mk7 transit eber

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-TJT-
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Helmi 2018 18:52

mk7 transit eber

Viesti Kirjoittaja -TJT- »

kyseessä -11 mk7 transit,tehdas asenteinen D5WSC eber mini kellolla.

Ensimmäiset oireet alkoivat kun pakkanen meni alle -10 asteen,lämmitin lähti päälle mutta hetken lämmettyään sammui.
Tätä jatkui niin pitkään kun lämpötila nousi plussan puolelle,jonka jälkeen toimi muutaman viikon hyvin.

Oireet kun paheni,irrotin lämmittimen,moninapa liittimessä hapettumaa (vesipumpun liittimet) lämmittimen sisällä,muuten kaikki näytti ihan hyvältä,hehku lämpesi suoralla virralla,liekkivahti antoi oikeita arvoja,anturi pari vastasi toisiaan ainakin "kylmänä" eikä pahemmin karstaakaan.

Paikalleen asennus ja käyntiin,eipä lähekkään vaan samat viat,yrittää ja sammuttaa ihtensä,välillä on päiviä kun taas toimii 10min..

Uudelleen purku, vesi- ja polttoaine uusin kun sain tosi edullisesti ei vaikutusta.

Taas vikakoodin lukuun;
AF: 0 no faults
error 1: 54 flame cutout from high control stage
error 2: 52 safety time exceeded
error 3: 14 possible overheating detected (difference evalution)
error 4: 56 flame cutout from low control stage
error 5: 31 combustion air blower motor interruption

Huoltomies vakuutti vian olevan älyssä,eikun tilaukseen,pari viikon oottelun jälkeen älypää tuli mutta liitittömänä mallina,otin vanhasta älystä 20cm johtoa ja kolvasin uuteen.
Paikalleen,muutaman käynnistys yrityksen jälkeen lämmitin jäi käyntiin ja poltin tunnin sitä,toimii.

Seuraavana aamuna ajastuksella toimi normaalisti,mutta iltapäivällä oli jättänyt lämmittämättä,kellossa kulki kyllä aika eli yrittänyt kuitenkin käyntiin.

Nyt oon muutaman päivän tarkkaillut sitä,ehkä 1/10 käynnistys yritys tuottaa tulosta,jää käyntiin n.5min ennen kuin sammuu.

Puhallin ehkä "jurisee" enemmän kuin ennen? kuuluu aika selvästi auton sisälle kun yrittää kiihdyttää täyteen vauhtiin.

Missä vika? taitaa olla kevät ennen kuin tuo on kunnossa.. :roll: