta niiden aukeamisessa,keittämällä itte vanhaan katiskaani löysin toimivan omista jemmoista.
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus mk 1 -99 termostaatti

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Mun ex focuksessa oli sama haaste, ei auttanut termarin kääntö, kokeilin sitäkin. Aditassa sanoivat, ettei se välttämättä kuulu olla jousipuoli ulospäin, vaikka kuvassa niin esitetään. Lopulta jätin sen jousipuoli koneeseen päin.

Siihen ilmaamiseen muistaakseni oli jotkut omat ohjeet tyyliin ”käytä moottoria minuutti 1200rpm, sitten 3500rpm niin kauan että flekti on käynnistynyt ja sammunut kolme kertaa ymsyms hyvin yksityiskohtaista”

Tuolla tarinaa omasta taistelusta..
viewtopic.php?f=3&t=33528&p=183489&hili ... ti#p183489
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Avatar
voortiseppä
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Helmi 2019 08:25

Re: Focus mk 1 -99 termostaatti

Viesti Kirjoittaja voortiseppä »

Juu..kiitos näistä vastauksista. Kokeiltiin kamun kanssa ilmata silleen, että keula ylös ja sitte vaan kone käyntiin ,odotellen että termari aukeis, vartin päästä alko lämpömittari lähenee punasta piti sammuttaa.. ja kun uudestaa käyntii ni lämmöt oli normaalit ??? :O - ei vaa ilmeisesti kertakaikkian termari auennu ei tullu kyllä mitenkään mainittavasti ilmaakan ? Eli huomena sitten kaiketi otettava termarikoppa auki ja vaihdettava sinne toinen termari.. joku seppä kuulema saanu ton ongelman ratkastua kun on ottanu sen " helmen " pois siitä termostaatista ni on kuulema sitte ilmantnu helpommin ?? tosin lämpenemine kestäny kauemmin ? Sitten kai uskottava, että toimiva vaihtoehto on toi "ohitusletku TSB 005/2001 ...? :ford:
Vastaa Viestiin