Transi 2004 ei käynnisty

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jik62
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Elo 2018 16:01

Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jik62 »

Ei lähde käyntiin, startti pyörittää hyvin. Lähti hinaamalla käyntiin. Käynnistyi startilla parin päivän ajan ja nyt taas ei lähde käyntiin. Huomenna kokeillaan lähteekö jälleen hinaamalla. Sitä ennen kiinnostaisi saada hyviä vihjeitä missä voisi vika olla?
jik62
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Elo 2018 16:01

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jik62 »

Tänään startilla yritetty, ei käynnisty. Startti pilotin avulla käyntiin. puolen tunnin ajon (toimii moitteettomasti) sammutin ja käynnistin startilla ilman pilottia, lähti käyntiin. Ihme vika?
jik62
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Elo 2018 16:01

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jik62 »

Tänään ei sitten käynnistynyt edes pilotin avulla. Menikin pariviikkoa lähes ongelmitta.
jik62
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Elo 2018 16:01

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jik62 »

Tänään taas hinaamalla (400m) käyntiin.
TF_Osku
Viestit: 60
Liittynyt: 23 Syys 2018 10:07

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja TF_Osku »

Ei ole tuttu auto mutta vaikka olisi niin sinnäkin tapauksessa tatrris tietää mikä mootori onko bensa vai diesel, jne autta diagnoosin laadinnassa. Esim jos jakaja pumppu diesel voi olla että jako pompannu. Jos bensa voi olla että kipinä hyytyy kun startti vie sähköt rajan alle. On vaikea autta kun ei tiedä mikä mootori kyseessä.
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Kokeileppa ladata akku täyteen että onko muutosta starttaamisessa. toinen toki on et saa ilmaa jostain (diesel)
"harder" is not a very good safeword
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja focst »

Hyvin todennäköisesti pa-putki hankautunut ja saa ilmaa..käy pa linjat läpi..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Veekko
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Loka 2018 06:38
Paikkakunta: Turku

Re: Transit 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Veekko »

Auto siirtynyt isältä pojalle harmaannuttamaan hiuksia ja tuuppasin Transitin piuhaan kiinni antaa seuraavat vikakoodit

P1344 - Kaasupolkimen asemaanturi, piiri C, alue/toiminto ongelma
P0149 - Polttoaineen ajoitus virhe
P1564 - Polttoaineruiskutuspumppu vaatii vähennettyä polttoaineenjakelua

Ja autohan on kahden litran dieselillä varustettu moottorikoodi ABFA

Joltain ulkomaisilta foorumeilta olis vastaavilla koodeilla nokka-akselin asentotunnistimeen tai pumpun ajoitus-solenoidiin kohdistunut epäilykset. ebaystä moisen solenoidin bongasin alle 200euron hintaan jos jollain tietoa mistä sellaisen löytää suomesta ja mihin hintaan niin infoa tulemaan, mutta motonet myi mulle nokka-akselin asentoanturin huokeaan 20euron hintaan.

Tästäkään ei nyt ihan ongelmitta selvitä ja onkin kysyttävä seuraavaa.
Missä kyseinen anturi sijaitsee? Nopealla penkomisella en löytänyt enkä edes ahkeralla googlaamisella. Motonetissä vara-osien ammattilainen kuitenkin lupasi juuri tämän anturin sopivan rekisteritunnuksen mukaiseen ajoneuvoon. voisko olla jakopäänkopan sisällä? Viisaammat kertokoon.

Kiitos kaikille osallistumisesta.
Veekko
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Loka 2018 06:38
Paikkakunta: Turku

Re: Transi 2004 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Veekko »

Tilannepäivitys. Koska kyseessä on TDDI eli jakajapumpullinen moottori ei sieltä sitä nokka-anturia kuulunutkaan löytyä. Se siitä sitten.

Tästä seuraava looginen päätelmä liittyi sähköiseen kaasupolkimeen. Jos kaasupolkimelta singnaali heittää häränpyllyä, voi polttoaineen jakelu sotkeentua. Oikeassa oltiin tälläkertaa.

Vaihdoin kaasupolkimen paikallisen purkaamon jo aijemmin tutuksi tulleesta elintenluovuttajasta, töpseli kiinni ja näin. Koodit puhtaana vaikka kuinka yritti.

Auto kuitenkaan ei sen paremmin käynnistynyt joten joku vielä mättää. Lähdettiin käymään järjestelmä kerrallaan läpi kaikki arvot ja ainoastaan yksi hieman pisti silmään.

Sylinterikannen lämpotila 65 354,12 Celsiusta.
Jopa Länsi-Suomen leudossa talvessa tämä hieman vaikutti jo liioitellulta.

Seuraavaksi etsin käsiini cylinder head temperature sensorin joka tutkimusteni mukaan on useassa varaosia myyvässä nettikaupassa suomennettu jäähdytysnesteen lämpötila tunnistimeksi. Hintaa kyseisellä tuotteella on kympistä kolmeen. Euroissa.

Loppuun vielä huomioita vikakoodien pohjalta korjaamisesta. Olisin voinut tilata pumpun ajoitus solenoidin 250eurolla, ohjainboksin 250€ tai ostaa kunnostetun pumpun 550€:lla. Ostin purkaamolta kaasupolkimen 40eurolla ja pumppu ei enää edes muista että mikään on harmittanut.
Vastaa Viestiin