Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Edguy77
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Kesä 2018 20:55

Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Viesti Kirjoittaja Edguy77 »

Tarina on seuraava... olen onnellinen mondeo mk3 -02 omistaja. Kaksi viikkoa sitten alkoi vaihteistosta jumalaton rutina kuulua... tasauspyörästön rattaista oli kaksi hammasta lähteny omille teilleen... tapeltuani päivän saadakseni apurungon irti (kiinnityspulteista kolme pyöri läpi) ja tehtyäni muutaman apureijän runkoon ja lattiaan sain vaihteiston irti... nettivaraosasta löysin sit 200 000 ajetun vm 2004 mondeon lootan. Odottelin pari päivää painelaakeria akselistefoja ja kytkin pakettia.. äkkiä rojut paikalleen ja ei kun testaamaan. Muuten ihan helevetin hyvin meni, mut nopeusmittari ei inahdakkaan... ihmettelinkin kyl siinä kasausvaiheessa kun nop.mit.anturin kohdassa oli muovinen peitelätkä, mut otin pois ja laitoin anturin tilalle. Nyt luin korjausoppaasta että se anturi on vain 01-03 malleissa. Uudemmissa nopeus otetaan abs antureilta. Oiskohan mitn tehtävissä, että sais tuon -02 mondeonki ottaamaan sieltä sen nopeuden? Ei mielellään kehtais koko revohkaa alusta alkaa...
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Parhaat neuvot saat Ford.fi Siinä vaan yhteyttä ottamaan.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
futura68
Viestit: 239
Liittynyt: 22 Maalis 2006 09:46
Paikkakunta: Köyliö

Re: Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Viesti Kirjoittaja futura68 »

Tasauspyörästön kotelosta saattaa puuttua hammastus, jota anturi lukee... Mahtasko sen päästä toteamaan anturin irrottamalla...
Edguy77
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Kesä 2018 20:55

Re: Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Viesti Kirjoittaja Edguy77 »

Juu... se anturin vastakiekko puuttuu. . Uudemmissa nopeus kuulemma luetaan abs tunnistimilta. Soitin sinne fordille... ihan oli asiantunteva poika luurin päässä. Ei auta kuulemma keskusyksikön tai mittariston vaihtokaan... ainoa vaihtoehto on ottaa loota pois ja koettaa kasata niistä kahesta yks toimiva.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Edes tee se itse mies ei voi tehdä kaikkea itse

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Fordi on siitä hyvä paikka, ettei siellä arvailla eikä jossitella kertovat miten asiat on.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
Vastaa Viestiin