S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Noniin, otsikon mukainen laite kävi hehkujen vaihdossa jonka yhteydessä oli EGR irroitettu ja laitettu takaisin. Remontin jälkeen n.5km pajalta tuli Engine Malfunction ja transmission service req ajotietokoneeseen ja luistonestovalo myös tauluun. Laatikko lyö 3-vaihteen silmään ja tehot pois. Vikakoodit P2263 eli ahtimen vajaatoiminta tms. ja olikohan P1719 ja u0401. Vika lähtee pois kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen jonka jälkeen pääsee taas vähän matkaa ja samat oireet. Kotipihasta kun lähtee niin vikatila tulee aina samassa paikassa eli tekeekö auto jotain diagnoosia koko ajan ajon aikana ja jokin ei sitten toimi ja siitä vikatila? Jos itsen pitäis arvata niin EGR: ssähän sen vian pitää olla kun se on ollut irtikin vai kuinka? Kellään forumilaisella ollut vastaavaa?
Deippa
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Deippa »

tai säätyvän ahtimen toimilaitteelta irronnut vipu tai alipaineletku, kummalla lie tossa toimii. Ihan vaan kerran urpoon viittasi koodi.
S-MAX -10 TDCI 140hv
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Hyvä pointti, pitääpä sekin tarkistuttaa kun menee tänään EGR-tutkimuksiin.
antipi
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Heinä 2017 13:36

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja antipi »

Tuliko tähän vikaan selvyyttä mikä oli syyy? Omassa galaxy vm. 2007 2.0tdci antaa samaa oiretta välillä. Engine malfunction ja kun sammuttaa auyon ja käynnistää uudelleen niin vika häviää. Saattaa mennä päiviä, jopa viikko ennenkö tulee uudelleen. Välillä taas tulee muutaman kilometrin ajon jälkeen.. ärsyttävä vika. Koodi nimenomaan tuo P2263 Turbo/Supercharger Boost System Performance.
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Ei ole vielä tullu. Kaupunkiajossa toimii ku kello kun on vaihtelevaa ajoa mutta matka-ajossa lyö limbbiin aina välillä. Ahdin toimii normaalisti kun katottiin kaverin läppärillä ahtoja ja muita arvoja ja sillon ei tietenkään tullu mitään vikaa ku käytiin testaamassa. Läppärin autocom antoi vioiksi myös "Turbo stuck open" ja "Turbo stuck closed" niin turbossa se mahtaa olla. Mutta kun ahtaa normaalisti niin epäilykset kohdistuu acuatoriin (mikä lie Suomeksi, kuitenkin se alipaineohjattu möykky turbon kupeessa mistä tulee se säätötanko) tai sen asennontunnistimeen. Asentotunnistimen tilasin e-baysta (40e) ja pitäs tulla ens viikolla. Sen kun pystyy vaihtamaan irrottamatta koko turboa ni pitää vielä koittaa se ennenkun ronkkii puhaltimen veks. EGR:ssä ei ollu vikaa ja ahtopaineensäätäjä (se ruskea alipainesolenoidi ilmanputsarikotelon vieressä) on myös vaihdettu.
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Molemmat DPF: n letkut nyt ainakin oli poikki ja niiden vaihdon jälkeenkin tuli *pling* ja limbbiin mut onko niin että pitää koodata uudestaan että auto tajuaa uudet paine-erot yms. jos DPF:n vaihtaa/puhdistaa?
Miguelo
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Elo 2015 18:10

Re: S-max 2.0 tdci -08 Eng Mal, trans ser, limb mode

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

Unohtu tänne laittaa löydökset eli siivet ne sitten kuitenkin jumitti. Tai ainakin viat helpotti kun avasin turbon ja kiillotin kaikki paikat niin hyvin ku vaan sain. Ei sitä karstaa siellä paljon ollu mut ilmeisesti tarpeeks kuitenkin.
Vastaa Viestiin