Rakennemuutoksista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
96taunus
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Joulu 2015 14:19

Rakennemuutoksista

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Moro!
Yritin tulkita noita trafin määräyksiä moottorin vaihdosta, mutta en löytänyt selkeää tulkintaa josta olis apua.
Elikä kyseessä -90 luvulla tehty moottorin vaihto suurimpaan mahdolliseen. Nyt kun mahdollisesti joutuu moottorin vaihto puuhiin, niin kumpaa moottoria käytetään vertailumoottorina, alkuperäistä vai tätä nykyistä joka ei kuulu alunperin tähän autoon. Kumpikin on niitä vanhempia joista ei tarvi päästöjä mitata. Uusi moottori saattaisi kyllä olla jo sen verran uudempaa tuotantoa että siihen joutuu päästöt kai mittaamaan, vai katsotaanko se tämän auton vuosimallin mukaan. :?
Tiedän kyllä että konttorilta kannattaa kysellä, ja niin aionkin tehdä, mutta ajattelin että jos jollakulla olis tästä aiheesta omakohtasta kokemusta niin olis kiva kuulla. :)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Rakennemuutoksista

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mallisarjan suurinta konetta käytetään vertailussa.
Esim. mk4 esco->1,8td
Sierra->xr4x4
gti golo palloilija
96taunus
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Joulu 2015 14:19

Re: Rakennemuutoksista

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Näin minäkin sen tulkitsin. Elikä nykyisellä koneella ei ole mitään merkitystä asian suhteen. :(
tsun-tee
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Tammi 2013 21:39

Re: Rakennemuutoksista

Viesti Kirjoittaja tsun-tee »

Nykyisellä ei merkitystä, toki prosentteja tarvit kyttäillä jos jotakin. Riippuen siis mitä osia taas vaihtelet lisää.

Päästöt menee käsittääkseni auton mukaan eli: moottorin vaihdon jälkeenkin sen on täytettävä säädökset.

vanha auto + uusi motti = vanhat rajat (1977 siis ilman mittausta)

uusi auto + vanhempi motti -> osoitettava luotettavasti että täyttää uudemmat rajat. Pelkkä päästölappu huoltsikalta ei käy kun mennään riittävän uuteen autoon.

Käytännössä siis 2000 luvun autoon ei kannate laittaa 60 luvun konetta. Ja samasta syystä ne tuuppaa niitä 1-2jz:toja kaikkiin vanhoihin autoihin. :lol:

Käytännön kokemusta ei ole kuin 70-lukulaisten koneenvaihdoista.

-J-
Fiesta ActiveIII 2018, 1.0 EcoB A6
ex.S-MAX 2012, 2.0 Duratorq A6
ex.Fiesta 2004, 1.4 Duratec
ex.Mondeo 2011, 2.0 Duratec FF
ex.Focus 2013, 1.6 Duratorq
ex.Mondeo 2003, 2.0 Duratec
ex.Focus 2008, 1.6 Duratorq
ex.Thunderbird 1990, Scorpio 1990, Orion 1986
96taunus
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Joulu 2015 14:19

Re: Rakennemuutoksista

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Juu pirssi on tosiaan -70 luvulta johon suunnittelin jotain tuoreempaa konetta, joten tässä tapauksessa päästöjä ei sitten mitattaisi.
Mitenkäs siinä tapauksessa jos tän nykyisen ylisuuren ja ylitehokkaan koneen varustais ruiskulla tai vielä pahempi, lisäis turbon :o eipä taida onnistua.

Sitten ihan yleisluontoinen kysymys koneen mallista ja merkistä riippumatta.
Jos tohon laittais nykyaikaisella moottorin ohjauksella varustetun koneen, niin montakohan prosenttia realistisesti pystyisi koneen tehoja pudottaan, vai onko edes mahdollista. :idea: Niin ja silloinhan olisi kyseessä omavalmiste moottori.
Vastaa Viestiin