Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Doctorm
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Touko 2014 10:46

Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja Doctorm »

Olen tässä hetken miettinyt ja yrittänyt löytää netistä tällaista vikaa että kun pidän autoa tyhjäkäynnillä niin vähä väliä voi alkaaa kuulua sellasta naksutusta ja raksutusta ja sitten menee 10sek ja sit se alkaa taas :?: :?:


Toinen vika on sitten vissiin kytkin kun lähden pihasta/valoista nii kuuluu kauheeta ropinaa kytkimestä ja joskus kun pidän kytkintä pohjassa niin tuntuu sellainen pieni potkiminen polkimessa :evil:

Ja autolla on tosiaan ajettu 410t jo
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Ensimmäinen ilmastoinnin kompura ja siihen liittyvä laakeri joka vetelee viimesiä tai sen magneettikytkin, toimiiko ilmastointi? ja toinen varmaanki kytkimen painelaakeri, ei aiheuta välitöntä toimenpidettä jos kytkin muuten toimii normaalisti, mutta jos haluaa äänestä eroon niin kytkin remppa. Voi olla myös kaksoismassa vauhtipyörä joka "kolisee".
JMSC
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Marras 2012 11:12
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kuunteleppa kummalta puolelta moottoria kolina/raksutus kuuluu.
Jos laatikon puolelta niin kytkin/kaksoismassa, mahdollisesti myös ohjaustehostimen pumppu/vesipumppu.
Jos taas ei kuulu laatikon puolellta niin apulaitehihnan kiristin kampiakselin vaimenninpyörä tai laturi.
Mikäli kuuluu juuri tuolta jakopään puolelta niin tuo kampiakselin massavaimennin lienee todennäköisin vaihtoehto.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Doctorm
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Touko 2014 10:46

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja Doctorm »

Kyllä se sieltä auton alta kuuluu vähä välii sellane kolina, ilmastointi toimii kyllä suht hyvin mutta kyllä sitä varmaa pitää kytkinremppa tehdä joku päivä 8)


Kiitos vinkeistä! :idea:
Sami Leskinen
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Touko 2014 17:14

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja Sami Leskinen »

Mulla meni 130tkm ajetusta 08 mondeosta vauhtipyörä ja samalla kytkin. Juuri täsmälleen kuvailemillasi oireilla alkoi.
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Mulla -05 ja 240tkm ajettu alkuperäisellä kytkimellä ja vauhtipyörällä. On jo kolme vuotta pitänyt kovilla pakkasilla pientä kalkatusta alussa ja kytkin ravistaa välillä liikkeelle lähdöissä, mutta vieläkään ei siis mitään sen vakavampaa joten antaa olla.
sukramair
Viestit: 40
Liittynyt: 03 Kesä 2016 14:16

Re: Ford Mondeo mk3 duratorq sivuääni/raksutus

Viesti Kirjoittaja sukramair »

Mä sain tänään kuulla että tossa mun mondeo mk3 v6 on kiinteä vauhtipyörä.. Onko muilla vahvistusta tähän asiaan? Vai eikö kaikissa ole? :shock:
Kilkutus menis siis (onneksi) painelaakerin syyksi..
Kolmosen kautta neloselle,mondeo jättää sen..
Vastaa Viestiin