CVH-sierran jakopää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
petekai
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

CVH-sierran jakopää

Viesti Kirjoittaja petekai »

Terves.

Potilas on sierra 1,6i cvh.

Kävinpä jakopään remmin vaihdossa kun oli sen aika. Nyt kuitenkin tuntuu, että vedot hävisi. (eihän tämä raketti ole ollutkaan). Tyhjäkäynti on normaali, mutta kun kiihdyttää niin ei tunnu lähtevän kunnolla.

Voisiko merkki heittää pikkuisen? Jossakin näin kaavion ko. jakopäästä ja siinä nokka-akselin merkki on klo 12 ja kampiakseli merkki vähän edellä n. klo 1. Kuinka paljon merkit voi heittää ettei aiheuta vahinkoa?
Tiedän kyllä, että voin mennä työn tehneelle korjaamolle ja tarkistavat sen siellä. Mutta jos merkit ei voi heittää piiruakaan niin se on turha reissu ja vikaa on etsittävä muualta.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: CVH-sierran jakopää

Viesti Kirjoittaja svart »

Hampaalla hihnan heitto vois tehä tuon helposti
Ford #11
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: CVH-sierran jakopää

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

itse olen vaihtanu kyseiseen laitteeseen jo 2krt jakoremmin ja kiristimen enkä ole huomannu että kiihtyvyyteen vaikuttais...
Helppohan se on tarkistaa Sierrassa ei ole edessa turhaa romua,niin ja eikös tää sunkin ole se 1-pisteruiskulaitos myös? katoppa tarkkaa onko kaikki,letkut,johdot ym mitä pitää kiinni niissä osissa mitä siine laitteeseen kuuluu.
siinä olet oikeassa että raketti ei ole ja ainakin mulla tuon auton kiihtyvys riippuu ihan siitä koska sillä sattuu ajamaan.
Onko auto ollu sulla pitkään? meinaan vaan että jospa se vaan tuntuu että ei kulje,jos taas ajellu pitkät tovit niin sillon itse huomaa kyllä että jotain on...


Katoimpa tuossa ohjekirjaa (kun en ulkoa muistanu) JA siellä kyllä on että kampiakselinkin merkki TULEE olla pystyssä eli k12,jos on jotai muuta niin kannattaa tarkistaa.
petekai
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

Re: CVH-sierran jakopää

Viesti Kirjoittaja petekai »

niinpä näkyy merkki olevan kirjan mukaan. Mutta tämmösen löysin.

http://janicolracing.fi/kategoria/jakopaan-osat-18

tuolla on kuva jakopäästä. Siinä kampiakselin merkki on eri kohdassa.

Onhan tuo ollut mulla 8 - 9 vuotta. Ja joo 1-pisteruisku.
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: CVH-sierran jakopää

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

TUO se onkin hauska homma kun tuossa näyttää erilailla kun mulla korjauskirja?? samoin mä sen laitoin kuin edelliselläkin kerralla heh!
Tää keksintö on meillä ollu uudesta asti ja aina on ollu jotain outoa,nyt ei enää saa päästöistä läpi vaikka autolla ON ajettu vasta 120tkm!
On menny ohjurinkumeja,lambdaa,kattia,(alkuperäsen hommasin 1 ainoa oli minkä sai) sitten meni kaasuvaijerikin poikki,ei kuulemma voi kukaan toimittaa semmoista.. no onneksi löyty itseltä seinältä naulasta joku? mikä kävi kun sovelti.
Sitte alkoikin ongelmat jostain saa ilmaa liikaa mutta mistä,imusarjan tiivarin ostin mutta empä ole vaihtanu kun mun mielestä pitää,pakosarjantiivaria ei kuulemma saa mistään,höh samoin on heti se putki mikä pakosarjasta lähtee,kuulemma ei varaosana toimiteta.
Sitte hajos takaiskuventtiili hapensyöttölaitteistosta semmosta venttiiliä ei saa mistään heh!
No kytkimeen vaihettiin viimekesänä KAIKKI osat kun ei enää irrottanu,mitään vikaa osista ei löytyny mutta nyt kytkin toimii kuten pitääkin,tähän päälle vielä toistuvat etujousien katkeilut (nytkin toinen poikki) ja murtuneet ajovalojen säätöpalikat umpioissa,sitten vielä pakkivalokytkin...jotain on menny vikaan lootanpuolella mutta mitä? kytkimen painuvan nastan pää kulahtanu vinoon ei kytke valoja enää,korjauksena uuteen pieni reikä ja epoxilla ruuvi siihen JA jopa toimii!
Että en voi kyllä kovin hyvää arvosanaa antaa,se ehkä on plussaa että useimmat korjaukset on voinu itse tehdä ja sekin että ei heti ole alusta mutkalla jos ajaa lumipenkkaan tai hieman muuten lennättää.
Tää on kirkkaan punanen ja kolmiovinen,jokupäivä tästä saa joku virittäjävelho tehdä semmosen raketin että poistuu näkyvistä kun alkaa mun aika olla tälle ohi,nyt keväällä katsastus katsotaan kuinka käy saanko missään manipuloitua päästöjä kohdilleen,harmittaa vaan kun on vähän ajettu ja kori ok,ei ole tälle enää näillämain huoltomiestä joka ymmärtäis.
Vastaa Viestiin