Tunnistaako kukaan...
Tunnistaako kukaan...
Kun kerran sitä Pasi Aaltosta Tampereelta ei kukaan
tuntenut, niin pitää kysellä taas täältä näitä asioita...
Kyseessä on taas tälläinen "tunnistustehtävä".
Tietääkö kukaan, että mitä merkkiä tuo mäntä on?
Männän halkaisija 91,6 mm, enkä löytänyt männästä
mitään merkintöjä... Kuvia alla tunnistamisen
helpottamiseksi...
tuntenut, niin pitää kysellä taas täältä näitä asioita...
Kyseessä on taas tälläinen "tunnistustehtävä".
Tietääkö kukaan, että mitä merkkiä tuo mäntä on?
Männän halkaisija 91,6 mm, enkä löytänyt männästä
mitään merkintöjä... Kuvia alla tunnistamisen
helpottamiseksi...
Re: Tunnistaako kukaan...
Villi arvaus olis venttiilikuoppien perusteella jostain opelin cih moottorista
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Tunnistaako kukaan...
Ei välttämättä liity aiheeseen, mutta koneen säädöissä näkyis olevan parantamisen varaa...
Eikö siinä ole mitään numeroita sisäpuolella? Minkä Ø männän tappi, mikä tappikorkeus..?
Eikö siinä ole mitään numeroita sisäpuolella? Minkä Ø männän tappi, mikä tappikorkeus..?
Re: Tunnistaako kukaan...
Joo säädöissä olis ollu edellisellä omistajalla tosiaan parantamisen
varaa... Eli tuo mäntä on korkannu ja uusi pitäs jostain saada.
Taunuksen lohkossahan nuo ovat olleet ja noi kanget on kuulemma
jostain turbo Mustangista. Mutta pitää mitata toi tapin halkasija
ja korkeus laesta, jos se jotain auttaa.
varaa... Eli tuo mäntä on korkannu ja uusi pitäs jostain saada.
Taunuksen lohkossahan nuo ovat olleet ja noi kanget on kuulemma
jostain turbo Mustangista. Mutta pitää mitata toi tapin halkasija
ja korkeus laesta, jos se jotain auttaa.
Re: Tunnistaako kukaan...
Minkäslaisessa koneessa ovat olleet ?Wecomanni kirjoitti: noi kanget on kuulemma
jostain turbo Mustangista. Mutta pitää mitata toi tapin halkasija
ja korkeus laesta, jos se jotain auttaa.
Lähinnä ettei pääse vahinko käymään jatkossa. Ainakin noissa 2,3L pinto koneisissa juurikin veivit on se heikoin paikka koneessa. Eivät kestä kierroksia/tehoja suuremmin,300 jälkeen ilmeisesti aletaan menemään riski puolelle.
gti golo palloilija
Re: Tunnistaako kukaan...
No sepäs se, kun ei ole sen parempaa tietoa...Aksu kirjoitti:Minkäslaisessa koneessa ovat olleet ?
Lähinnä ettei pääse vahinko käymään jatkossa. Ainakin noissa 2,3L pinto koneisissa juurikin veivit on se heikoin paikka koneessa. Eivät kestä kierroksia/tehoja suuremmin,300 jälkeen ilmeisesti aletaan menemään riski puolelle.
Nää turbo Mustangi "huhut" on jo kolmannen osapuolen
perimätietoo... Hitto kun joku tuntis ton Pasin.
Kone, jossa noi männät ja kanget on ollu, on ihan
Taunuksen 20-lohko porattuna 91,6 mm. Pasi on
koneistanut siististi suoraan lohkoon öljysuihkut
mäntien alle.
Öljypumpun kyljessä lukee M86BHV, joka pienen
Googlaamisen jälkeen osottautui Milling firman
värkkäämäksi Taunuksen öljypumpuksi. Ilmeisesti
kuitenkin korkeatuottoisempaa mallia (HV)...
Kampiakseli on ollut koneen oma, sillä vauhtipyörän
kiinnityksessä vain 6 pulttia. Koneessa on ollu 2WD
Cossun kansi ja öljypohja. Moottorin ohjauksena
on toiminut ilmeisesti Hestec...
Noissa kangissahan on Fordin logo ja varaosanumero,
joten lukasen ne samalla, kun mittaan sen männäntapin.
Re: Tunnistaako kukaan...
Mittailin nuo ja sain seuraavat tulokset:country sedan kirjoitti:Minkä Ø männän tappi, mikä tappikorkeus..?
Tapin halkaisija: 22 mm
Tapin yläpinnan korkeus männänlaesta: 23 mm
Kiertokangessa luki: D4 2E - AA (Fordin logo) AQ51 / D
ja toisella puolella: B291
Toivottavasti nuo auttavat jotakin...
Re: Tunnistaako kukaan...
Oopelis on tappi 23mm joten ei olekkaan se
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Tunnistaako kukaan...
