Jarrut jumissa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mondeoiv
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Marras 2017 16:02

Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja Mondeoiv »

Kertokaahan mikä vialla ’09 vm diesel Mondeossa. Alkuun kitisivät kohta palojen vaihdon jälkeen takajarrut. Oikea kirkui vasaen kitisi. Vein takaisin liikkeeseen jossa arveltiin palojen takkuavan. Kiltisti laittoivat tahnat sinne. Kitinä lakkasi hetkeksi alkaakseen uudelleen. Tällä kertaa avasin itse paikat ja totesin asennussarjojen olleen huonot. Uudet tilaukseen ja vaihdoinpa vielä oikealle satulankin samalla kun revin palat irti molemmin puolin takaa, putsasin paikat huolella, vaihdoin liukutapit oikealle ja tietysti asennussarjat molemmin puolin. Nyt juuri alkoi jälleen kitinä!! Niin ja paloihin ajoin kitinäuran ja viistin reunaa, kun se oli rupturoitunut. Ja alkoi muuten se oikea puoli vinkumaan taas! Miten hitossa se on mahdollista? Mitä vinkuvaa siellä on jäljellä!!? :o
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Ne ohuet jousilevyt, jotka tulevat satulankannattimen ja palojen väliin, saattavat ottaa kiinni levyyn.
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Mulla kans kitkuttaa välillä vanhan Escon etujarru enkä ole varmaa vikaa löytäny... ehkä tuossa hiukka hiljeni kun renkaat vaihdoin ja jarruja herkistin,ehkä vaan pala leveämpi kuin se kohta mitä se pyyhkii levyssä,siinä jos ruostereuna niin kitkuttaa ennen kun kuluttaa jompaa kumpaa heh semmosta se välillä vaan on!
AM971
Viestit: 52
Liittynyt: 28 Joulu 2012 21:20

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja AM971 »

Itsellä Focus -07 ja samaa ongelmaa ollut. Laitan jarrujen huollon yhteydessä palojen taakse ohuesti grafiittirasvaa niihin kohtiin, mistä ottaa kiinni satulaan tai mäntään. Tuolla konstilla loppui kitinät Focuksesta.
Mondeoxxxc
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Touko 2018 21:28

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja Mondeoxxxc »

Ite tapellu nuitten mondeon takajarrujen kans siitäasti ku ostin koko värkin, eli noin 3vuotta. Oon korijannu ite ja on käytetty liikkeesä. Aina hetken pelaa ja kohta taas vinkuvat.
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

itte tuossa aatellu että kunhan vaan pitää tasaisesti niin antaa kitkuttaa,kyllä sitä ääntä maailmaan mahtuu!
Mondeoxxxc
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Touko 2018 21:28

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja Mondeoxxxc »

Niin minäki oon antanu kitistä ja vinkua :D
jartsa120
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Syys 2012 22:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Jarrut jumissa

Viesti Kirjoittaja jartsa120 »

Omassa mondeo3:ssa kitisi etujarrut myös ja varsinkin mutkissa. Levyjen sisemmän puolen sisäkehälle oli kasvanut ruostevalli joka otti satulaan kiinni. Laikkakoneella ruosteet pois ja jo hiljeni.
Vastaa Viestiin