Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

En ole lukenut koko ketjua läpi, jos ei ole suuttimissa vikaa niin voisiko joutokäyntiventtiili temppuilla.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
Serq
Viestit: 21
Liittynyt: 01 Loka 2018 17:28

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Serq »

Suuttimia ei ole tullut tutkittua/puhdistettua, millanen operaatio olisi putsailla?
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Ei ole vaikeaa YouTubessa on paljon videoita hommasta.Voisit käydä alkuun testauttamassa sumutuskuvion jossain korjaamolla tai hankkia oman testilaitteen muistaakseni biltemalla oli sellaisen esite.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
Serq
Viestit: 21
Liittynyt: 01 Loka 2018 17:28

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Serq »

Onkos S-P-H:n tai muiden kaarassa samaa, eli taas pimeällä tyhjäkäynnillä ajovaloja seurailin niin jarrupoljinta painaessa ajovalojen korkeus hieman muuttui, samoin kun paikallani kaasuttelin ja kun kierrokset laski noin 1000rpm kohdilla ajovalot välähtää.
Serq
Viestit: 21
Liittynyt: 01 Loka 2018 17:28

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Serq »

Jos vaihtaisin focukseeni 1.8 flexifuel - 09 kaasuläppäkotelon uuteen niin täytyykö käyttää testerissä vai oppiiko auto itse arvot? Paikkakunnaltani ei edes löydy testeriä jolla saisi sopeutettua fordin kaasuläpän.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Normaalisti kun uusi kaasuläppäkotelo vaihdetaan niin kyllä se pitää ohjelmoida merkkiliikkeessä että auto toimiin kunnolla. Pystyykö sillä vanhalla kotelolla ajelemaan jos ajaa sellaiseen paikkaan jos tuo vaihto onnistuu kivuttomasti ja auto toimii kunnolla
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Serq kirjoitti:Onkos S-P-H:n tai muiden kaarassa samaa, eli taas pimeällä tyhjäkäynnillä ajovaloja seurailin niin jarrupoljinta painaessa ajovalojen korkeus hieman muuttui, samoin kun paikallani kaasuttelin ja kun kierrokset laski noin 1000rpm kohdilla ajovalot välähtää.
Sori et ei oo tullu vastattua tähän. Kyllä käy noin kuten yllä sanot, että jarrua kun painaa ni valojen korkeus laskee ihan vähän. En ollut kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin kokeilin. Onpa muuten typerä juttu tämäkin, vaikka ei varsinaisesti ole haittaa. Tuota välkkymistä ei varsinaisesti ole,
mutta onhan tämäkin Focus valojen osalta herkkä moottorin kierroksille. Pilkku välkkymistä voi olla tyhjäkäynnillä.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Hampered
Viestit: 302
Liittynyt: 13 Helmi 2017 07:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Hampered »

S-P-H kirjoitti: Sori et ei oo tullu vastattua tähän. Kyllä käy noin kuten yllä sanot, että jarrua kun painaa ni valojen korkeus laskee ihan vähän. En ollut kiinnittänyt asiaan huomiota ennen kuin kokeilin. Onpa muuten typerä juttu tämäkin, vaikka ei varsinaisesti ole haittaa. Tuota välkkymistä ei varsinaisesti ole,
mutta onhan tämäkin Focus valojen osalta herkkä moottorin kierroksille. Pilkku välkkymistä voi olla tyhjäkäynnillä.
Täällä huomasin saman asian ihan sattumalta :D ajovalot laskee hieman jarrua painettaessa... Varmaan joku hieno ominaisuus jolle ei järkevää selitystä kyllä ihan heti mieleen tule... Jarruttaessa ei ole tarvetta säätää valoja alemmas eikä valoissa seistessäkään oikein säädetyt valot häikäise toisella puolen olevaa...
:ford: Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)

Entiset
:ford: Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
:ford: Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
:ford: Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
:ford: Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Itsellä pari viikkoa sitten ostettu Focus 1.8 -08 flexifuel 165k ajettuna ja alkoi tämä satunnainen sammuminen. Etanolia pistin tankin täyteen kun oli auto ostettu. Testiajossa ei muistaakseni mitään tyhjäkäyntiongelmia ollut, joten ei tähän osannut kiinnittää huomiota. Auto kulkee muuten ilman mitään ongelmia, mutta tyhjäkäynti rassaa.

Eli tämän hetken ongelma on, että tyhjäkäynnillä kierrokset dippaa satunnaisesti noin 1000 -> 500 ja hörppii pari kertaa ikään kuin ilmaa ja nostaa päälle tonnin, josta taas romahtaa. Tätä pari kertaa ja lopulta menee alle 500, jolloin moottori sammuu. Tätä heilahtelua tapahtuu myös tuossa 1200-800 välillä. Normaali tyhjäkäynti siinä 800rpm, mutta todella pientä elämistä siinäkin on. En nyt osaa edes sanoa, mikä on normaalia ja mikä ei. Todella kiusallinen vaiva, jos pitää tehdä liikenteessä nopeita lähtöjä kun ei voi täysin luottaa, ettei juuri liikkeelle lähtiessä tapahdu tuo sammuminen.

Ilmansuodatin ja ilmansuodattimelta tuleva putki uusittu (oli haljennut), sekä kaasuläppäkotelu putsattu (oli kyllä todella likainen), mutta ongelma jatkuu. Onko enää tmap-sensori tai imuvuoto mahdollisuutena? Myös tuo etanoli epäilyttää eli pitää varmaan laittaa kohta bensaa kun tankki muutenkin tyhjä.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Itsellä tulee mieleen että kaasuläpässä se vika on kun tyhjäkäynti menee noin alas.Sieltä näissä sähköissä kaasulapissä säädetään tyhjäkäntiä .
Tuossa omassa Volvossa on mekaaninen kaasuläppä eli vaijerilla niin siinä on ns tyhjäkäyntimottoori erikseen joska säätelee tyhjäkäynnin.
Jos epäilet ilmavuotoaa niin onko paljon siellä miitä alipaineletkuja ja kulmapalpjaa ne kannataa ainaa katsoa ettei halkeamaan ole missään ja kaikki letkut on paikoillaan.
Samoin onko se imusarjan tiiviste kunnossa ettei sieltä hörpi ilmaa ja samoin ilmammassamittari tai vastavaa puhdas ja kunnossa.
Voithan sinne tankkiin laittaa 98 ja katsoa muuttuuko auton käytös.Onko mittaristossa mitään vikavaloja ja voiko lukeaa vikakoodit että onko muistissa mitään .
Aika vähän mittarissa on km ja onko auto huolettu normaalisti että perusasiat on kunnossa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Enpä osaa kaikista letkuista sanoa, mikä on tämän ongelman suhteen olennainen. Vanhassa -99 Focuksessa oli alipaineletkussa vuoto ja ongelma oli vähän vastaava, mutta silloin kierrokset seilas ihan koko ajan. Kerran kun oli konepelti auki ja sammutin moottorin, niin kuului jotain suhinaa vielä hyvän aikaa, vaikka moottori oli muuten sammuksissa. Viittaakohan tuo vuotoon... Pitää yrittää paikallistaa vielä tuo, mistä pihisee.

Auto on tuotu ruotsista ja on kyllä muuten niin viimisen päälelle hyvässä kunnossa, että pakko uskoa olevan hyvin huollettu. Huoltomerkinnät tosin ruotsiksi eli ei niitä ole tullut vielä suomennettua.

Vikavaloja ei pala, eikä ainakaan mittariston vikahistoriassa, mikä lie, ole mitään. Näitä vastaavia tapauksia on tullut googleteltua, eikä niissäkään ole kuulemma ainuttakaan edes vikakoodinlukijalla katsottuna.

En edes tiedä, missä tässä on ilmamassasensori kun monessa muussa se on heti ilmansuodattimen jälkeen, mutta ei tässä mitään näy. Onko se sitten kaasuläppäkotelon jälkeen?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

https://m.euvaraosat.fi/varaosaluettelo ... -flexifuel
Löytyykö tuommoinen imusarjasta.
Katsele ja kuuntele jos löydät vian syyn. Puhdistit hyvin sen kaasuläpän ja oli oikeat aineet ja monesti jos irroitetaan uusi tiiviste laitetaan myös.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Map-sensorin sijainnin tiedän, mutta en maf:n. Pitää yrittää kurkkia, vaikka tilaa on hyvin vähän. Jostain syystä tuosta ei meinaa löytyä mistään tietoa, missä moiden lymyilee.

Kotelon puhdistus tehtiin asianmukaisella aineella hammasharjalla, joten se kyllä on kunnossa. Tiivistekin vaikutti ihan hyväkuntoiselta. Läpän sisäpuoli oli kyllä niin paksun karstan peitossa, että en ihmettelis, vaikka nuo sensorit olis ihan yhtä pahassa kunnossa.

Vielä tuosta oireilusta eli jos parkissa kaasuttelee, niin kierrosten noustessa sinne 2000 tai yli, kaasun päästämisen jälkeen kierrokset putoavat todella hitaasti johonkin alle 1500, mutta sen jälkeen humpsahtaa sinne 800 eli normaalille tyhjäkäynnille. Onko tämäkään normaalia, että valuu hitaasti ja sitten syöksyy? Satunnaisessa sammumistilanteessa tuo syöksy siis menee vaan sinne 500 tuntumaan.

Pitäisi varmaan nollata tuo tyhjäkäyntikin, että saisi auto opetella uudelleen.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Lukaise tuo linkki.
viewtopic.php?t=45401
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Joo tuon luinkin jo ennen kuin tähän aiheeseen kirjoitin. En ihan ymmärrä, mitä tuosta siis piti lukea kun ei tainnut ongelma ratketa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuossa viestissä näitä asioita painotettiin
98 Tankkiin.
Muistin nollaus akukenkä irti. Jos vaikka tyhjäkäynti palaa kaasuläppä saa uudet arvot ja moottori toimimaan kunnolla. Mutta voiko sen tehdä sinun autossa. Kun nykyautoissa tuo skun irroitus on jo isompi juttu .
Sekä kaasuläppä vaihdetaan uuteen
Jos vikavaloa ei pala seokset on kunnossa(lambda-anturi)
Kuten tiedät täällä kysytään kyllä mutta sitä loppuraporttia ei voi kertoa tuliko auto kuntoon vai menikö paaliin.
Viimeksi muokannut Renee, 01 Syys 2019 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Förd kirjoitti: 31 Elo 2019 16:29 Map-sensorin sijainnin tiedän, mutta en maf:n. Pitää yrittää kurkkia, vaikka tilaa on hyvin vähän. Jostain syystä tuosta ei meinaa löytyä mistään tietoa, missä moiden lymyilee.

Kotelon puhdistus tehtiin asianmukaisella aineella hammasharjalla, joten se kyllä on kunnossa. Tiivistekin vaikutti ihan hyväkuntoiselta. Läpän sisäpuoli oli kyllä niin paksun karstan peitossa, että en ihmettelis, vaikka nuo sensorit olis ihan yhtä pahassa kunnossa.

Vielä tuosta oireilusta eli jos parkissa kaasuttelee, niin kierrosten noustessa sinne 2000 tai yli, kaasun päästämisen jälkeen kierrokset putoavat todella hitaasti johonkin alle 1500, mutta sen jälkeen humpsahtaa sinne 800 eli normaalille tyhjäkäynnille. Onko tämäkään normaalia, että valuu hitaasti ja sitten syöksyy? Satunnaisessa sammumistilanteessa tuo syöksy siis menee vaan sinne 500 tuntumaan.

Pitäisi varmaan nollata tuo tyhjäkäyntikin, että saisi auto opetella uudelleen.
Se Maf anturi sijaitsee todella veemäisessä paikassa. Se on siellä imusarjan sisällä kaasuläppäkotelon jälkeisessä tilassa. (Jos yhtään järkevästi osasin selittää) mutta oireet kuulostaa siltä että kaasuläppä takertelee. ForDiag:illa kykenee ainakin nollaamaan opitut arvot kokonaan ja jos ei sen jälkeen tuu parannusta on kyseessä jokin mekaaninen haitta kaasuläpässä. Karstaa mennyt itse vivustoon esim. Toinen on jos menit irrottamaan itse kaasuläpän siitä kotelosta (sen pyöreän perhosläpän) ja asennit sen päinvastoin niin silloin se takertelee kiinni tai täysin auki asennossa.
"harder" is not a very good safeword
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

saksoboy kirjoitti: 31 Elo 2019 21:48 Se Maf anturi sijaitsee todella veemäisessä paikassa. Se on siellä imusarjan sisällä kaasuläppäkotelon jälkeisessä tilassa.
Kummalta puolelta siihen pääsee käsiksi? Map on myös siellä suunnilla ja helpommin ulottuvissa. Tosin pitää irrottaa tuuletin, koska tilaa ei muuten ole ja tuossakin on omat haasteensa. Yhdellä youtube-videolla tuo on neuvottu.

Onkos sillä nyt väliä, iskeekö tankkiin 95 vai 98? Muistin nollauksen aion tehdä varmaan samalla kun vaihdan bensaan. Aluksi kokeilen, että mitä auto sanoo tuohon löpöön.

Sen verran autoamatööri olen, etten tiedä, missä asennossa se kaasuläppä pitää oletuksena olla. Tuossa se on hieman auki, mutta menee kyllä kokonaan kiinni, jos sormella painaa. Läppää en ottanut irti, vaan putsasin kotelon muuten sisältä ja ulkoa.

Näitä akun irrotuksia ja auton uudelleen opettamisia on youtubessa Focuksille esitetty, mutta pitääkö tuossa ohjelmoida itse jotain ikkunoita tms? Hitto kun tähän menessä ajanut vain vanhoilla romuilla, joten uudemmista ei tiedä, mitä kaikkia sähkövempaimia pitää huomioida.
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Förd kirjoitti: 01 Syys 2019 12:42 Kummalta puolelta siihen pääsee käsiksi? Map on myös siellä suunnilla ja helpommin ulottuvissa. Tosin pitää irrottaa tuuletin, koska tilaa ei muuten ole ja tuossakin on omat haasteensa. Yhdellä youtube-videolla tuo on neuvottu.

Onkos sillä nyt väliä, iskeekö tankkiin 95 vai 98? Muistin nollauksen aion tehdä varmaan samalla kun vaihdan bensaan. Aluksi kokeilen, että mitä auto sanoo tuohon löpöön.

Sen verran autoamatööri olen, etten tiedä, missä asennossa se kaasuläppä pitää oletuksena olla. Tuossa se on hieman auki, mutta menee kyllä kokonaan kiinni, jos sormella painaa. Läppää en ottanut irti, vaan putsasin kotelon muuten sisältä ja ulkoa.

Näitä akun irrotuksia ja auton uudelleen opettamisia on youtubessa Focuksille esitetty, mutta pitääkö tuossa ohjelmoida itse jotain ikkunoita tms? Hitto kun tähän menessä ajanut vain vanhoilla romuilla, joten uudemmista ei tiedä, mitä kaikkia sähkövempaimia pitää huomioida.
Ite joskus meinasin kanssa sen anturin putsata rouvan autosta kunnes kesken purun totesin että ihan liikaa pitää purkaa että mielenkiinto olisi säilynyt hommassa. Kaasuläppä on ok jos et siis irrottanut kotelon sisältä sitä metallista kiekkoa (perhosläppää).
Akun kun irrottaa pitää ikkunoille opettaa koska ne on täysin auki ja koska täysin kiinni. Opetus on siis vain että ikkuna yhdellä painalluksena alas, kun alhaalla päästät napista ja painat kerran viä alaspäin. Sitten yhdellä painalluksella ylös, kun ylhäällä painat vielä kerran ylöspäin nappia. Sitten testaat meneekö ikkunan automaattisesti ylös ja alas. Jos ei niin toistat äskeisen uudelleen.

E98 uskotaan putsaavan hieman tehokkaammin koska se palaa ihan pikkuruisen tehokkaammin, eli hyöty on minimaalinen mutta haittaa siitä ei ole lainkaan.

