S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
magelitos
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Elo 2013 08:30

S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja magelitos »

Ongelmana on ajossa tullut vika. Auto sammuu muutaman sekunnin päästä käynnistyksestä "tukehtumalla". Käy kuitenkin normaalisti tyhjäkäyntiä jos kaasu/sammutusläpälle menevän alipaineletkun ottaa irti. Tehot kuitenkin on kateissa kun alipaineletku on irti. Mistähän voisi johtua? Ei anna vikakoodia Forscanilla. Ei syty "Engine Malfunction" -valo.
riikomi
Viestit: 984
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Kuulostaisi siltä, että sammutusläppä menee tarpeettomasti kiinni.

Kokeile pysyykö tehot päällä, jos tulppaat sen irroittamasi letkun.
magelitos
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Elo 2013 08:30

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja magelitos »

Täytyypä kokeilla. Jos tehot palautuu tulppaamalla niin kaasuläppä lienee viallinen?
riikomi
Viestit: 984
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja riikomi »

En tunne konetta mutta epäilen, että tulppaamatta jättäminen estää turbon säädinsiipien toiminnan kun alipainetta ei ole tarpeeksi systeemissä.
magelitos
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Elo 2013 08:30

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja magelitos »

Sammuu edelleen jos kytkee alipaineletkun. Mistä kohti tahansa jos irroittaa alipaineletkun, niin käy hyvin tyhjäkäyntiä. Mistäköhän tämä vika voi johtua?
magelitos
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Elo 2013 08:30

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja magelitos »

Merkillinen vika. Olen kokeillut toisesta autosta nokka-ja kampiakselin asentotunnistimet sekä turbon kellon painetunnistimen. Maf, map ja iat -antureita en ole kokeillut, kun ne ovat erilaiset. Turbon siivet liikkuu alipainekellolta kun imaisee letkusta, eli kellokin kunnossa. Olen Kokeillut myös toisia alipaineventtiilejä, ei vaikutusta. Jarrutkin toimivat normaalisti, että alipainepumppu lienee kunnossa.

Alkaa olla vaihtoehdot vähissä. Mielestäni alipaineletkujen kytkettynä ollessa turbon alipainekello menee äärimmäiseen auki -asentoon ja sitten moottori tukehtuu. Turbolta ei ole kuulunut mitään ääniä. Ei savuta. Ainoa havaittava seikka on se, että pakokaasut haisee huonosti palaneelta naftalta. Voisiko tuo map aiheutta moista? Auto käy alipaineletkut irti kytkettynä, mutta tehot sen verran hukassa että ajamaan ei pysty.

edit:

Näyttäisi että turbo ahtaa tyhjäkäynnillä liikaa ja moottori "tukehtuu"
magelitos
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Elo 2013 08:30

Re: S-MAX 2.0 tdci 140 hp -07 käy hetken ja sammuu

Viesti Kirjoittaja magelitos »

VIKA LÖYTYI! Egr venttiilin tulppasin ja auto toimii! Venttiili on vaihdettu kuukausi sitten ja ei antanut mitään vikakoodia. Mutta ilmeisesti auki jumittunut.
edit:

Tarkkaan ottaen egr- venttiilistä oli irronnut varren päästä läppä, joka säätää imusarjaan menevää pakokaasun määrää. Hitsasin läpän paikalleen ja hyvin toimii.

Tuon läpän tippumisesta johtuen tuli turboon liittyviä vikakoodeja.
Vastaa Viestiin