Apua!!! Ford Escorti 1.6 Turbo -87

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
skibis

Apua!!! Ford Escorti 1.6 Turbo -87

Viesti Kirjoittaja skibis »

Elikkäs tämmönen probleema ois. Eske käy liian rikkaalla. Jetronicin ruisku kiinni ja ainoa säätö minkä löysin niin oli ainoastaan yksi ruuvi. Osaako joku huippu ingenjöörä auttaa ku pitäs saada leimasta läpi. Päästöt on liian korkeella toisin saen. Eli siis sanotaan vielä et tyhjäkäynnillä CO2 arvot liian korkeella. AATTEKEE immeiset :D
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Apua!!! Ford Escorti 1.6 Turbo -87

Viesti Kirjoittaja rangleri »

No on täällä ainakin yksi, muttei kylläkään mikään huippu...
Kun ilmanputsarikotelon irrottaa, tämän alla ilmamäärän mittauksen lautasen aukon ja määräjakajan välissä on reikä, mistä pääsee käsiksi säätöruuviin. Pitkällä kuusiokoloavaimella saa tästä säädettyä seosta. Ja huom! ihan pienet muutokset vaikuttaa, ja mielellään pitäisi olla jonkinlaisessa seosmittarissa kiinni kun säätää... helposti menee pieleen. Eikä missään nimessä säädellä tyyliin kierroskaupalla, vaan kuten mainittua, niin ihan vähän kääntää ja seurailee.
Ja pitää myös muistaa että jos säätää liian laihalle, niin mäntä voi sulaa ym. kivoja juttuja...

CO2-arvolla ei taida olla maksimirajaa? mutta tarkoitit varmaan CO:ta eli häkää. Tuo nyt voi olla tulosta myös epätäydellisestä palamisesta eli huono puristus, likainen suutin, huonot tulpat, väärä syt. ennakko jne... Ne ruiskut harvemmin vaatii säätöä. Ja lisäksi siinä on niitä elektronisia systeemeitä jotka myös vaikuttaa seoksen hienosäätöön ja nämäkin ovat nyt saavuttamassa kohta 30 vuoden ikää.
Mutta jos tulee tuolla säädöllä kuntoon niin aloittaa sitten siitä ja seurailee tilannetta :)
Mondeo mk1 2.0 4d -96
Vastaa Viestiin