Ohc runkolaakerit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ekkeriMK2
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Tammi 2006 11:14

Ohc runkolaakerit

Viesti Kirjoittaja ekkeriMK2 »

Ensimmäinen Ohc tekeillä. Aika varmasti 150tkm ajettu. Std mitoilla oleva moottori. Miksihän toinen puoli runkolaakereista öljyuraton, toinen urallinen?
Uusissa tarvikelaakereissa molemmat urallisia...
Escort Mk2 1600 GIL -78-
Escort Mk5 XR3i "kovakatto" -92-
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc runkolaakerit

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Itsellä oli vähän samankaltainen tilanne vuosia sitten.. Joo siis tosiaan vastoin kaikkia oletuksia, 205-alakertaa on ollut kahden sorttisilla runkolaakereilla, joko se yleinen eli lohkon puolella ura sekä reikä ja pukin puolella sileä liuska tai se harvinaisempi eli molemmilla puolilla ura ja reikä. Sulla ilmeisesti nämä jälkimmäiset?

Mulla ainakin muodostu ongelmaksi että noissa em. laakereissa olevat nastat, jotka menee laakerikpukin koloon ja lohkossa olevaan koloon, eivät ole samanlaisia. Ainakaan mulla ei nuo urattomat menneet urallisten paikalle, viilamatta sitä nastaa, ja lopputulos vääränmallisilla laakereilla kasatulla alakerralla oli aikamoinen fiasko :( En siis suosittele lyömään kellaria läjään noilla. Kannattaa kysyä vaikka Rallyracelta että tulee varmasti sopivat, sieltä itse tilasin omaan kasitappiseen aikanaan, ja tuli toimiva setti siltä osin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin