Focus 2011 vetopuolen täristys
Focus 2011 vetopuolen täristys
Focus mk3 1.6 tdci 2011 on nyt todistanut olevansa aito Ford ja alkanut täristämään veto päällä välillä 80-110 km/h. Ajoittain oikea puoli ravistaa ihan kunnolla, useimmiten tuntuu vaan semmonen kevyt nypytys. Onko tuo sitten se sisempi vetonivel mikä siellä pomputtaa vai meneekö koko vetoakseli vaihtoon?
Focus 1.5 Tdci 120 Titanium 2015
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Tuon emännän Focuksen tärinät tulevat ja menevät sen mukaan, miten huolellinen maltan olla auton pesussa kurakeleillä noiden vanteiden suhteen. Tuo on se halpa vinkki.
Tarkemminhan syypäätä pääset etsimään vain, jos pääset nostimelle/montulle, eli auton alle, ja fyysisesti kiinni vetariin.
Tarkemminhan syypäätä pääset etsimään vain, jos pääset nostimelle/montulle, eli auton alle, ja fyysisesti kiinni vetariin.
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Jos vanteissa olis jäätä tai muuta paskaa niin luultavasti täristäis muutenkin kun veto päällä.... 

Focus 1.5 Tdci 120 Titanium 2015
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Kiinnitin näköjään huomiota tekstissäsi vain tuohon nopeuteen ... 

Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Vetoakselin tuki-/väli-/kannatinlaakeri?
viewtopic.php?f=3&t=43471
viewtopic.php?f=3&t=43471
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Kannattaako noista erikseen niveliä alkaa vaihtamaan kun koko akselit on suht halpoja?
Omaani vaihdatin molemmat akselit kesällä, yht 450€ töineen.
Omaani vaihdatin molemmat akselit kesällä, yht 450€ töineen.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Missäs moiseen hintaan onnistui molemmat akselit? Autojerrystä sain yhen tarjouksen, pelkkä oikee puoli 440 kolikkoa....
Täytyy vetästä soittokierros huomenna lähialueen nyrkkipajoille.

Focus 1.5 Tdci 120 Titanium 2015
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Osien laatu on myös hyvin vaihtelevaa joten jos tinkii tarpeeks maksaa pelkän työn kosk osat on alihintasia ja laatusia. Tosin kyllä joku sulle myy huonoakin laatua kallilla. Joten kun vertaat hintoja kysy kenen osia ja googletele hieman kokemuksia tai osta OEM laatua jos et jaksa.
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Vetareissa on aikamoinen haitari, aikoinaan ykköskoppaisessa tuli tehtyä vertailua enempi. Ebaysta satasen pari, motonetissa jotain 350€ pari, korjaamolla jonkun merkkiset 700€ pari ja orkkikset about 900€ pari.
Ebayn myyjältä J&R kysyin hintaa, sieltä edelliseen focukseen ostin, muttei tähän malliin ollut heillä tarjota. Tai jos olisin tiennyt etukäteen nivelten boorien hampaiden määrät ja mitat, niin olis voinut löytyä, mut se sit jäi..
Vaihtotyö ei sinänsä ole kovin kummoinen homma, pajalla pari tuntia.
Tähän nykyiseen vaihdatin Autoservice finlandissa Helsingin tattarisuolla, autojerrystä löysin. Kiireinen paikka, mutta hintatasoltaan hyvinkin edullinen. Toistaiseksi ovat pelanneet moitteetta.
Ebayn myyjältä J&R kysyin hintaa, sieltä edelliseen focukseen ostin, muttei tähän malliin ollut heillä tarjota. Tai jos olisin tiennyt etukäteen nivelten boorien hampaiden määrät ja mitat, niin olis voinut löytyä, mut se sit jäi..
Vaihtotyö ei sinänsä ole kovin kummoinen homma, pajalla pari tuntia.
Tähän nykyiseen vaihdatin Autoservice finlandissa Helsingin tattarisuolla, autojerrystä löysin. Kiireinen paikka, mutta hintatasoltaan hyvinkin edullinen. Toistaiseksi ovat pelanneet moitteetta.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Soittokierrosta hieman tehty, motonetissä eivät osanneet auttaa ja korjaamojen edustajatkin olleet hieman ihmeissään saatavuuden suhteen.. Misterautosta löytyi Cevam-merkkisiä aksiloita, molemmille puolille yhteensä 270 euroo, kellään moisista kokemuksia? Vai kannattaako alkaa jo vilkuilemaan pelkkiä sisempiä niveliä?
https://www.mister-auto.fi/vetoakseli/f ... 5_g13.html
https://www.mister-auto.fi/vetoakseli/f ... 5_g13.html
Focus 1.5 Tdci 120 Titanium 2015
Re: Focus 2011 vetopuolen täristys
Nyt on sitte molemmat akselit vaihdettu noihin Cevamin valmisteisiin, etupään laakerit meni samaan syssyyn. Tais tulla ostettua pelkkää p#skaa, täristys ei poistunut kokonaan, nyt vaan esiintyy lähinnä kakkosella ja kolmosella kiihdyttäessä. Voi olla että vibraa muutenkin, mutta sen verran tiuhalla taajuudella että ei sinänsä häiritse maantiellä, että kyllä tuolla ny ajelee.... Voiko tossa olla vielä joku homma mitä en oo ottanu huomioon? Ja kellään kokemusta misterauton toiminnasta tämmösissä jutuissa?
Focus 1.5 Tdci 120 Titanium 2015