Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu "ratkaistu"

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
rontti10
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2008 10:52

Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu "ratkaistu"

ViestiKirjoittaja rontti10 » 14 Touko 2018 13:01

Ford galaxy 2011 2.0 TDCI Powershift laatikolla. Autolla ajettu 370000km.

Kuukausi sitten loskakeleillä tuli ensimmäisen kerran transmission malfunction teksti ajotietokoneeseen kun auto jäi kiinni loskaan. Vikakoodin lukija näytti häilyvää vikakoodia P0700 (transmission control system malfunction). Vaihdetta ei saanut päälle. Vikakoodi hävisi vikakoodien resetoinnilla eikä palannut. Kaksi viikkoa toimi moitteettomasti kunnes sama kuvio toistui. Vikakoodi kun on päällä niin vaihdetta ei saa päälle. Kävin vaihdattamassa öljyt laatikkoon, tämän jälkeen viikon päivät pelas jälleen täysin normaalisti kunnes 80km nopeudessa vikailmoitus tuli jälleen näyttöön. Laatikko vaihtoi normaalisi pienemmälle, mutta ykkös vaihteella joutui ajamaan pihaan auton. Yön oli nautoparkissa, aamulla ei vikakoodia nyt enään näkynyt, auto toimii moitteettomasti.

Missähän vika? Laatikon ohjaus yksikkö? Kosketushäiriö jossain päin laatikon ohjaussysteemiä? Pääseekö laatikon liittimiin helposti käsiksi jos sinne liittimet putsais kontaktipinnat? Vai onko jo laatikko lopussa? Vai veiskö suoraan siniselle katottavaksi? Muilla vastaavanlaista toimintaa? Laatikko muutoin toiminut täysin normaalisi ja vian välillä myös toiminta moitteetonta.
Viimeksi muokannut rontti10 29 Touko 2018 14:56, yhteensä muokattu 1 kertaa.

TomGalaxi
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu

ViestiKirjoittaja TomGalaxi » 23 Touko 2018 14:44

Mulla tänäaamuna just sama. 200000 vähemmän ajettu. Auto marmorikorjaamossa, ei muuta ratkaisua, kun vaimo on mikä on. Ilmoitan sitten, kun saan jotain tietoa sieltä.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black

rontti10
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2008 10:52

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu

ViestiKirjoittaja rontti10 » 24 Touko 2018 21:11

TomGalaxi kirjoitti:Mulla tänäaamuna just sama. 200000 vähemmän ajettu. Auto marmorikorjaamossa, ei muuta ratkaisua, kun vaimo on mikä on. Ilmoitan sitten, kun saan jotain tietoa sieltä.

Joko selvisi marmorilla vian syy? Itsellä ensi viikolle olisi aika. Edelleen sama oireilu jatkuu, useampikin päivän moitteetta toimi kunnes tänä aamuna virrat laittaessa päälle syttyi transmission malfunction teksti, vikakoodeja ei tullut. Virrat pari kertaa kun käytti pois niin vikailmoitus hävisi ja toimi taas normaalisti.

TomGalaxi
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu

ViestiKirjoittaja TomGalaxi » 24 Touko 2018 21:35

Basat. ”Katottiin huoltokirjaa, niin ei näy oljynvaihtoa...” Joo, minä vaihdoin ne kolme viikkoa sitten. ”Ahaa. Tuossa olisi tuossa yksi näihin erikoistunut paja, ne huuhtelevat laatikon ja niillä on semmoinen lisäaine...” Oletteko öljytasoa varmistaneet? Antaako vikakoodeja? ”AI niin, voisi ne kooditkin lukea, ja määrän tarkistaa, soitellaan huomenna.

Ei juma)auta. Mistä sitä saisi halvan läppärin , elm327 palikan ja Forscanin. Itsekin 12 vuotta automaateilla ajaneena osaisin diagnosoida paremmin.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black

TomGalaxi
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu

ViestiKirjoittaja TomGalaxi » 26 Touko 2018 21:26

Ai niin, unohtui loppusilaus: ”Voihan se olla se momentinmuunnin...” Ei näissä ole sitä, märkä tuplakytkin ns. robottivaihteisto. ”Ai niin joo, se kaksoismassavauhtipyörä...”
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black

rontti10
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2008 10:52

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu "ratkaistu"

ViestiKirjoittaja rontti10 » 29 Touko 2018 15:03

Lisää tutkiessa ja moottoria penkoessa huomasin että ilmanputsarin klemmari oli jäänyt auki aukun vaihdon jäljiltä helmikuun lopulla. ImuPutki oli melkein kokonaan irronnut ilman putsarista jossa mafkin on kiinni. Kiristin tämän. Kerran vielä tuli transmission malfunction kolmen päivän ajelun jälkeen heti autoa käynnistäessä. Vikakoodeja ei tullut. Hävisi kun käytin virtoja pois. Hankin forscanin Androidiin jolla pääsin näkemään kaikki moduulit. Ei virheitä vaihteiston ohjausmoduulissa, moottorinohjausmoduulista lyötyi vanha koodi talvelta kun auto ei ollut lähtenyt käyntiin. Kaikkien moduulien vikakoodin nollaus ja testiajot testerillä. Tämän jälkeen nyt reilu 200km ajettu ja kaikki pelannut Ok. Jospa se selvisi tällä. Omaa tyhmyyttä siis jos tuosta auki jääneestä klemmarista kaikki johtui. Wetterin aika olisi ollut vasta tänään, peruin sen.

TomGalaxi
Viestit: 107
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Powershift laatikon P0700 vikakoodi ja oireilu "ratkaistu"

ViestiKirjoittaja TomGalaxi » 30 Touko 2018 23:24

No hyvä. Mulla auttoi askin totaalinen huuhtelu koneella pajalla. Kaikki öljyt vaihdettu laatikosta. Ei olleet ex-omistajat ikinä vaihtaneet öljyjä, prkl.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 6 vierailijaa