Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juha_t
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Joulu 2018 09:49

Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja juha_t »

Auto on siis Ford Mondeo -02 Ghia 2.0 bensa Duratec He ajettu 220 tkm
Ja ongelmana on että muissa sylintereissä on noin 17 bar puristukset mutta 3. pytyssä vaan 8 bar.

Missä lie vika?
Venttiili kantaa hydraudisäätimistä?
Venttiili palanu?
Venttiili kantaa karstan takia?
Kansipahvi vuotaa?
Männänrengas poikki?

Ei syö öljyä eikä oo ajettu ku 220tkm

Tää on mulla eka Foordi enkä oikeen tiiä mitä pitäs tehä.

Oisin tosi kiitollinen jos joku osais neuvoa että mitä kannattas tehä eli mistä alottaa?
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja tursas »

En tiedä, mutta mitäs vikaa siinä oli sitä ennen kun päätit mitata puristuspaineet ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
juha_t
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Joulu 2018 09:49

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja juha_t »

Ei käynnistynyt kun tosi pitkällä startilla ja kiihdyttäessä ei tuntunu oikeen vetoja olevan.

Tarkistin samalla kipinät ja bensa paineet ja ne oli ok ja samalla myös että pakoputki ei ollu tukossa.
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

Eipä nää kummosia tykkejä ole muutenkaan. Käynnistyykö aina pitkällä startilla? Sekun ajoittain on myös enemmän sääntö kuin poikkeus näis duratecin koneis.. Itellä voi sanoa että kyllä 10 starttiin pari pitkää mahtuu :D
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Jos meinaat saada kuntoon niin se pitää korjata muttaota kaiki tulkpat pois, pistä tippa öljyä siihen sylinteriin jossa vajaa puristus, muuttuuko, jos nousee niin männänrenkaat jos ei niin venttii palanut, kansipahvi jos palaa niin menee vedet/öljyt sekaisin tai 2 pytystä katoaa puristus.

Jos varmuuden haluaa niin kansi irti niin sitten selviää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mulla samanlaisessa koneessa oli pakoventtiili palanut. Laitoin vaihtokoneen kun ei ollut aikaa korjata.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja Pajari »

juha_t kirjoitti:Auto on siis Ford Mondeo -02 Ghia 2.0 bensa Duratec He ajettu 220 tkm
Ja ongelmana on että muissa sylintereissä on noin 17 bar puristukset mutta 3. pytyssä vaan 8 bar.
Aika kovat on nuo paineet (17 bar) "ehjissä" sylintereissä, liekkö ne kovinkin karstaiset? Joten voisi kuvitella pakoventtiilin karstan takia kantamista. Vai onko vapaasti läähättävissä nykymoottoreissa yleensäkin noin kovat paineet? Siitä on nimittäin jo vuosia aikaa, kun tuli noita omista kotteroistani mittailtua. Ja silloin ne pyöri auton merkistä riippuen muistaakseni 12-14 barin kantturoilla.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Alkaa lähennellä dieselin lukemia. :D
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
Mk3Mondeo
Viestit: 916
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

Pajari kirjoitti: Aika kovat on nuo paineet (17 bar) "ehjissä" sylintereissä, liekkö ne kovinkin karstaiset? Joten voisi kuvitella pakoventtiilin karstan takia kantamista. Vai onko vapaasti läähättävissä nykymoottoreissa yleensäkin noin kovat paineet? Siitä on nimittäin jo vuosia aikaa, kun tuli noita omista kotteroistani mittailtua. Ja silloin ne pyöri auton merkistä riippuen muistaakseni 12-14 barin kantturoilla.
Noista lukemista ei voi oikein muuta päätellä kuin että ne ovat epätasaiset yhden sylinterin kohdalla kun nyrkkisääntö on max. 15% ero sylintereiden välillä. Mittari voi olla vähemmän tarkka kuin ammattikäyttöön tarkoitetut laitteet.

Duratec:eissa on venttiilivälyksien säätö säätölevyillä joten liian pieni välyskin voi aiheuttaa venttiilin vuotamisen/palamisen.

Sylinterikannen pelkkä irroituskin maksaa osien puolesta jo noin 120€ koska uusittavia osia ovat:

- kannentiiviste, kannenpultit, kampiakselin hihnapyörän pultti sekä kaksi kitkalevyä samaan paikkaan kun ne ovat kertakäyttöisiä eikä Durates:ssa ole kiilauraa vaan nuo levyt pitävät venttiilinajoituksen/sytytyksen paikallaan.
Tuo sillä edellytyksellä että tekijällä on ajoitussarja venttiilikoneistoon ja kyky käyttää sitä.
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja tursas »

juha_t kirjoitti:Ei käynnistynyt kun tosi pitkällä startilla ja kiihdyttäessä ei tuntunu oikeen vetoja olevan.

Tarkistin samalla kipinät ja bensa paineet ja ne oli ok ja samalla myös että pakoputki ei ollu tukossa.
Eipä taida tälläkään Foordistilla sen kummemmin kiinnostaa osata kommentoida yhtään mitään...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tursas
Viestit: 4012
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Mondeo -02 2.0 yhden pytyn puristukset kateissa

Viesti Kirjoittaja tursas »

tursas kirjoitti: Eipä taida tälläkään Foordistilla olla sen kummemmin kiinnostusta tai osata kommentoida yhtään mitään...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin