Lisää näitä tyhjäkäyntiongelmia...
Eli Mondeon (2.0 zetec vm -99, 227 tkm) tyhjäkäynti alkaa näin lopputalven myötä olemaan kadoksissa. Oireet ilmenee lähinnä kylmällä koneella, jolloin kone ei tahdo millään jäädä tyhjäkäynnille, ja jos/kun kaasulla hiukan aikaa avittaa niin tyhjäkäyntikierrokset on lopulta luokkaa 500 rpm. Kuumalla koneella tyhjäkäynti toimii paremmin, joskin silloinkin kierrokset jää jonnekin 750-800 rpm. Jokin aika sitten totesivat huollossa tyhjäkäyntimoottorin olevan kunnossa, mistä muualta tuota vikaa vois lähteä metsästämään? Ilmamäärämittari? Lambda-anturi? Vai sittenkin kaikesta huolimatta tuo tyhjäkäyntimoottori?
Mistäs kohtaa suunnilleen motista noi tyhjäkäyntimoottori ja ilmamäärämittari oikein löytyy?
Mondeo 2.0 ja tyhjäkäynti
Re: Mondeo 2.0 ja tyhjäkäynti
Moro
Lainataanpa ketjua,eli minulla on semmoinen ongelma kun auton Mondeo mk3 2,0 bensa laittaa käyntiin nostaa se kierrokset samantien 3-4 tonniin ja siellä pysyy,mutta jos ottaa ilmanputsarilta tulevasta putkessa olevasta mötikästä johtopaketin irti auto toimii aika normaalisti,niin onko tämä nyt se tyhjäkäynti venttiili joka ei toimi ? Mötikkä on kiinni 2 pultilla ja siihen menee johto paketti ja se on hyvin esillä ja taitaa siihen samaan kasaan tulla kaasuvaijeritkin. Eka foordi saa nähä jääkö viimeiseksi.........
Lainataanpa ketjua,eli minulla on semmoinen ongelma kun auton Mondeo mk3 2,0 bensa laittaa käyntiin nostaa se kierrokset samantien 3-4 tonniin ja siellä pysyy,mutta jos ottaa ilmanputsarilta tulevasta putkessa olevasta mötikästä johtopaketin irti auto toimii aika normaalisti,niin onko tämä nyt se tyhjäkäynti venttiili joka ei toimi ? Mötikkä on kiinni 2 pultilla ja siihen menee johto paketti ja se on hyvin esillä ja taitaa siihen samaan kasaan tulla kaasuvaijeritkin. Eka foordi saa nähä jääkö viimeiseksi.........