Transit -08, 2.2 kone ei ota kierroksia ja nopeusm. ei toimi.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sirkkeli79
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2016 00:38

Transit -08, 2.2 kone ei ota kierroksia ja nopeusm. ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli79 »

Auto: Transit -08, 300M 2.2 ja 63kw

Abs ja luistonesto ei ole toiminut ja valot palaa. Näyttää halvalla bluetooth/kännykkä lukijalla koodia: U1A04. Sen verran olen katsonut kun renkaita käytin irti että yksi abs-tunnistin ottanut osumaa.. Tämä siis ollut jo jonkin aikaa.

Tänään kesken ajon, kun kiidytin rampilta motarille kakkosella ihmettelin kun kierrokset tökkäsi 3800-4000. Samoin nopeusmittari ei enää toiminut. Range, trippi, kilomerit näytti pelkkiä viivoja. Kierroslukumittari toimi samoin lämmöt ja polttoainemittari. Muuten kulku ja käynti normaalia. Kun löin auton parkkiin n.5km ajon jälkeen ja käynnistin uudelleen niin myös moottorin merkkivalo syttyi. Trippi ja kilsat kyllä näkyy kun auton sammuttaa mutta käynnissä ei. Samoin nopeusmittari "värähtää" kun kytkee virrat mutta painuu heti pohjaan eikä toimi siis ajossa. Muita vikakoodeja ei minun halpis laitteella näytä kun tuon U1A04 joka siis minun mielestä viittaa abs:sään. Kokemuksi tai mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään??
Sirkkeli79
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2016 00:38

Re: Transit -08, 2.2 kone ei ota kierroksia ja nopeusm. ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli79 »

Lisätään vielä että kilometrit ei myöskään kerry matkamittariin vaikka päivän ajellu. Tai on, trippiin 100m ja kilsoihin 1km...
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Transit -08, 2.2 kone ei ota kierroksia ja nopeusm. ei toimi.

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

ensin absit kuntoon ja katselee mitä sitten näytää/tekee
Vastaa Viestiin