Transitin jarrut.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.

Valvoja: Moderaattorit

Transitin jarrut.

ViestiKirjoittaja tranzit » 07 Huhti 2009 13:24

Kävi tuossa mystinen tapaus Transitin jarrujen kanssa. Kertokaapas viisaammat onko teille koskaan tullut vastaan samanlaista tapausta tai onko hajua mitä on tapahtunut?

Eli vaihdoin siis autoon jarrupalat taakse, kun avasin toisen jarrun niin sisältä kilahti lattialle noin 3cm x 3cm vääntynyt metallinpala. Se ei sinänsä olisi ollut niin ihmeellistä, mutta kun avasin toisen jarrun, niin sieltäkin tippui täsmälleen samanlainen metalliklöntti! En löytänyt kummastaan jarrusta mitään, mistä metallin palat olisivat voineet lähteä irti, vaan kaikki näytti olevan ok. Onko teillä mitään tietoa mistä nämä mystiset palat voivat olla peräisin??

Sitten toinen mieltä askarruttava asia: Transit hyytyy lasti kyydissä heti vähänkin isommalle nyppylälle kiivetessä. Onko auto tosiaan niin tuhnu, vai onko olemassa jotain keinoja tehojen piristämiseksi? Mistä kannattaa kadonneita tehoja etsimään? En usko että ransu voi olla noin tehoton tehtaalta tullessaan.

Auto on siis 100 Transit 94, 2,5 diesel koneella.

Olisin todella kiitollinen jos joku pystyisi vähän valaisemaan tilannetta.
tranzit
 
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Huhti 2009 13:08

Re: Transitin jarrut.

ViestiKirjoittaja kestosippi » 15 Huhti 2009 13:14

Minulla Transit 100L vm-87 ja siinä on takana rumpujarrut. Siis jarrukengät, eikä paloja.
Siellä ei ole mitään irtonaisia rautämönttejä ollut koskaan, vaikka olen ne moneen kertaan joutunut avaamaan.

2,5 litran ahtamaton dieselmoottori on kyllä kuorman kanssa tehoton mäkisessä maastossa. Mutta kyllä sillä eteenpäin päästään. Olen sillä pärjännyt keskieuroopan alpeillakin. Kerran Tsekissä yhdessä mäessä sain moottorin ihan ylikuumenemaankin. Yritin sinnitellä liian lujalla vauhdilla mäkeä ylös. Hyvä ettei mennyt piloille hyvä kone. Sen koomin olen antanut suosiolla nopeuden tippua sinne viiteen-kuuteenkymppiin, ja rauhassa sopivalla vaihteella kivunnut mäen päälle asti, eikä kone ole kuumentunut liikaa.
Transit 100L vm.1987 2,5di
Retkeilyautoksi tehty uutena vuonna -88 (CampLine Varpaisjärvi)
omapaino 2700kg
kestosippi
 
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Huhti 2009 12:42
Paikkakunta: Vantaa Myyrmäki

Re: Transitin jarrut.

ViestiKirjoittaja Timppasavosta » 17 Huhti 2009 19:05

Katsokaapas tämä linkki: http://www.fordtransit.org/forum/viewto ... =4&t=36988 Siinä selvitetään, miten BOSCH-pumppuisiin Transitteihin saa lisää höökyä. Laitoin eräälle tutulle tämän saman linkin ja oli kokeillut. Kuulemma toimii paljon paremmin kuin ennen...

Noihin jarruihin en osaa sanoa mitään, mutta mikäli kielitaito pelaa, niin eiköhän tuolta foorumilta löydy apu.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140 (180) Wagon Trend Design Powershift vm. 2010
Chill

Entiset Fordit dieseleinä 4 x MK1 / MK1,5 Focus, 2 x MK2 / MK2,5 Focus, 5 x MK4 / MK4,5 Mondeo sekä MK7 Transit

http://www.talkford.com
http://www.fordtransit.org/forum

Kuva
Timppasavosta
 
Viestit: 191
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Rantasalmi, Etelä-Savo


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa