S-maxia ostamassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rollo
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Tammi 2018 21:41

S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rollo »

Uskaltaako 290tkm ajettua vm -14 2.0 tdci PS 140hp ostaa vai jättää suosiolla seuraavalle ostajalle? Ollut taksina pikkukaupungissa. Parin tunnin koeajon aikana en huomannut muuta moitetta kuin, että yli 80 km/h nopeudessa ratti alkoi tärisemään ja viettämään hiukan oikealle. Kestääkö turbo ja kaksoismassavauhtipyörä kuinka pitkälle? Vag-dieseleissä kun nuo molemmat menee n.200tkm kohdilla vaihtoon.
Ford77
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Touko 2017 19:15

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ford77 »

Tuon verran ajetussa pitää varautua remontteihin. Toisaalta joskus paljon ajettu voi olla löytökin jos hajoavat paikat on jo vaihdettu. Omassa turboremppa oli tehty jo 120t paikkeilla. Jos hinta/kunto kohtaa niin mikä ettei.
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Joo, pitää tietää mitä on rempattu. Jos kalliit remontit ois vaikka tehty.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
individual
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja individual »

Moi

Hae Saksasta saat tehokkaamman version ja kaikilla herkuilla paljon halvemmalla, paremmin pidetyn, ei välttämättä yhtäkään kylmäkäynnistystä, ei skrapattupiloille, ei parkkipaikka kolhuja jne... niin minä tein.
Suomessa ostetaan niitä karvalakki malleja kun hyvin varusteltuna maksavat +65 000€ :shock:
Suomessa S-Max on uutena todella yli hinnoiteltu FORD.....vaikka tuntuukin olevan osittain laadukkaampi kuin esim. mondeo
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Niin no, 300tkm 4 vuodessa ajettuun ei kerkiä kyllä täällä pohjolassakaan tulla kylmäkäynnistyksiä ja kilsatkin on mittarissa NÄKYVISSÄ :roll: Yleensähän nuo taksit huolletaankin että pysyvät ajossa eikä korjaamolla ja tuppaa niitä varusteita yleensä jonnin verran olemaan. Pikkukaupunki jos on vielä semmonen että ajot saattaa olla maantiellä edes osin, niin eikait se kummempi sitten ole kuin muukaan 300tkm ajettu. Jos automaatti, niin sen öljyt jos on vaihdettu 60tkm välein kuten huolto-ohjelmaan kuuluu, niin tuskinpa siinäkään kummempaa. tjaa mutta vauhtipyörästä olitkin huolissaan eli manuaali, luulishan tuossa jo kytkimen olevan kertaalleen laitettu, mutta ei välttämättä. Ja eihän sekään ole kuin n. tonnin remppa jos auto muuten on kunnossa ja edullinen. Mutta kyllähän se noilla kilsoilla alkaa monikin paikka ilmotteleen kulumistaan, mutta toisaalta kyllä tuo mittari lukema puottaa hintaa muihin samanikäsiin huomattavasti. Että jos peukalo ei ole keskellä kämmentä tai muuten pienet ylläpitotoimet ei pelota, niin antaa mennä vaan.
S-MAX -10 TDCI 140hv
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Siinähän ne on sulla halvimmat kilometrit just vasta edessä. Ei tuo ole mikään mittarilukemana, mulla on ollu parikin ex-taxia eikä millään tavalla kumpikaan ole ollut ainakaan huonompi ku ei -taxit. Oikeastaan päinvastoin. Molemmissa oli ostaessa vähän reilut 300 tkm mittarissa ja omia ajoja tuli vielä päälle reilu satku.

Veikkaan että tuossa on jo toinen kytkin paikoillaan. Mulla on omassa nykyisessä autossani kilsoja tällä hetkellä 260 tkm ja kaksoismassa siellä jo ilmoittelee olemassaolostaan kun nostaa parkissa kiekat 1500 - 1800 välille. Sillai kivasti hytisee..

Niin ja semmonen , että jälkiviisaana voisin väittää, että ei mitään järkeä panostaa 163 heppaseen vaan ota se 140 heppanen. Se "vajaatehoinen" on käytännössä kivempi ajaa, varsinkin manuaalina. Käytännössä ei mitään eroa tehoissa noiden välillä.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: S-maxia ostamassa

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Niin ja sitä teholukemaa voi ilmeisesti kotioloissakin puukottaa sopivalla ohjelmalla ja obd pulikalla uudempiin dw10c moottoreihin. Siittä on täällä jossain juttua
S-MAX -10 TDCI 140hv
Vastaa Viestiin