Itse en usko että kaasuläpän arvot nollautuu ihan täysin pelkällä akunkengän irrotuksella. Ainakin vaggilaisissa on ihan oma prosessinsa sopeuttaa kaasuläppää jossa ei edes laiteta autoa käyntiin. ----> VCDS piuha kiinni jolla käynnistetään kaasuläpän testiajo kun auto on sammuksissa joka kestää noin 30 sekkaa, tallennus ja kaasuläppä on sopeutettu.
"harder" is not a very good safeword
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Tein nyt nollauksen tämän herran opastamana: https://youtu.be/ZNxXM75zJOw
Auto haki tyhjäkäynti reilut 10min ja lähti siitä 1200 ja lopulta laski 800. Ainakaan nyt ei näkynyt sitä pientä elämistä mittarissa, mitä tätä ennen eli viisari teki koko ajan minimaalista heiluntaa. Kokeilin sitten siinä vartin jälkeen kaasutella paikallaan ja teki kyllä edelleen sitä droppaamista sinne 500 tietämille. Kävin kuitenkin vielä ajelemassa muutaman kilsan, eikä sinä aikana kierrokset pudonneet vapaalla kovin alas. Toki koko onglma on niin satunnaista, että vaatii vielä paljon yrityksiä. Ajon jälkeen vielä parkissa kaasuttelua, eikä droppia tapahtunut alle 800.

Ikkunat piti tosiaan ohjelmoida uusiksi. Kai tässä nyt pitää luottaa, että akun irrottaminen ainakin nollasi kaiken tarvittavan kun kenkä oli irti sen 10min. Hyppykaapelia en viitsinyt virittää.

En vielä usko, että ongelma on ratkaistu, mutta seuraillaan.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Joko 98 bensaa on tankissa. Monesti noi sopeutuminen jos ajossa opetetaa vaatiin pitemmän matkan . Kuten oppiva automaattilaatikko esim.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Förd
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2008 18:29

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Förd »

Nyt on 98 tankissa, vaikka etanolia oli vielä jotain vajaa 10L jäljellä. Eiköhän tuo 45L ysikasia kuitenkin pidä seoksen aika sopivana tähän testaukseen. Kävin ajelemassa n. 30km, eikä tyhjäkäyntitilanteet olleet kovin pahoja. Pieniä droppeja tuli edelleen, mutta ei lähellekään sitä 500 eli sammumisen vaaraa ei ollut. Ja kun tuo kalibrointi tehtiin kun etanolia oli tankissa, niin nyt tyhjäkäynti käy ysikasilla noin 50rpm korkeammalla. Väliäkös tuolla.

Nyt sitten ainakin viikon seuranta tälle, miten homma etenee. Taisi tässä ketjussa aloittajallakin muutaman päivän jälkeen homma olla alkupisteessä, joten pidetään peukkuja. Seuraavassa huollossa varmaan pitää joka tapauksessa pyytää puhdistamaan ainakin tuo TMAP-sensori.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kirjoittele kuulumisia kun kilometrejä tulee mittariin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
juhe
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Elo 2015 13:14
Paikkakunta: Tuusula

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja juhe »

Omassa tuo seilaus on ollut satunnaisempaa ja tullut sopivalla lämpötilalla. Sen takia sammunut ehkä kerran kuussa -- en ole tehnyt mitään. Auttaakohan RE85:n höyryt puhdistamaan paikkoja? Mielikuva eFlexfuel-muunnossarjan asennuksen jälkeen on, että tyhjäkäynti on parantunut jonkun verran. Kylmällä koneella ja pelkällä E85:lla koneessa ei ole oikein puhtia ennen lämpenemistä ja se näkyy myös tyhjäkäynnissä, mutta sen jälkeen menee paremmin/pirteämmin.

Peseeköhän etanoli (E85) antureita paremmin kuin bensa?
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Focus 1.8 2009 tyhjäkäynti seilaa, mitä voisi itse tehdä asialle?

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Yksi vaihtoehto on että lämpötila anturi antaa väärää tietoa mutta kuitenkin sellaista tietoa jotta euto ei ymmärrä sitä vioittuneeksi. Livedataa pihalle ja katsoa nouseeko lämmöt normaaliksi ollenkaa.
"harder" is not a very good safeword
Vastaa Viestiin