S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Elikkä olen katsonut tuollasta autoa ja miettiny että onko noihin millä kilometreillä jouduttu jo turboja vaihtamaan?

Onko moottorissa tyyppivikoja yms?
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

Eikös tuo ole Volvon viitonen, eli ihan hyvässä maineessa oleva moottori.
Turbon ikä riippuu hyvin paljon käytöstä. Sammutetaanko moottori turbo punaisena ja tämä yhdistettynä 30tkm. öljynvaihtoväliin on myrkkyä. Samoin kylmän moottorin huudattaminen/kuormittaminen.
Talvella esilämmitys.

Käytetyn kanssa nuo jää arvailun varaan, ellei autosta puutu esim. esilämmitin kokonaan tms. jotka tosin kertovat omistajan suhteesta autoon jo tarpeeksi sinänsä.

Tuo 2.5t moottori on mielestäni kunnolla huollettuna hyvinkin luotettava valinta.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Komppaan Heikki75 on hyvä kone omalla ajettu liki 200k eikä ihmeempiä ongelmia ole ollut.Toi turbon kesto taitaa olla yks yhteen millaisella öljykuralla ajelee, moottorihan kestää ajella pidempäänkin kuralla mutta turbon kanssa sama peli ei vetele.Olen kirjoitellut ko. moottorista tänne jonkun verran jos kiinnostaa lukea.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Okei.
Kiikarissa on tuollanen 200-250tkm ajettu.
Onko tuossa koneessa tyyppivikoja mitään?
Millanes homma tuo turbon vaihto on,kellään kokemuksia?
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

En ole vaihtanut turbo on kiinni pakosarjassa tulee yhtenä pakettina ei varmaan paha homma siellä on runsaasti tilaa työskennellä.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Oletko jo ostanut piilin, päivitetty tilanne turboon ja heikkouksiin. Turbo irtoo ilman pakosarjaa mikä on naurettavan helppo homma, turbon jälkeen vikalistalta saattaa löytyä pcv koppa, sen toiminnan saa helposti testattua öljyntäyttökorkki pois viritä siihen reikään kumihansikas tiiviisti jos pcv ei toimi niin hansikas alkaa pikkuhiljaa täyttymään.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

En ole vielä ostanut,tämän viikon aikana tarkotus mennä katsomaan yhtä yksilöä.
Mitäs tollanen uusi pcv venttiili maksaa ja ei varmaa kovin vaikea ole itse vaihtaa?
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Varmaan siinä satasen pintaan.Töitä on paljon imusarjan joutuu irroittamaan.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Hintaneuvotteluissa kannattaa huomioida, että näissä koneissa on nokkahihnan vaihto 200k km/ 10v onko se tehty vai ei.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Dodii tuli sillon vuosi sitten ostettu 2.0tdci galaxy.
Nyt on auton vaihto edessä ja tuo 2.5t s-max kiinnostaa koska sillon jäi ostamatta.
Kuluttaako kyseinen kone öljy normaalisti öljynvaihto välillä,tyyppivika?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Moi kuten tiedät aikaisemmat omistajien ajokäytös ja huoltamknen vaikuttaa siihen missä kunnossa on moottori. Pihassa on Volvo ilman turboa. Lähtee käyntiin tasaiset kyydit leimassa käy päästöjen suhteen ei ongelmia. Tarviitko turboa kyllä tuokin vapari kulkee ja väännössä löytyy. Manuaali voi lähteä 3 vaihteella liikkeelle . Kunnossa oleva moottori ei ole öljysyöppö. Jos muistetaan sen 2 minuutin tyhjäkäynti ennen sammutusta turboissa samoin lähtiessä lämmitellään ennen kovia kiihtyttelyjä.Elä osta mitään kiertopalkintoa eli omistajia vähän.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tonza85
Viestit: 112
Liittynyt: 10 Maalis 2014 22:52

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja tonza85 »

Kiikarissa on s-max jolla ajettu karvan alle 200tkm ja 2008vm.
4 edellistä omistajaa.
Omistaja mainitsi että öljynvaihto välillä kuluu mittatikun max ja min välisen verran öljyä.
Eli tuo ei ole normaalia?
saksoboy
Viestit: 1060
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

.
tonza85 kirjoitti: 05 Marras 2019 22:55 Kiikarissa on s-max jolla ajettu karvan alle 200tkm ja 2008vm.
4 edellistä omistajaa.
Omistaja mainitsi että öljynvaihto välillä kuluu mittatikun max ja min välisen verran öljyä.
Eli tuo ei ole normaalia?
Eli 0.5-1 litraa 15 000km - 30 000km välillä. kyllähän se vielä normaalin kulumisen välillä on kun ottaa huomioon mitä "normaali" kulutus on maahantuojien mukaan

suomalaisilta maahantuojilta saadut raja-arvot tuhannen kilometrin matkalle.

Alfa Romeo 4,7 dl / 1000 km
Audi 10 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 asti)
Audi 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 eteenpäin )
BMW 7 dl / 1000 km
BMW M-sarjan mallit 15 dl / 1000 km
Chevrolet 6 dl / 1000 km
Chrysler ei raja-arvoa
Citroën ei raja-arvoa
Dacia 5 dl / 1000 km
Dodge ei raja-arvoa
Fiat 4,7 dl / 1000 km
Ford 5 dl / 1000 km
Honda 10 dl / 1000 km (mutta jo 3 dl on poikkeuksellista)
Hyundai 6,5 dl / 1000 km
Jaguar ei raja-arvoa
Jeep ei raja-arvoa
Kia 10 dl / 1000 km
Lancia 4,7 dl / 1000 km
Land Rover ei raja-arvoa
Lexus 10 dl / 1000 km
Mazda 7,7 dl / 1000 km (mäntämoottorit)
Mazda 12,5 dl / 1000 km (kiertomäntämoottorit)
Mazda 8 dl / 1000 km (2,0- ja 2,5-litran KE- ja GJ-moottorit)
Mercedes-Benz 8 dl / 1000 km
Mini 7 dl / 1000 km
Mitsubishi 10 dl / 1000 km
Nissan 5 dl / 1000 km
Opel 6 dl / 1000 km
Peugeot ei raja-arvoa
Renault 5 dl / 1000 km
Skoda 5 dl / 1000 km
Seat 5 dl / 1000 km
Subaru 3,3 dl / 1000 km
Suzuki 10 dl / 1000 km
Toyota 5 dl / 1000 km (mutta 3 dl on jo poikkeuksellista)
Volkswagen 10 dl / 1000 km (vuosimallit – 2009)
Volkswagen 5 dl / 1000 km (vuosimallit 2010 –)
Volvo 2,5 – 5,0 dl / 1000 km (riippuen käyttöolosuhteista)
Volvo 5,5 dl / 1000 km (150 000 ajetun km jälkeen)
"harder" is not a very good safeword
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-max 2.5t kokemuksia? Turbon kesto?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jos auto kuluttaa 20tkm välillä 1-1.5 litraa öljyä niin en pitäjsi sitä pahana juttuna. Noi tehtaan ilmoittavat jutut vähän naurettavia. Vai miltä kuulostaa jos myyjä kertoo moottori on hyvä ainostaan kuluttaa öljyä 10 litraa 20tkm matkalla ja kyseessä kummiskni nelitahti moottori.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Vastaa Viestiin