Tunnistaako kukaan...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Kun kerran sitä Pasi Aaltosta Tampereelta ei kukaan
tuntenut, niin pitää kysellä taas täältä näitä asioita...

Kyseessä on taas tälläinen "tunnistustehtävä".
Tietääkö kukaan, että mitä merkkiä tuo mäntä on?
Männän halkaisija 91,6 mm, enkä löytänyt männästä
mitään merkintöjä... Kuvia alla tunnistamisen
helpottamiseksi... ;-)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja emax »

Villi arvaus olis venttiilikuoppien perusteella jostain opelin cih moottorista :?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ei välttämättä liity aiheeseen, mutta koneen säädöissä näkyis olevan parantamisen varaa... :)
Eikö siinä ole mitään numeroita sisäpuolella? Minkä Ø männän tappi, mikä tappikorkeus..?
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Joo säädöissä olis ollu edellisellä omistajalla tosiaan parantamisen
varaa... :lol: Eli tuo mäntä on korkannu ja uusi pitäs jostain saada.
Taunuksen lohkossahan nuo ovat olleet ja noi kanget on kuulemma
jostain turbo Mustangista. Mutta pitää mitata toi tapin halkasija
ja korkeus laesta, jos se jotain auttaa. :?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Wecomanni kirjoitti: noi kanget on kuulemma
jostain turbo Mustangista. Mutta pitää mitata toi tapin halkasija
ja korkeus laesta, jos se jotain auttaa. :?
Minkäslaisessa koneessa ovat olleet ?
Lähinnä ettei pääse vahinko käymään jatkossa. Ainakin noissa 2,3L pinto koneisissa juurikin veivit on se heikoin paikka koneessa. Eivät kestä kierroksia/tehoja suuremmin,300 jälkeen ilmeisesti aletaan menemään riski puolelle.
gti golo palloilija
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Aksu kirjoitti:Minkäslaisessa koneessa ovat olleet ?
Lähinnä ettei pääse vahinko käymään jatkossa. Ainakin noissa 2,3L pinto koneisissa juurikin veivit on se heikoin paikka koneessa. Eivät kestä kierroksia/tehoja suuremmin,300 jälkeen ilmeisesti aletaan menemään riski puolelle.
No sepäs se, kun ei ole sen parempaa tietoa... :-(
Nää turbo Mustangi "huhut" on jo kolmannen osapuolen
perimätietoo... Hitto kun joku tuntis ton Pasin. :-?

Kone, jossa noi männät ja kanget on ollu, on ihan
Taunuksen 20-lohko porattuna 91,6 mm. Pasi on
koneistanut siististi suoraan lohkoon öljysuihkut
mäntien alle.

Öljypumpun kyljessä lukee M86BHV, joka pienen
Googlaamisen jälkeen osottautui Milling firman
värkkäämäksi Taunuksen öljypumpuksi. Ilmeisesti
kuitenkin korkeatuottoisempaa mallia (HV)...

Kampiakseli on ollut koneen oma, sillä vauhtipyörän
kiinnityksessä vain 6 pulttia. Koneessa on ollu 2WD
Cossun kansi ja öljypohja. Moottorin ohjauksena
on toiminut ilmeisesti Hestec...

Noissa kangissahan on Fordin logo ja varaosanumero,
joten lukasen ne samalla, kun mittaan sen männäntapin. :-)
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

country sedan kirjoitti:Minkä Ø männän tappi, mikä tappikorkeus..?
Mittailin nuo ja sain seuraavat tulokset:
Tapin halkaisija: 22 mm
Tapin yläpinnan korkeus männänlaesta: 23 mm

Kiertokangessa luki: D4 2E - AA (Fordin logo) AQ51 / D
ja toisella puolella: B291

Toivottavasti nuo auttavat jotakin... :shock:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja emax »

