C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja til88 »

Potilaana vm2012 C-max 2.0tdci. Pitäis hehkut vaihtaa. Näyttää olevan aika hyvin piilossa, joten kuinka paljon joutuu purkamaan osia pois edestä, että niihin pääsee käsiksi? Onko kukaan itse vaihtanut?
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja til88 »

Tai onko kukaan ylipäätään vaihtanut itse DW10C koneeseen hehkuja?
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Mulla olisi tasan sama homma edessä. Onhan se aika iso homma, service manuaalin mukaan pitää purkaa edestä pois EGR kokonaisuudesssaan ( myös EGR:n cooler pois tieltä).

Sehän se jännittää että kuinka moni napsahtaa poikki irroitettaessa. Olisi hyvä ajan kanssa niitä liotella ja sitten varovasti nitkutella ne irti. Ja kone pitäis olla mahd lämmin.

Meinasin lykätä kesään saakka vaihtamisen kun tuon kumminkin saa käyntiin webaston avulla ilman toimivia hehkujakin.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja til88 »

EDIT: Eikäku miksi mä etsin niitä moottorin väärältä puolelta... :roll: Jostain saanu päähän että ne ois pakosarjan puolella ja ihmettelin että miksi ne on niin suunnitellut tehtaalla
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Siis tuota hehkut on siellä moottorin "takapuolella", tulipellin puolella. Ja sillä puolella kait se on pakosarja ja turbo tässä(kin) koneessa.

Hehkut on jokatapuksessa mahdollisimman veemäisessä paikassa.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Antaako vikakoodia hehkuista?
Mulla oma mondeo 2010 120kw tdci euro 5 ja miettinyt hehkujen kuntoa.
Viime talvena meni webasto rikki kun pakkasta oli lähes -30. Ei auto luvannutkaan käyntiin.. Pakkaset laski hieman ja ennen pajalle pääsyä sai auton just käyntiin -13, olisiko ollut kolmas startti ... vikakoodeja hehkuista ei löydy.
Aina webaston avulla käyntiin laittanut ja tänä talvena auto seisoi satamassa risteylyn ajan ja kokeilin ilman lämmitystä -5 niin hyvin käynnistyi.
Jostain luin ohjeen että siitä hehkujen liittimestä (valkoinen jakopäänkopan lähellä) voi mitata hehkun kunnossa olon ja sen tavan mukaan omat olisi kunnossa kun kaikissa oli sama arvo ( ohmeja olisiko 0.8-0.9 ollut mut en muista,ääretön olisi sökö)
Vielä hehkujen sijainnista niin mielestäni ne on ainakin mondeossa moottorin etupuolella ja yksi näkyykin hyvin helposti, voin toki olla väärässäkin.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: C-max 2.0tdci hehkujen vaihto

Viesti Kirjoittaja czr96 »

https://www.youtube.com/watch?v=mTy2Q2rMa54

Tuon videon mukaan hehkut on sittenkin koneen etupuolella kuten myös EGR :D
Mutta ei siltikään mitenkään herkullinen homma. Paljon joutuu purkamaan ja toivon mukaan myös kasaamaan.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Vastaa Viestiin