Ok. Hyvä. Mä jo melkein pelästyin...emax kirjoitti:Oopelis on tappi 23mm joten ei olekkaan se
Re: Tunnistaako kukaan...
Wecomanni kirjoitti: Mittailin nuo ja sain seuraavat tulokset:
Tapin halkaisija: 22 mm
Tapin yläpinnan korkeus männänlaesta: 23 mm
Kiertokangessa luki: D4 2E - AA (Fordin logo) AQ51 / D
ja toisella puolella: B291
Toivottavasti nuo auttavat jotakin...
Löytyi liki heti kun selasin "suosikki pinto sivustosta"Connecting Rods (Forging #D42E-AA) 1974 - 1997 R25BJ (FM)
Männät on kyl sit jostain muusta kun venakolot on eripäin(erisuuntiin) kallistettu pinton männissä jos lovettu
gti golo palloilija
Re: Tunnistaako kukaan...
Kiitokset Aksulle! No justiinsa, että ovat nuo kanget sitten juuriAksu kirjoitti:Connecting Rods (Forging #D42E-AA) 1974 - 1997 R25BJ (FM)
Löytyi liki heti kun selasin "suosikki pinto sivustosta"
Männät on kyl sit jostain muusta kun venakolot on eripäin(erisuuntiin) kallistettu pinton männissä jos lovettu
tuollaisesta 2.3L Pintosta, jonka mainitsit jo tuolla ylempänä...
No kait ne nyt sen 250 hepoo sentään kestää.
Nuo männät vois olla joko Mahlet tai Wisecot. Täytyy kirvottaa se
kanki siitä tieltä pois, jos siellä alla olis kuitenkin jotain tekstiä
piilossa.. Meinasin sen jo tossa kammeta veks, mutta se
männäntapin sokka on sellanen puoltoista kierrosta pitkä lattasokka,
joka on äärimmäisen hankala ottaa pois...
Re: Tunnistaako kukaan...
Vanhemissa wisecoissa on ainakin ollut noita latta sokkia käytössä.Wecomanni kirjoitti:männäntapin sokka on sellanen puoltoista kierrosta pitkä lattasokka,
joka on äärimmäisen hankala ottaa pois...
Ja kyl ne tuon 250 viellä kestävät. 300 jälkeen alkavat olla se heikompi lenkki. Muuten pinton turbo kone kestäis aika paljon tehoja mut veivit menee ekaks.
gti golo palloilija
Re: Tunnistaako kukaan...
Ha haa. Alkaa siis polttaa... Jos ne sellaset vanhemmat WisecotAksu kirjoitti:Vanhemissa wisecoissa on ainakin ollut noita latta sokkia käytössä.
Ja kyl ne tuon 250 viellä kestävät. 300 jälkeen alkavat olla se heikompi lenkki. Muuten pinton turbo kone kestäis aika paljon tehoja mut veivit menee ekaks.
sitten olis. Tiedätkö saako niitä vielä jostain hommattua? Tiedätkö
mikä pulju tuo Wisecoa maahan?
Joo tuohon alle 300 hepan ajattelin tyytyä. Sillä kuten jo jossain
totesin sellanen pirteempi "käyttöruoskahan" tuosta pelistä tulee.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Tunnistaako kukaan...
US Parts taitaa olla virallinen maahantuoja. Tai sieltä ainakin on duunissa noihin kiinanpommeihin Wisecoja tilailtu.Wecomanni kirjoitti:Tiedätkö saako niitä vielä jostain hommattua? Tiedätkö
mikä pulju tuo Wisecoa maahan?
Re: Tunnistaako kukaan...
Moi, ootko varma, että tappi on 22mm? JOs se ois 23,1.. niin tietäsin tuohon wisecon männät ja ne maksaa ameriikassa 300taalaa sarja.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Tunnistaako kukaan...
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Tunnistaako kukaan...
Tuolta sama tuote halvemmalla: http://sdparts.com/details/wiseco-pistons/wisk119a3
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: Tunnistaako kukaan...
Se on sen 22 mm. Tarkistimpa vielä varuilta...ohc205 kirjoitti:Moi, ootko varma, että tappi on 22mm?
No kirvotin sen lattasokan hirveellä akrobatialla ja sieltä tapin
ja kangen alta paljastui kaunokirjailtu W tai M kummin päin
sitä nyt sitten katseleekin. Mutta jos on luottamista siihen
numeroon alapuolella, niin se on W. Ja alla on numero 6020.
Pitää sitten vissiin sieltä US Partsista kysellä, että saako
tuollaisia mukeja vielä ja niihin uusia renkaita. Ne renkaat
täytyy kaikkiin joka tapauksessa aina kasauksen yhteydessä
uusia...
Re: Tunnistaako kukaan...
Ei hemmetti. Ei tää nyt mitään salatiedettä pitäs olla...
Tietääkö joku onko tuo kaunokirjailtu W-kirjain Wisecon
tunnus? Vai onko joku muu W:llä alkava mäntävalmistaja?
Eivät nimittäin osanneet kertoa yhdessäkään puljussa, joka
tuo Wisecoa maahan, että mikä mäntä on kyseessä...
Tietääkö joku onko tuo kaunokirjailtu W-kirjain Wisecon
tunnus? Vai onko joku muu W:llä alkava mäntävalmistaja?
Eivät nimittäin osanneet kertoa yhdessäkään puljussa, joka
tuo Wisecoa maahan, että mikä mäntä on kyseessä...
Re: Tunnistaako kukaan...
Laitas:
-halkaisija
-tapin paksuus
-puristuskorkeus
niin voidaan mietiskellä minkä mäntiä sinne tunkisi jatkossa.
Sit tuli selanen mieleen et onko ala/yläpäässä ohjainholkkeja kun veivi muistaakseen on ohuempi kun oharin ja jää alapäästä heilumaan kampuran kaulassa. Oharin veivit voi kaventaa musseen(esim.5,7" malleista) mut toiste päin jää hieman väljäksi.
Yks mikä olis niin tehty noista wisecon aihio männistä(niissä ollut 22m tappia).
Tappia pystyy kyllä muuttamaan 23.55mm niin saattaa auttaa ainakin vaihtoehdoissa.
Sit viellä kerro millanen kokoonpano, tuleeko ohc:n vai cossun kansi nyt päälle.Ahdettu vai vapari.
-halkaisija
-tapin paksuus
-puristuskorkeus
niin voidaan mietiskellä minkä mäntiä sinne tunkisi jatkossa.
Sit tuli selanen mieleen et onko ala/yläpäässä ohjainholkkeja kun veivi muistaakseen on ohuempi kun oharin ja jää alapäästä heilumaan kampuran kaulassa. Oharin veivit voi kaventaa musseen(esim.5,7" malleista) mut toiste päin jää hieman väljäksi.
Yks mikä olis niin tehty noista wisecon aihio männistä(niissä ollut 22m tappia).
Tappia pystyy kyllä muuttamaan 23.55mm niin saattaa auttaa ainakin vaihtoehdoissa.
Sit viellä kerro millanen kokoonpano, tuleeko ohc:n vai cossun kansi nyt päälle.Ahdettu vai vapari.
gti golo palloilija
Re: Tunnistaako kukaan...
Halkaisija: 91,6 mmAksu kirjoitti:Laitas:
-halkaisija
-tapin paksuus
-puristuskorkeus
niin voidaan mietiskellä minkä mäntiä sinne tunkisi jatkossa.
Tapin paksuus: 22 mm
Tapin reiän yläreuna männän laesta: 23 mm
Puristuskorkeus: 34 mm
Enpä ole mitannu, mutta kyllä ne vakio kampurassa on ollu kasassa...Aksu kirjoitti:Sit tuli selanen mieleen et onko ala/yläpäässä ohjainholkkeja kun veivi muistaakseen on ohuempi kun oharin ja jää alapäästä heilumaan kampuran kaulassa. Oharin veivit voi kaventaa musseen(esim.5,7" malleista) mut toiste päin jää hieman väljäksi.
Voipi olla sellanenkin, mutta on se kumma, että maahantuojatkaan ei tunnista numeroa...Aksu kirjoitti:Yks mikä olis niin tehty noista wisecon aihio männistä(niissä ollut 22m tappia).
Tappia pystyy kyllä muuttamaan 23.55mm niin saattaa auttaa ainakin vaihtoehdoissa.
Viimeksi muokannut Wecomanni, 23 Joulu 2009 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tunnistaako kukaan...
Tolla perusteella puristuskorkeus on 23mm+22mm/2 = 34mmWecomanni kirjoitti: Halkaisija: 91,6 mm
Tapin paksuus: 22 mm
Tapin reiän yläreuna männän laesta: 23mm
Puristuskorkeus: ?
Sierra RS Cosworth -86
Re: Tunnistaako kukaan...
Eli mikäli tulkitsin oikein puristuskorkeus mitataan siisylimark kirjoitti:Tolla perusteella puristuskorkeus on 23mm+22mm/2 = 34mm
männäntapin keskeltä männän lakeen.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Tunnistaako kukaan...
Juurikin näin.Wecomanni kirjoitti: Eli mikäli tulkitsin oikein puristuskorkeus mitataan siis
männäntapin keskeltä männän lakeen.
Re: Tunnistaako kukaan...
Ootkos kysynyt Virtalalta ?Wecomanni kirjoitti:mutta on se kumma, että maahantuojatkaan ei tunnista numeroa...
Se niitä aihio mäntiä kaupitellut vissiinkin pitän aikaa.
gti golo palloilija