Oopelis on tappi 23mm joten ei olekkaan se
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

emax kirjoitti:Oopelis on tappi 23mm joten ei olekkaan se
Ok. Hyvä. Mä jo melkein pelästyin... :lol:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Wecomanni kirjoitti: Mittailin nuo ja sain seuraavat tulokset:
Tapin halkaisija: 22 mm
Tapin yläpinnan korkeus männänlaesta: 23 mm

Kiertokangessa luki: D4 2E - AA (Fordin logo) AQ51 / D
ja toisella puolella: B291

Toivottavasti nuo auttavat jotakin... :shock:
Connecting Rods (Forging #D42E-AA) 1974 - 1997 R25BJ (FM)
Löytyi liki heti kun selasin "suosikki pinto sivustosta"
Männät on kyl sit jostain muusta kun venakolot on eripäin(erisuuntiin) kallistettu pinton männissä jos lovettu
gti golo palloilija
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Aksu kirjoitti:Connecting Rods (Forging #D42E-AA) 1974 - 1997 R25BJ (FM)
Löytyi liki heti kun selasin "suosikki pinto sivustosta"
Männät on kyl sit jostain muusta kun venakolot on eripäin(erisuuntiin) kallistettu pinton männissä jos lovettu
Kiitokset Aksulle! No justiinsa, että ovat nuo kanget sitten juuri
tuollaisesta 2.3L Pintosta, jonka mainitsit jo tuolla ylempänä... :-(
No kait ne nyt sen 250 hepoo sentään kestää.

Nuo männät vois olla joko Mahlet tai Wisecot. Täytyy kirvottaa se
kanki siitä tieltä pois, jos siellä alla olis kuitenkin jotain tekstiä
piilossa.. :-? Meinasin sen jo tossa kammeta veks, mutta se
männäntapin sokka on sellanen puoltoista kierrosta pitkä lattasokka,
joka on äärimmäisen hankala ottaa pois... :-(
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Wecomanni kirjoitti:männäntapin sokka on sellanen puoltoista kierrosta pitkä lattasokka,
joka on äärimmäisen hankala ottaa pois... :-(
Vanhemissa wisecoissa on ainakin ollut noita latta sokkia käytössä.

Ja kyl ne tuon 250 viellä kestävät. 300 jälkeen alkavat olla se heikompi lenkki. Muuten pinton turbo kone kestäis aika paljon tehoja mut veivit menee ekaks.
gti golo palloilija
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Aksu kirjoitti:Vanhemissa wisecoissa on ainakin ollut noita latta sokkia käytössä.

Ja kyl ne tuon 250 viellä kestävät. 300 jälkeen alkavat olla se heikompi lenkki. Muuten pinton turbo kone kestäis aika paljon tehoja mut veivit menee ekaks.
Ha haa. Alkaa siis polttaa... :-) Jos ne sellaset vanhemmat Wisecot
sitten olis. Tiedätkö saako niitä vielä jostain hommattua? Tiedätkö
mikä pulju tuo Wisecoa maahan?

Joo tuohon alle 300 hepan ajattelin tyytyä. Sillä kuten jo jossain
totesin sellanen pirteempi "käyttöruoskahan" tuosta pelistä tulee. :D
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Wecomanni kirjoitti:Tiedätkö saako niitä vielä jostain hommattua? Tiedätkö
mikä pulju tuo Wisecoa maahan?
US Parts taitaa olla virallinen maahantuoja. Tai sieltä ainakin on duunissa noihin kiinanpommeihin Wisecoja tilailtu.
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Moi, ootko varma, että tappi on 22mm? JOs se ois 23,1.. niin tietäsin tuohon wisecon männät ja ne maksaa ameriikassa 300taalaa sarja.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

ohc205 kirjoitti:Moi, ootko varma, että tappi on 22mm?
Se on sen 22 mm. Tarkistimpa vielä varuilta... ;-)

No kirvotin sen lattasokan hirveellä akrobatialla ja sieltä tapin
ja kangen alta paljastui kaunokirjailtu W tai M kummin päin
sitä nyt sitten katseleekin. :-D Mutta jos on luottamista siihen
numeroon alapuolella, niin se on W. Ja alla on numero 6020.

