-06 Focus 1.6TI-VCT ajoituksen solenoidi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jonteri
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Joulu 2017 17:44

-06 Focus 1.6TI-VCT ajoituksen solenoidi

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Missä mahtaa sijaita tuo kyseinen solenoidi, auto on mahdollisesti menossa nokkapyörän vaihtoon ensi viikolla ja ajattelin että tuon solenoidin toiminnan voisi vielä tarkistaa itse ennen kallista korjausta. Ongelmana siis satunnainen tehon puute, dieselmäinen käyntiääni tyhjäkäynnillä ja juhannuksena oli sytyttänyt vikavalon koodilla p000a(Imupuolen nokka-akselin ajoituksen hidas vaste).

Täytyy nyt vielä mainita, että Ford kuskien joukosta ei liiemmin tee-se-itse miehiä taida löytyä? Tietoa kun yrittää näistä vehkeistä ettiä niin tuntuu ettei kukaan ole remontoinut näitä itse ollenkaan :D Jos jostain löytäisi kunnolliset ohjeet tuon nokkapyörän vaihtoon niin tekisin sen itse, mutta perstuntumalla opiskellen on tuollainen remppa parempi jättää merkkikorjaamolle. Ehkä me Saabeilla ajavat ollaan sen verran persaukisempia, että joutuu itse korjaamaan kaiken. :lol: (Ford on siis äitini auto) Niihin on nimittäin löytynyy 5 minuutissa ohje jokaikiseen remonttiin mitä olen 10 vuoden aikana joutunut tekemään.