Ongelmat tiivistettynä:
- Paikoillaan ykkönen ja pakki välillä vaikea saada silmään. Pakki ei meinaa lähteä välillä pois.
- Pakki rusahtaa välillä, samoin saattaa harvoin kakkonenkin kun vaihtaa pienemmälle, 1->2 ei ongelmaa.
- Laatikko ulisee vaimeasti, ulina loppuu kytkin pohjassa. Kuuluu parhaiten kakkosvaihteella.
- Talvella toimi selvästi paremmin, ongelmia ei oikeastaan ollut ja siksi tuolle ei tullut mitään tehtyäkään. Nyt lämpimien kelien myötä ongelmat tulee taas enemmän esiin.
Eli ongelmaa varmasti niin kytkimessä kuin laatikossakin. Autolla ajettu tuollaisena nyt viime vuodesta, eikä se pahemmaksi ole oikeastan mennyt. Kytkinvaijeri tarkastettu, poljin ok. Laatikkoöljyt tarkistettu. Kytkintuntuma ei ole ihan lattiassa. Auto muilta osin varsin hyväkuntoinen ja moottoripuolella ei ongelmia, ajettu 280tkm. Katsastus meni läpi juuri.
Mietinnässä onkin, että remppaako tuon vaihdepuolen kuntoon nyt, mutta tuota rahaa ei taas liiaksi kuitenkaan olisi. Laatikot mitä katsellut maksaa sen 200-300e ja tuohon työt päälle. Varsinainen ongelma tässä onkin, että mikä laatikko tuossa on tai mistä sen selvitän. Eli vm94 2-ovinen Escort, 1,6L zetec koneella, 5 vaihdetta, pakki alhaalla oikealla, pakissa ei mitään lukistusta (ei tarvitse painaa keppiä/nostaa salpaa). Autoa en pysty itse oikein missään purkamaan, joten ainoa vaihtoehto on varmaan ostaa koko loota ja kytkinpaketti, jotka kiikuttaa pajalle vaihdettavaksi.
Toisaalta mietinnässä ollut auton vaihtokin, siihen kuitenkin uppoaisi taas enemmän rahaa, eikä varmaan orastavan laatikkorempan kanssa Escortista paljoa saisi myytynä. Tuolla on kuitenkin hyvä ajaa ja tuli vasta laitettua uusi pakoputki ja takajarrut