Pitää sitten vissiin sieltä US Partsista kysellä, että saako
tuollaisia mukeja vielä ja niihin uusia renkaita. Ne renkaat
täytyy kaikkiin joka tapauksessa aina kasauksen yhteydessä
uusia... :-?
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Ei hemmetti. Ei tää nyt mitään salatiedettä pitäs olla... :-?
Tietääkö joku onko tuo kaunokirjailtu W-kirjain Wisecon
tunnus? Vai onko joku muu W:llä alkava mäntävalmistaja?
Eivät nimittäin osanneet kertoa yhdessäkään puljussa, joka
tuo Wisecoa maahan, että mikä mäntä on kyseessä... :shock:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Laitas:
-halkaisija
-tapin paksuus
-puristuskorkeus
niin voidaan mietiskellä minkä mäntiä sinne tunkisi jatkossa. :wink:

Sit tuli selanen mieleen et onko ala/yläpäässä ohjainholkkeja kun veivi muistaakseen on ohuempi kun oharin ja jää alapäästä heilumaan kampuran kaulassa. Oharin veivit voi kaventaa musseen(esim.5,7" malleista) mut toiste päin jää hieman väljäksi.

Yks mikä olis niin tehty noista wisecon aihio männistä(niissä ollut 22m tappia).

Tappia pystyy kyllä muuttamaan 23.55mm niin saattaa auttaa ainakin vaihtoehdoissa.

Sit viellä kerro millanen kokoonpano, tuleeko ohc:n vai cossun kansi nyt päälle.Ahdettu vai vapari.
gti golo palloilija
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

Aksu kirjoitti:Laitas:
-halkaisija
-tapin paksuus
-puristuskorkeus
niin voidaan mietiskellä minkä mäntiä sinne tunkisi jatkossa. :wink:
Halkaisija: 91,6 mm
Tapin paksuus: 22 mm
Tapin reiän yläreuna männän laesta: 23 mm
Puristuskorkeus: 34 mm
Aksu kirjoitti:Sit tuli selanen mieleen et onko ala/yläpäässä ohjainholkkeja kun veivi muistaakseen on ohuempi kun oharin ja jää alapäästä heilumaan kampuran kaulassa. Oharin veivit voi kaventaa musseen(esim.5,7" malleista) mut toiste päin jää hieman väljäksi.
Enpä ole mitannu, mutta kyllä ne vakio kampurassa on ollu kasassa... :-?
Aksu kirjoitti:Yks mikä olis niin tehty noista wisecon aihio männistä(niissä ollut 22m tappia).
Tappia pystyy kyllä muuttamaan 23.55mm niin saattaa auttaa ainakin vaihtoehdoissa.
Voipi olla sellanenkin, mutta on se kumma, että maahantuojatkaan ei tunnista numeroa... :-?
Viimeksi muokannut Wecomanni, 23 Joulu 2009 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Wecomanni kirjoitti: Halkaisija: 91,6 mm
Tapin paksuus: 22 mm
Tapin reiän yläreuna männän laesta: 23mm
Puristuskorkeus: ?
Tolla perusteella puristuskorkeus on 23mm+22mm/2 = 34mm
Sierra RS Cosworth -86
Avatar
Wecomanni
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Syys 2007 00:46
Paikkakunta: Huittinen

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Wecomanni »

ylimark kirjoitti:Tolla perusteella puristuskorkeus on 23mm+22mm/2 = 34mm
Eli mikäli tulkitsin oikein puristuskorkeus mitataan siis
männäntapin keskeltä männän lakeen. :-)
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Wecomanni kirjoitti: Eli mikäli tulkitsin oikein puristuskorkeus mitataan siis
männäntapin keskeltä männän lakeen. :-)
Juurikin näin.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Tunnistaako kukaan...

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Wecomanni kirjoitti:mutta on se kumma, että maahantuojatkaan ei tunnista numeroa... :-?
Ootkos kysynyt Virtalalta ?
Se niitä aihio mäntiä kaupitellut vissiinkin pitän aikaa.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin