Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Elikkä tuossa mun S-maxissa on öljyroppu turhan tiukassa. 2.0tdci eli dw10 eli sama ku mk4 mondeossa. Kuusiokolokanta vielä joten ei putkipihteillä tms pääse käsiksi. Toistaiseksi kuusiokolo pitää mutta tuntuu siltä että lähtee lipeämään ku lisää vartta ja voimaa. Mikä avuksi?
S-MAX -10 TDCI 140hv
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Väännätkö oikeeseen suuntaan? Hitsillä pikku hefti ja avain kiinni proppuun tai putsata proppu ja avain kunnolla ja liimata esim jollain kemiallisella metallilla avain proppuun? Toki alku löyhytyksen jälkeen rälläkällä avain poikki ja sit pyöritellä jollain sitä tumppia, vaatinee myös uuden propun. Kylmäspraytä vois kokeilla ens hätiin kans.
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Irtosihan tuo kun otti isomman pulttipyssyn ja kompuraan säiliöön täydet paineet. Akkupulttipyssyllä ei siis irronnu eilen illalla ku tuon kyssärin kirjotin. Mutta ny on foortsonissa uutet ölpät sisuksissa :thumbup: :ford:
S-MAX -10 TDCI 140hv
tursas
Viestit: 4010
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja tursas »

Deippa kirjoitti:Irtosihan tuo kun otti isomman pulttipyssyn ja kompuraan säiliöön täydet paineet. Akkupulttipyssyllä ei siis irronnu eilen illalla ku tuon kyssärin kirjotin. Mutta ny on foortsonissa uutet ölpät sisuksissa :thumbup: :ford:
Hyvä että onnistu, kait siinä meni sitten proppukin/tiiviste vaihtoon. Kukakohan aasi sen oli aikaisemmin kiinni vääntänyt, kun sen kiristysmomentti on about 23 Nm eli käsikireydessä... :roll:

Meniköhän se jotenkin niin, että jos kiristää kylmään koneeseen propun/sytytystulpan ja yrittää avata lämpimästä koneesta voi käydä noin tai oliko se päinvastoin ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Tuossahan voi muuten olla jotain perääkin. Kun konehan oli tietysti lämmin kun alunperin oisin laittanut öljyt valumaan. Sitten kun sen sain irtoamaan, konehan oli jo jähtyny. No nyt se roppu on käsikireydessä.
S-MAX -10 TDCI 140hv
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Öljyproppu jumissa tdci s-max/mk4 mondeo

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

tursas kirjoitti:Meniköhän se jotenkin niin, että jos kiristää kylmään koneeseen propun/sytytystulpan ja yrittää avata lämpimästä koneesta voi käydä noin tai oliko se päinvastoin ?
Kylmään koneeseen pitäis aina tulpat ja proput laittaa, samaten lie irrotuksen kanssa.
Vastaa Viestiin