Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Onko tietoa, mitä eroa econeticin tekniikassa on perinteiseen 140 hv malliin? Sitä että onko kuristus ~115 hevosvoimaan tehty ihan pelkästään ohjelmalla vai onkohan siellä mitä kaikkia eroja?

Onkohan turbo, välijäähdytin yms. myös pienempi? iskeeköhän kätensä p*skaan jos tuomoiseen erehtyy...
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Itse kymysykseen en osaa vastata, mutta toteanpa vain että hienoa että sinäkin mk3-kanssaSAVUSTAJA olet uusimassa kalustoa! :mrgreen:

Nimim. vm -10 TDCI 140hv
S-MAX -10 TDCI 140hv
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Joo, pakko se joskus on päivittää vaikka luopumisen tuska on melkoinen :D

Sen verran tuossa sain urkittua, että kyllä Econeticissa on ihan sama turbo yms ku täystehoisissakin. Näyttäis olevan pelkässä softassa ero. Mutta melkein tein jo kaupat mutta homma kaatui säälittävään 1200kg vetomassaan. Eihän se mulle riitä vaikka miten asiaa pienessä päässäni pyörittelen.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
tokor
Viestit: 91
Liittynyt: 08 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja tokor »

Jos nyt en ihan väärin muista niin ainakin DW10C koodilla varustetut motit 115, 140 ja 163hv mallit on kaikki samoja ja erot on vain softassa.

nimimerkillä: muutamakuukausi sitten vaihtanut -07, 130hv 320tkm Mk3 > -10, 163hv, 123tkm Mk4 ja ei muuten kaduta yhtään :lol:
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja janti »

tokor kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin muista niin ainakin DW10C koodilla varustetut motit 115, 140 ja 163hv mallit on kaikki samoja ja erot on vain softassa.
Itselläni oli 115 hv malli ja siinä oli muistaakseni kiinteäsiipinen turbo. Noissa 140 ja 163 oli sitten muuttuvasiipinen. Voi olla ruiskutussuuttimissakin eroja.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Ymmärtääkseni 2010 eteenpäin eli faceliftatuissa mailleissa olisi sama moottoritekniikka noissa 115/140/163hv moottoreissa, erot vaan sofatassa. Ja vanhemmissa ei-faceliftatuissa olisi myös itse tekniikassa eroja.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja riikomi »

140 heppaisen ECUssa on itse asiassa 163 hp softa jo mukana. Sen pitää sieltä ELM Configilla vain käydä ruksimassa päälle.
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Minkäikäsissä moottoreissa moinen ominaisuus on?
S-MAX -10 TDCI 140hv
riikomi
Viestit: 977
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Tuossa 140->163 -muunnoksesta kiinnostuneille: http://www.talkford.com/community/topic ... onfig-ids/
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja Deippa »

perhana... justiinsa liian vanha itellä...
S-MAX -10 TDCI 140hv
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja janti »

janti kirjoitti: Itselläni oli 115 hv malli ja siinä oli muistaakseni kiinteäsiipinen turbo. Noissa 140 ja 163 oli sitten muuttuvasiipinen.
Joo puppua puhuin ja muistelin. :? Kyllä siinä on muuttuvasiipinen Garretin GT1749V turbo, sama kuin 96 ja 103 kw versioissa.
Viimeksi muokannut janti, 26 Tammi 2017 20:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
tokor
Viestit: 91
Liittynyt: 08 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja tokor »

Deippa kirjoitti:perhana... justiinsa liian vanha itellä...
Elä vielä luovuta, tutkippas sitä omaa lisää. Mulla kanssa -10 tuo oma eikä ole vielä facelift ja on jo tuo uudempi painos pellin alla.
HeKo Performance Parts [Varoitus - Kaupallinen linkki]
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Tutkitaan tutkitaan, kuhan saan taas käsiini autoon sopivan töpselin
S-MAX -10 TDCI 140hv
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja svart »

