Mondeo mk3 sisätilan lämmöt hukassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeo mk3 sisätilan lämmöt hukassa

Viesti Kirjoittaja czr96 »

Jos termostaatit, siis molemmat, ovat tdci:ssä kunnossa niin lämpöä riittää aivan varmasti hyttiin ihan ilman eberiäkin. Mulla eberi käy kylmäkäynnistyksen jälkeen muutaman kilsan ajon ajan ja sammuu kun moottorilämmöt nousee sinne tasan just puoleenväliin ja lämmöt pysyy siellä myös taajamanopeuksilla ajellessa.Näin vielä ainakin -25 asteen pakkasessa. Tuon kylmempää ei vielä tänä talvena ole täällä meillä päin ollut. Eberin naksutuksen ja sen loppumisen kuulee hyvin autoon sisälle (ei tietenkään kuule enää kovemmalla nopeudella, mutta taajamassa).

Ennen termareiden vaihtoa lämmöt nousi hädintuskin hieman yli 60 asteeseen ja eberi kävi käytännössä tauotta vaikka oli maskikin ummessa.

96 kW TDCI Mondeo on mun mielestä tosi lämmin talviauto nyt kun termarit on vaihdettu. Ei kyllä kannate tapella lämpöjen kanssa vaan suosiolla vaihtaa kerralla molemmat termarit uusiin. 50 euroa ei ole järin kova satsaus saavutettuun etuun nähden. Sitä en tiedä kumpi termareista mulla oli rikki, tarkoituksena testata ne kyllä jonain iltana kattilassa lämpömittarin kera.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Anddi
Viestit: 61
Liittynyt: 21 Marras 2006 09:02
Paikkakunta: Liminka

Re: Mondeo mk3 sisätilan lämmöt hukassa

Viesti Kirjoittaja Anddi »

Moro,

Sama ongelma, ei lämpiä sisältä, veden termari vaihdettu. Tekee sitä, että kun sisätilan lämpösäätö on asetettu pienimmälle/kylmimmälle, nousee moottorin lämmöt normaaliin. Kun säätää hiemankin lämpöä tulemaan sisälle, alkaa moottorin lämmöt laskea. Eberin kanssakaan pakkasella ei nouse lämmöt ihan normaaliin, mutta kuitenkin jokseenkin lämmintä puhaltaa sisälle.
Ford Mondeo 2.0 TDDi 2005

ex-Ford Mondeo 2.5 V6 2001
ex-Ford Mondeo 1.8TD 1999
ex-Ford Mondeo 2.2 TDCi 2006
ex-Ford Mondeo 2.0i CLX STW 2000
ex-Ford Mondeo 1.6i Sedan 1998
Vastaa Viestiin