TDCI DPF -vikakoodi P2002

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
piiska
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Heinä 2010 18:48
Paikkakunta: tortinmäki

Re: TDCI DPF -vikakoodi P2002

Viesti Kirjoittaja piiska »

Mulla on C-Max 08 TDCI 2,0 ja siinä kans syttyi vikavalo ja koodi oli p2002 joka johtui siitä että urea säiliöön anturi joka mittaa sen määrää oli rikki ja se on integroituna siihen säiliöön joka maksoi 1 1/2vuotta sit 750€ . Minä päätin ottaa koko hiukkassuodattimen pois siihen loppui vaivat ja ennen kuin se teki sen polton niin auto rupesi nykimään ja joskus jopa kävi vain tyhjäkäynnillä.Nyt auto toimii moitteettomasti ainut minkä olen huomannut et auton lämmöt ei nouse niin nopeasti kuin ennen.Niin ja jos ajelee kauan niin että se valo palaa ja kone ei tee polttoja niin kannattaa seurata koneen öljyn määrää meinaa se voi lyödä naftaa koneeseen sutimista ja kun sitä on tarpeeksi niin se ryntäyttää koneen,ps kokemusta on ja siinä köyhtyi noin 2600€. :oops:
aak3li
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Kesä 2016 17:57

Re: TDCI DPF -vikakoodi P2002

Viesti Kirjoittaja aak3li »

Osaisiko joku kertoa nuista forscanilla katotuista arvoista?
Löytyy erikseen nuo dpf load ja dpf soot että mitä eroa niissä on?
Load arvo pysyy tiukasti 90% ja soot arvon sain laskettua 110% alle 30%. Ongelmana siis että autossa lähen koko ajan poltto päällä.
Pakokaasujen lämpötilat siellä 600 asteen hujakoilla.
Samalla kun nuo arvot tuommoiset niin paine-ero 20kpan paremmalla puolella?
Eli onko näin että suodatin täynnä/tukossa?
Autona s-max 2015 mallia 2.0tdci 286000 ajettu.
til88
Viestit: 57
Liittynyt: 16 Tammi 2017 20:42

Re: TDCI DPF -vikakoodi P2002

Viesti Kirjoittaja til88 »

Dodii nyt iski taas, oisko kolmannen kerran P2002 koodin kesken ajon ja olipa tuuri kun sattu Forscan lite olemaan päällä.
Eli motarilla iski Engine malfunktion/service now viesti ja limp mode päälle. Forscanilla DPF_Load oli noin 36% luokkaa kunnes äkkiä laski 0% ja vikatila päälle. Paine ero on 1.0 tyhjäkäynnillä ja satasen vauhdissa noin 4.0kPa. Kovassa kiihdytyksessä saatta olla jopa 20kPa luokkaa.
DPF_Load arvot huitelee ajon aikana siinä noin 30% - 75% huiteilla. Vielä en ole saanut polttoa taltioitua Forscanilla.

Voiko noista arvoista päätellä mitään?
Vastaa Viestiin