Maaliskuu 2010 on muistaakseni taitekohta ollut tuotantolinjalla. Uudemmat koneet identtisiä, pelkkää softaa teho erot. Sitä ennen valmistetuissa on eroa rautapuolellakin. Itellä oli aikoinaan tammikuu 2010 valmistunut ja sillo selvittelin nuo jutut.
Esim BSR:n softalla sais vajaa 200 heppaa olipa lähtötilanne mikä tahansa noihin 3/2010 ja uudempiin 2litrasiin. Kytkin ja vauhtipyörä jutuista en mahdollisia etoavaisuuksia tiedä.
Ford #11
anselmi
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Tammi 2017 17:45

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja anselmi »

Onko kenelläkään käsitystä mitä eroja rautapuolella on?
Entä minkälaisia tehoja tuosta aikaisemmasta moottorista voi fiksusti ottaa? kokemuksia?
Itsellä juuri helmikuussa 2010 valmistettu econetic, moottorina: 2.0L Duratorq DOHC ECO 115PS - DW10.
Kyllä on laiska auto ja vaihdekeppiä saa heiluttaa ranteet kipeänä kun ajaa kaupungissa.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja svart »

Turbo on ainakin eri tuossa ennen 3/10 valmistettuja. Jotain +150 otettiin omasta ja auto muuttu jo ihan eri peliksi. Ei ongelmia ollut koko aikana softanpuolesta. Kaksois massa vähän jyrähti kun isolla vaihteella niittas lapun latiaan pikkukierroksilta vuoden ajon jälkeen. Jotain 360-370 piti olla vääntöä, tiijä sit kun ei mitattu. Mutta kulki ihan eri malliin. Hiukkarin poistin kans niin sekin muutti autoa ihan hirveesti, eikä puutunu heti 3500rpm kohdalla sen koommin vaan veti nätisti punarajalle saakka.
Ford #11
queque
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Joulu 2018 19:26

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja queque »

Kuinkahan tuon hiukkarin poisto onnistuu ?

Itsellä ongelmana nyt hiukkaskiihdyttimen kylmyys, ja PDF -pruuttasuutin kohtsillään käsissä. Hankin uuden, vaikka puhdistuskin olisi voinut riittää.

Mitä tulee tehoihin, tai tehottomuuteen, niin itselle kyllä riittänyt mainiosti 115 hp, kun vääntö on mahtava. En ole nähnyt järkeä tehon nostoon, kun kohta 400 tkm mittarissa, ja ajattelin vielä yhden 100 tkm vetästä.

Huomenna pitäis yhden suuttimen pohjatiiviste uusia, ne taitaakin löystyä helposti ?
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: Mk4 Mondeo 2.0 TDCI Econetic

Viesti Kirjoittaja antsa »

queque kirjoitti:Kuinkahan tuon hiukkarin poisto onnistuu ?

Itsellä ongelmana nyt hiukkaskiihdyttimen kylmyys, ja PDF -pruuttasuutin kohtsillään käsissä. Hankin uuden, vaikka puhdistuskin olisi voinut riittää.

Mitä tulee tehoihin, tai tehottomuuteen, niin itselle kyllä riittänyt mainiosti 115 hp, kun vääntö on mahtava. En ole nähnyt järkeä tehon nostoon, kun kohta 400 tkm mittarissa, ja ajattelin vielä yhden 100 tkm vetästä.

Huomenna pitäis yhden suuttimen pohjatiiviste uusia, ne taitaakin löystyä helposti ?
Samoilla linjoilla tehon suhteen queque:n kanssa. Hyvin on Mondeolla matka-ajossa kerennyt. Ainoa mikä Mondeossa ei itseä miellytä on oikein hitaasti ajaminen, esimerkiksi ruuhkissa yms. Moottori ei ole aivan parhaillaan alle 1000 rpm, manuaalivaihteisena.

Mielenkiinnosta, mitä queque on joutunut joutunut Mondeoon korjaamaan 400tkm aikana?
Itsellä 315 mittarissa ja vain pyöräntuentojen kanssa joutunut vaihtelemaan osia.
Vastaa Viestiin