Ford Focus mk2 1,6Ti-vct ongelma?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Heibron
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Syys 2017 17:29

Ford Focus mk2 1,6Ti-vct ongelma?

Viesti Kirjoittaja Heibron »

Elikkäs ongelma on tälläinen, kun käynnistän auto varsinkin aamulla kun se on levännyt yön yli niin sisällä alkaa kuulumaan kauhea liplatus ja liikkeelle lähdettäessä vielä kovempaa. Ja tämä ääni on kuulunut lämmityslaitteen kennon vaihdon jälkeen josta on n.4vko aikaa. Historiana tämä menee näin ostin auton kesällä ja siinä oli jakopään vaihto edessä. Jakopään vaihdon teki kaikkineen osiineen paikallinen merkkiliike (FORD). Jonka jälkeen huolettomasti reilu 2kk ajoa. Sitten eräänä päivänä kun olin menossa hakemaan anoppia töistä noin kuukausi sitten niin auton kun sammutin niin samasta putkesta mistä tulee kondenssivesi niin tuli jäähdytinnestettä pihalle. No siinä vaiheessa löytyi yhdestä korjaamosta vapaa-aika katsoa autoa ja päätin että sillä en aja joten hinurilla mentiin. He tutkivat sitä ja sanoivat että on lämmityslaitteen kennosta jostain joku nytten falskannut. No ei muuta kun sanomaan että ei muu auta kuin vaihtaa se siellä se sitten oli muutaman päivän. Ja kun sain auton takaisin ajoin kotiin ja lähdin ulkomaille viikoksi. No nyt kolme viikkoa tapahtuneen jälkeen olen käynyt sanomassa tässä kyseisessä valtakunnallisessa korjaamossa että se pitää lorisevaa ääntä tämän remontin jälkeen eka vastaus aivan normaalia ei muuta kuin jatkat menoa. Sitten menin kysymään merkkikorjaamosta (FORD) jotka kuunteli ja kävi ajamassa että ei ole normaalia mene kuluttajana takaisin sinne missä tekivät ja käske ilmata kunnolla. Ja eikun taas tänne toiseen pajaan uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ilmaamaan. Ei häviä sitten he sanoivat jo että johtuu ilmastoinnista että huolla se. Ei johdu siitä mutta mitään en maksa jos haluatte sen tehdä ja niin tekivätkin mutta ei hävinnyt. Ja nyt kyseinen firma ei vastaa enään kävin ilmoittamassa että mitäs nyt tehdään pitivät palaverin päälliköiden kanssa ja sano soittavansa mutta sitä puhelua en nytten ole vielä saanut.

Eli olisiko teillä mitään vinkkejä tuohon näin alkuun en ole ainakaan huomannut että mitään nesteitä katoaisi tai lämmöt nousisi normaalia ylemmäs tai muutenkaan oireilisi mitään?

Onko kenelläkään ollut samanmoista vikaa?

Itseäni ihmetyttää se että se tekee sen aina vain kylmänä mutta lämmetessään ääni ei kuulu.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ford Focus mk2 1,6Ti-vct ongelma?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No eipä sieltä nyt mitään lorinoita kuulu kuulua.

Ootko koittanut ajella ja testailla ilman ilmastointia? Jos sittenkin lorisee ni eikai se sitten ilmastoinnista ole kiinni. Jos eivät keksi mitään nii ehota (mee käymään jos eivät vastaa puhelimeen) että viet johonkin toiseen korjaamoon jossa tutkivat ja hoitavat asian, ja josko nuo osallistuisivat kuluihin jos sieltä kuitenkin jotain virheellistä löytyy lämppärikennon remontin jäljiltä.

Ja kuuluuhan se nyt varmasti kojetaulusta/lämppäristä ettei pulputa vaikka paisuntasäiliössä joka ois sitte jo vähä kurjempi juttu.

Mut voitko vielä selvittää tän:

>> merkkikorjaamosta (FORD) jotka kuunteli ja kävi ajamassa että ei ole normaalia
..
>> tekee sen aina vain kylmänä mutta lämmetessään ääni ei kuulu

Eikai se kylmä ole ollut jos oot korjaamolle ajanu ja sitten lähdetty koeajolle?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Heibron
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Syys 2017 17:29

Re: Ford Focus mk2 1,6Ti-vct ongelma?

Viesti Kirjoittaja Heibron »

No ei se ainakaan omasta mielestäni kuulu tuolta paisunta säiliöstä kun ihan on kuunneltu pelti auki pihalla ja ulospäin ei näytä mitään merkkejä. Paisuntasäiliön toiminta on ihan normaalia. Nesteen väri ei ole muuttunut, ei kerää painetta eikä kupli. Valuu sieltä paluu letkusta ihan normaalin näköisesti takas säiliöön. Ja tämänkin vastauksen sain tuosta Fordin liikkeeltä.

Ja no ei se ihan varmaan kylmä oo kun tohon Fordille olen sen ajanut, kotoa sattuu nytten olemaan noin 2km vaan matkaa tuohon.

Ja sieltä Fordilta lähti ajamaan ihan siitä tiskin takaa mies joka totesi juuri sitten käynnistäessä että kyllä hänkin sen kuuli.

Itse vertaisin ääntä aika lailla samaan kun olen asunut vanhassa omakoti talossa missä patterit pitää välillä ääntä ja täytyy ilmata.

Ja olen ajanut ilmastointi pois päältä lähes kokoajan tuon jälkeen että varmasti saan tietää mistä tuo johtuisi.

No tällä hetkellä paikallinen Ford etsii uusia tiloja ja tänäänkun kävin kysymässä sieltä niin vastasivat että eivät voi ottaa nytten mitään vastaan että hoitaavat asioita. Ensi tiistaina käski tulla kyselemään uudestaan.
Vastaa Viestiin