Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Olisi kansiremontti tiedossa Taunukseen, työntää paineet vesitilaan,
joten epäilisin kantta tai tiivistettä.

Onko hyötyä laittaa 2.0 Taunukseen 1.6 Taunuksen kansi?

Mitä tiivistettä tällöin pitää käyttää?

Taunukseen ei vissiin tarvitse uusia kannenpultteja? Eikös niissä ole tähtipäät.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja janzamar »

On pientä hyötyä laittaa 1.6 kansi,mutta 2-litrasen nokka toki sitten
vähintään,2-litrasen tivari pitää laittaa ja kannenpultit kestää.
Ittellä on jopa noi Sierran venyvät kestäneet tähän asti
mutta toista kertaa en enää aio kokeilla jos
kansi tulee joskus avattua.
Pakosarja on Sierrassa hitusen parempi kuin Taunuksen oma mutta
peltisarja auttaa tietysti vähän enemmän.
Ei noi mitään sen isompia tuo,alta 10 heppaa varmaan lisää "tehoja".
On se kumminkin enemmän kuin vähemmän :D
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Kun tuli vaan mieleen ku on semmonen 1.6 koneen raato niin samalla vaivalla ottais kannen siitä. Onkos noiden 1.6 ja 2.0 venttiilien koossa eroja?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja janzamar »

On kai niissä jotain eroa,mulle sattu löytymään
kaverilta sellanen isoventtiilikansi kesällä, teräs-seeteillä vielä
ja valupurseetkin oli tasoteltu eli ihan hyvä kansi.
Vakiokaasari ja vakio 2-litrasen nokka ja toimii ihan ok.
Edellisessä Taunuksessa oli ihan tavan 1.6 kone ja 2-litrasen nokka
Sierran pakosarjalla ja oli sekin parempi kuin tavan 1.6 sen verran että huomasi.
Mun mielestä tuon enempää ei edes kannata tehdä tavan palikoilla,
kunnolla lisää tehoja maksaa kumminkin jos tahtoo kestävän.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Jep, kiitoksia vaan vinkeistä.
Minkäs kokoiset avaimet pitää olla kannenpultteihin?
Pitäisi purkaa sekä Sierran että Taunuksen kansia lähiaikoina, eikä ole edes työkaluja vielä..
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

55 Torx
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Toisinpäin niitä joskus maaliman aikaan on laitettu et 1600 laitettu 2000 kansi!Ja nokka pyörät tais olla erin kokosia kummasaki kannesa ja jakopään remmi eri kummasaki :D johtuu varmaan siitä ko lohkot eri korkusia.
Viimeksi muokannut K A R I, 22 Tammi 2009 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ei niissä nokka pyörissä mitään eroa ole.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Joo samathan ne nokka pyörät on ko ei muistanu ennää ko ei ole tavinu 6v niien kans väkrätä! Se remmi niisä eri oli :D
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Onkos kenelläkään tietoa minkä kokoinen avain Taunuksen kanteen käy?
Sehän ei ole Torx, vaan sellainen 12-kulmainen "tähtipää".
Torx pultteja tietääkseni on vain Sierroissa ja Scorpioissa.
Mikähän noille on virallinen nimitys?
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja Duzter »

Oisko XZN-kanta?

http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_square

Joskus kiinnosti minuakin millä nimellä kulkee mokomat :D
Mondeo
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Jep, juuri semmoinen. Vielä kun joku tietäisi tuon koon, niin voisi alkaa etsimään sellaista. Ei taida joka paikasta löytyä, vilkaisin Bilteman sivuilta niin oli poistunut valikoimasta..
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja emax »

jucca kirjoitti:Jep, juuri semmoinen. Vielä kun joku tietäisi tuon koon, niin voisi alkaa etsimään sellaista. Ei taida joka paikasta löytyä, vilkaisin Bilteman sivuilta niin oli poistunut valikoimasta..
10 tai 12 ei muista enää kumpi. Ja kyllä niitä autotarvikkeilta löytyy.

edit: ja jos varovasti ja suoraan vääntää niin aukee torxillakin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja jucca »

Motonetistä näyttääkin löytyvän noita muutaman euron kappale.
Taunusclubin foorumilta löytyi tieto, että koko olisi 12.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja emax »

Joo niinhän se oli 12millin pultithan siinä oli. Oon huomannu että yleensä toi koko on nois tähtikannois sama kun jenka, eli m8=8 m10=10 jne.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
henu90

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja henu90 »

terve itse kaipaisin myös tietoa tosta kannen laitosta. eli olen laittamassa 1.6 kannen 2.0 lohkoon niin kumman koneen jakopään osat käy? vissiin 2.0? onko mitään muita juttuja kun noi em. mitkä pitää ottaa huomioon? kiitos vastauksista jo etukäteen
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Taunus / Sierra kansista ja kannentiivisteistä

Viesti Kirjoittaja emax »

henu90 kirjoitti:terve itse kaipaisin myös tietoa tosta kannen laitosta. eli olen laittamassa 1.6 kannen 2.0 lohkoon niin kumman koneen jakopään osat käy? vissiin 2.0? onko mitään muita juttuja kun noi em. mitkä pitää ottaa huomioon? kiitos vastauksista jo etukäteen
2 litraisen jakopään osat. Taunuksen tai varhaisen sierran 16 lohkolla olevan 1,6 kansi on vissiin paree kuin uudempi 165 tai 164 lohkoisen ohc E-maxin. Eron huomaa imukanavasta, taunukses normaali ohc, e-maxis spiraali. 1. laakeripukin takana myös valunumero: taunus 6, e-max 65.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin