Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jonteri
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Joulu 2017 17:44

Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Terve, tuli hommattua äidilleni tuollainen Focus mk2. Huomasin nyt parin viikon omistuksen jälkeen autolla eilen ajaessani, että moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä dieselautolta ja taajamanopeuksissa kuuluvinaan pientä naputustakin sisälle. Jostain luin että nuo "suuttuvalla" ajoituksella olevat nokkapyörät saattaisivat olla äänien taustalla ? Onko itse vaihdettavissa vai pitääkö turvautua merkkihuoltoon ? Ja mitähän maksaisi pyöreästi merkkiliikkeessä, hinnoissa mitä olen löytänyt on ollut sisältyneenä jakohihnan vaihto, mutta sitä nyt tuskin tarvii tässä tapauksessa vaihtaa kun uusi on ollut paikoillaan n. 300km ajan.

Ja toinen asia, miten tähän vaihdetaan vaihteistoöljyt... :D ? Aikani auton alla pyörittyä en vain pystynyt paikantamaan minkäänlaista tyhjennysproppua vaihteistosta. Saatika sitten täyttöproppua.. Auton alla ollessani huomasin, että vaihteistosta apurunkoon menevä alumiinihässäkkä missä iso kumipusla toisessa päässä oli melko väljä, mistä uusi halvimmalla ? Tuon vaihtamisessa ei varmaan mitää sen kummempaa ole kun vanha pois ja uusi tilalle.
Mondeoko?
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Heinä 2016 17:39

Re: Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Viesti Kirjoittaja Mondeoko? »

Mitäs öljyä moottorissa? Huoltokirjassa pitäs olla maininta öljyistä että mitä laitettu, 5W30 olisi oikea moottoriöljy sanoo google. Jos ei ole tietoa mitä öljyä on aloittaisin moottorin öljyjen ja öljynsuodattimen vaihdatuksella ennen suurempia remontteja tai tutkimuksia. Uskoisin että tuohon sopii Ford Formula 5W30 halppis öljy ja jos lompakko kestää laittaa pari € enempi alkuperäseen Ford öljynsuodattimeen niin pistää sen, suodattimissa ei kannata säästää. Öljyä Tokmannilta/Motonetistä Alta 27€ 5 litran kannu.
Jonteri
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Joulu 2017 17:44

Re: Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Ford Formulat vaihdoin viimeviikolla.
marttilo
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Kesä 2017 21:51

Re: Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Viesti Kirjoittaja marttilo »

Mulla on myös 1,6 Ti-VCT Koneella oleva Focus,siinä oli saman tuntuinen oire ,käytin sen merkkihuollossa ja avattiin jakopää niin oli ajoitukset pielessä kaveri laitto ne kohdilleen ja samalla uusittiin vesipumppu auto on ihan erilainen käy siististi.
Jonteri
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Joulu 2017 17:44

Re: Focus MK2 1.6 TI-VCT kuulostaa dieseliltä

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

marttilo kirjoitti:Mulla on myös 1,6 Ti-VCT Koneella oleva Focus,siinä oli saman tuntuinen oire ,käytin sen merkkihuollossa ja avattiin jakopää niin oli ajoitukset pielessä kaveri laitto ne kohdilleen ja samalla uusittiin vesipumppu auto on ihan erilainen käy siististi.
Jaahas, voiskohan olla sössinyt liikkeessä jakopäärempan ? Auto ostettu toyotan liikkeestä ja siellä se jakopääremppa tehtiin myös. Olivat joutuneet hakemaan vielä jostain lukitustyökaluja kun ei heillä niitä omasta takaa ollut eli ensimmäistä kertaa jakopäätä tuollaiseen autoon tekivät.
Vastaa Viestiin