Ford c-max 1,6tdci -13 eber

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Peta
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Loka 2017 19:26

Ford c-max 1,6tdci -13 eber

Viesti Kirjoittaja Peta »

Heip rekisteröidyin tänne kun kyseinen auto tuli pihaan.
Autoon olen asentanut lohkolämmittimen ederin lisäksi. Mutta asiaan tuosta ederistä se ainakin toimii ja aux heater on aktivoituna ja lämmitin lähtee päälle mutta sitä olen alkanut epäilemään ,että sammuuko se missään vaiheessa kun autolla on ajanut vaikka 20km niin edelleen se pöhisee vaikka moottorin lämmöt on mittarin puolessa välissä, kun auton ulkopuolella käy niin eberin pakoputkesta puhaltaa kuumaa pakokaasua?. Ilmeisesti moottorin ohjaukselta tulee tieto tuolle eberille koska sen pitäisi sammua?
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: Ford c-max 1,6tdci -13 eber

Viesti Kirjoittaja til88 »

Mä oon kans aika pihalla ton oman C-max 2.0Tdci eberin kanssa mutta huomasin viime talvena kun sen ostin, että se aux heater kyllä sammu jossain vaiheessa kun autolla oli ajanut tarpeeksi kauan ja lämpimäksi. Jotenkin tuntuu ettei siihen auton lämpömittarini ole kovin luottamista kun se ei nouse yli sen 60C vaikka pitäis sen 30min eberi päällä ennen käynnistystä. Helkkarin kylmä auto ilman aux heateria ja ärsyttävää ruksia pois päältä sieltä menu viidakosta jos ajaa lyhyttä matkaa, jottei akku tyhjentys tai että palotila nokeentus. Tekis mieli asentaa lohkis ja sisätilan haara niin ois talvella edes joskus lämmin auto kun lähtee töihin.
Peta
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Loka 2017 19:26

Re: Ford c-max 1,6tdci -13 eber

Viesti Kirjoittaja Peta »

Lohkolämmittimellä on tarkoitus lämmittää aina kun siihen on mahdollisuus, ja varmaankin se itselläkin sammuu mutta vaatii varmastikkin ajoa enempi ja tilasin just keulaan viimasuojan on varmaankin aika tarpeellinen . Pitää katsoa testerillä missä nuo moottorin lämmöt todellisuudessa seilaa voihan termostaattikin vuotaa ja silloin talvella lämmöt ei paljoa nouse.
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ford c-max 1,6tdci -13 eber

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Mulla on focuksessa eberi ajastettu lämmittämään joka aamulle ennen lähtöä, lämmintä on piisannut, lohkolämppäriä tuossa ei mulla ole ollenkaan. Pärjää hyvin yli parinkympin pakkasillakin. Viime talvena oli muistaakseni muutama -25 asteen päivä, ei tarvinnut talvirukkasilla silloinkaan ajella.
Ymmärtääkseni tietokone ohjaa lämmittimen toimintaa ajon aikana, itse en ole toiminnasta stressiä ottanut.
Vähääkään kylmemmillä keleillä eberi tuntuu pöhisevän ajossa melkein koko ajan, ainakin omassa ajossa (pätkäajoa taajamissa).
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Vastaa Viestiin