Focus Mountune

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Gueletao
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Marras 2014 13:15

Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja Gueletao »

Morjens kaikille.
Olen uusi foorumilla ja aattelin että tänne voi kirjoittaa kokemuksia omasta kärrystä. Vaihdoin VW GTI poloisen kuukausi sitten Fokukseen. Kiinnostuin heti kun näin ilmoituksessa että oli Mountune Pack asennettuna. Sen verran vainoharhainen olen että soitin vielä Poriin ennen kaupan tekoa, mistä sainkin vahvistuksen että siellä paketti oli asennettu. Tämän jälkeen tein kaupat heti koeajon jälkeen.
Kuulemma Porissa ollaan ottamassa sisään Focuksia jo STAGE kakkoseen, mutta eivät ole saletteja säilyykö näissä valmistajan takuu.
No itselleni riittää kyllä nykytehotkin ja pari kertaa auto on meinannut lähteä lapasesta (ekan kerran jo kotimatkalla kun Lahdesta Espooseen ajelin ja kävin mutkateitä matkan varrella kokeilemassa).
Hieman tuntuu että kulmauksia voisi tarkastaa renkaan vaihdon yhteydessä. Kovassa kiihdytyksessän auto pyrkii puskemaan oikealle, ainakin omasta mielestäni. Ratista saa pitää tosissaan jotta pysyy kaistalla. Kaverikin epäili samaa ja oikea eturengas onkin hieman enemmän kulunut kuin vasen, mikä ehkä tukee tätä teoriaa.
Auto on ollut kyllä erinomainen, eikä heti tule mieleen vaihtoehtoa, johon noilla spekseillä ja hinnalla olisin kärryä valmis vaihtamaan.
Keskiviikkona on renkaiden vaihto edessä ennen kuin talvi pukkaa päälle. Ei kyllä hirveästi kiinnosta nastoilla ajaminen 5 kuukautta, mutta minkäs teet.
JiiHoo
Viestit: 403
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mulla on kiikarissa käytetty 1.6 Ecoboost Focus ja nettiä selatessa on tullut vastaan Mountune-versioita.

Onko Mountunessa jotain sellaista, miksi sitä ei kannata ostaa normaalikäyttöön? Onko huoltoväli ja -hinta sama kuin normaaliversiossa? Entä kulutus? Saako siihen asentaa Eberin lämmittimen?

Netistä ei oikein löydy tietoa mitä muuta Mountune käytännössä tarkoittaa kuin parempaa suorituskykyä. Kyse siis 1.6 Ecoboostista (ei ST/RS).
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Itse en ainakaan välttäisi Mountune-versiota. Pidän sitä jopa haluttavampana tavalliseen verrattuna.

Focuksen kohdalla ohjelman ja ilmansuodattimen lisäksi erona tavalliseen on suurempi välijäähdytin. Ja näin siis, jos kyseessä MP200-paketilla terästetty versio. Huoltojen ja muutenkaan ylläpidon osalta ei ole muuta eroa tavalliseen, kuin pestävä K&N:n vapaavirtaussuodatin. Polttoaineen kulutuksessakaan ei juuri eroa tavalliseen, tai jos on, niin vähempi kuluttaa normiajossa.

Itselläni on ollut vastaavalla koneella ja Mountune-terästyksellä käytössä Fiesta reilut kolme vuotta, eikä ole ilmaantunut mitään ongelmia. Nuo miedommat päivityksethän säilyttävät myös valmistajan myöntämän takuun.
JiiHoo
Viestit: 403
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Fordsonson kirjoitti:Itse en ainakaan välttäisi Mountune-versiota. Pidän sitä jopa haluttavampana tavalliseen verrattuna.

Focuksen kohdalla ohjelman ja ilmansuodattimen lisäksi erona tavalliseen on suurempi välijäähdytin. Ja näin siis, jos kyseessä MP200-paketilla terästetty versio. Huoltojen ja muutenkaan ylläpidon osalta ei ole muuta eroa tavalliseen, kuin pestävä K&N:n vapaavirtaussuodatin. Polttoaineen kulutuksessakaan ei juuri eroa tavalliseen, tai jos on, niin vähempi kuluttaa normiajossa.

Itselläni on ollut vastaavalla koneella ja Mountune-terästyksellä käytössä Fiesta reilut kolme vuotta, eikä ole ilmaantunut mitään ongelmia. Nuo miedommat päivityksethän säilyttävät myös valmistajan myöntämän takuun.
Tunnistaako Ford-huolto pestävän filtterin vai pitääkö se muistaa itse pestä?
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

JiiHoo kirjoitti: Tunnistaako Ford-huolto pestävän filtterin vai pitääkö se muistaa itse pestä?
Eipä taida kuulua määräaikaishuollon piiriin mitkään pestävät suodattimet. Toki sitä voi kysäistä, että pesevätkö. Veikkaan, että vaikka sanoisivatkin pesevän, niin tulee unohtumaan.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Focus Mountune

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

JiiHoo kirjoitti:Tunnistaako Ford-huolto pestävän filtterin vai pitääkö se muistaa itse pestä?
Viime kerralla kun käytin määräaikaishuollossa, niin unohdin mainita tuosta pestävästä suodattimesta ja että olen hoidellut sen omin kätösin. Parin tunnin päästä sain puhelun kun auto oli työn alla, että "täällä on pestävä suodatin ja meillä ei ole siihen soveltuvia pesuaineita / öljyjä." Eli olivat sen tajunneet, mutta ei tosiaan onnistunut sen huolto sillä hetkellä.

Eli itse olen sen tosiaan puhdistellut ja öljynnyt ihan varaosakaupoista saatavalla K&N-huoltokitillä, jossa pesuaine ja öljy. Helppo homma ja nopea tehdä, suurimman osan ajasta ottaa filtterin kuivumisaika pesun jälkeen, joka olen antanut kuivaa ns. luonnollisesti ilman paineilmaa tai hiustenkuivaajaa :D
Vastaa Viestiin