Focus 1.6 2006 sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Apuja?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Miggeli
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Kesä 2018 18:14

Focus 1.6 2006 sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Apuja?

Viesti Kirjoittaja Miggeli »

Moikka! Eli ongelmana se, että välillä kun esimerkiksi lähestyy pihaa tai risteystä auto sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Näin ei käy aina, mutta "kausittain" hyvinkin useasti. Virrat pysyvät päällä, eli ohjaus- ja jarrutehostin toimivat. Kierrokset vaan laskevat täysin nollaan -> auto sammuu.

Olen huomannut, että autoni välillä käy hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä, mutta en tiedä onko sillä syy-seuraus yhteyttä tähän... Itse en mikään kauhea ekspertti autojen kanssa ole.

Tosi kiusallinen ongelma varsinkin, kun autolla ajetaan paljon kaupunkiajoa.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ja miten ne on saatu ratkaistua? Tai onko jollain vinkkejä, mistä voisi johtua?

Kiitos jo etukäteen... :ford:
xkortti
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Touko 2018 15:28

Re: Focus 1.6 2006 sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Apuja?

Viesti Kirjoittaja xkortti »

Hei

Nokka-akselin ajoitus pielessä noin puolen hampaan verran. Helppo korjata, kun pyörät akseleissa kartiolla niin ei vaadi muuta purkamista kuin venttiilikopan irroituksen.
ZanteX
Uusi foorumilla
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Heinä 2018 09:40

Re: Focus 1.6 2006 sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Apuja?

Viesti Kirjoittaja ZanteX »

Hei,

Minulla ford focus 1.6 -02 bensa. Välillä sammunut kun hidastaa valoihin, niin uudelleen lähtiessä onkin sammunut, mutta eilen sammui kääntyessä kun olin jo liikkeellä risteyksessä. Lieneekö vika tuossa nokka-akselin ajoituksessa, tyhjäkäynnin säätömoottorissa vai jossain muussa? Tekee tätä vain silloin kun ulkona kuuma ja kone kuumana. Talvella en vielä ole tähän törmännyt. Moottorilla ajettu vasta 175tkm.
anttitee
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Elo 2017 07:27
Paikkakunta: JKL

Re: Focus 1.6 2006 sammuu, kun kytkimen painaa pohjaan. Apuja?

Viesti Kirjoittaja anttitee »

Mulla teki toisenmallinen voortti samaa että alko kierrokset humppaamaan mitensattuu ja sammu lopulta kun vähän luistatti autoa liikkeelle ja pysähty kytkin pohjaan. Kytkimen jos nosti niin tasaantu, vika löyty kaasuläpän asentotunnistimesta. En tiedä onko mitään apua sulle mutta nuota tunnistimia kannattaa tutkia. :roll:
Vastaa Viestiin