Vikakoodi P269F

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Vikakoodi P269F

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Onko muille pamahtanut otsikon koodi Mondeon ruutuun Engine Malfunction tekstin kera? Auto siis -11 120 kW TDCI mondeo.

Ei vissiin hiukkaspoltto toimi kuten pitää. Sen mitä brittipoikien höpinöitä lueskelin, niin menis vaihtoon Fuel vapour valve, osa nro 1856982.
Askarruttaa nyt lähinnä se, että jos vaihdan itse omin pienin käsin tuon osan niin vaatiiko se aina "pakko generoinnin" ? Jäi vähän epäselväksi :roll:
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodi P269F

Viesti Kirjoittaja czr96 »

itse itselleni vastaten: Ei näköjään tartte käyttää "staattisessa regeneroinnissa" välttämättä, jos tuo osa ei ole ollut hajallaan kovin pitkään. Homma alkoi toimimaan ihan vain vaihtamalla osan uuteen, hiukkaspoltto lähti toimimaan vaihdosta muutaman kilsan ajelun jälkeen ja teki tämän ekan vuorokauden aikana peräti kolmeen kertaan onnistuneesti.
Tarkoituksena on kuitenkin varuilta käyttää pakotetussa poltossa niin saadaan loukku varmasti kunnolla puhtaaksi. Jos vaikka olisi merkitystä hiukkasloukun elinikään tällä toimenpiteellä.

Minun auton tapauksessa Fuel vapour valve ei ollut tukossa karstasta vaan siitä oli kärähtänyt hehku. Osa kesti ajamista 282 tkm.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Vastaa Viestiin