sierran viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

nii eli sellasta kysysin et onko tuohon ohc koneeseen mahdollista saa lastua? koneha on siis vm-86 2.0 is ohc koneella. mistä sais ja mihin hintaan? ja mitä muuta viritystä kannattas laittaa ku ei oo nuo autot ihá kybäl hallus et en ala nokkaa vaihtaa tai laittaa turboo...
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Ensin perussettiä eli
-Peltisarjaa ja putkistoo 2"-2.5"
-Vapaavirtaussuodatinta
Sit vähän haastavempaa
-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)
-Isompaa/Tehokkaampaa bensapumppua
-Isommat Suuttimet
-Turbo
ym ym
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

nii tuota viel et näihin ei vissiin oo satavilla lastua tai muuta tälläistä ohjelmointi tyylistä viritys systeemiä?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Megasquirt vois ajaa asiansa.
Ei kai noihin lastuja ole,
ei sieltä mitään junia t...
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

TDI-koneet kannattaa lastuttaa
bensakoneissa hyöty on olematon.mut just joku megaruutta .
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vaparista hevosia koskematta kanteen tai nokkaan..? Jeap :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Voi sieltä pari heppaa löytyä kun saa ajotuksen ja seokset
just kohdilleen,mutta ei tosiaan sen enempiä.
ei sieltä mitään junia t...
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

duckworth kirjoitti:Vaparista hevosia koskematta kanteen tai nokkaan..? Jeap :roll:
Tais tossa ylempänä lukea että
"-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)"

joten vissiin kannattas lukee ennenku kirjoittaa
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Rotta-Racing kirjoitti: joten vissiin kannattas lukee ennenku kirjoittaa
kuin myös :wink:
zozua kirjoitti: et en ala nokkaa vaihtaa tai laittaa turboo...
Focus 1.0 edition a6 2017
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

jaska74 kirjoitti: kuin myös :wink:
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)"

Ei tarvi nokkaa laitta tai turboo :D :D
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

nii no ei taija noikaan meikäläiseltä onistua :) mut paljonko tulee lissää heppoja kun pitää vapari putsarin ja peltipakosarjan ja 2'' putkiston? ja mikä toi megaruutta on ? mistä saa ja mihinkä hintaa??
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja emax »

Ehkä 5 +äänilisä :) Eipä ne ainakaan laske
Megasquirt:stä voi lueskella http://www.finsquirt.net Se on ohjelmoitava ruiskunnohjausboxi jonka saa tee-se-itse-sarjana esim. Partcolta. Jotku myy valmiinakin. Suomeksi käännetyt ohjeet pdf:nä löytyy http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf.

Tuota megasquirttiä kylläkin saa tosissaan opetella säätämään ettei tehot laske vakiokoneeseen nähden ja sillä saa kyllä moottorin hajotettuakin jos bensakartta on päin sukuelintä. Yleensä tuota käytetään kun moottoria on viritetty eikä vakioruisku enää riitä, ja turbo käytös, tai kaasari koneen päivittämiseksi ruiskuun.

Vakiokoneeseen alkuperäisen ruiskun tilalle megaa en kyllä suosittele. Se kun ei yksin riitä että moottoriin saa menemään lisää bensaa, vaan sille bensalle pitää saada myös sopivasti ilmaa että se palaa. Ja ilmaahan ei voi virilastuilla tai ohjelmoitavilla ruiskuilla lisätä kuin turbo koneissa joissa boxi ohjaa ahtopainetta.
Nuo peltisarja, putkisto ja vapaavirtaus suodatin kyllä lisää hivenen koneen ilmansaantia (siihen niiden tehonlisäys perustuukin) mutta ei niiden muutokseen vielä megaa tarvi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Rotta-Racing kirjoitti:Tais tossa ylempänä lukea että
"-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)"

joten vissiin kannattas lukee ennenku kirjoittaa
joo ei tässä tuu aina niin tarkkaan luettua mitä sä tänne suollat, mutta tuollahan juuri ehdotit "megaruuttaa" (eli sitä ohjelmoitavaa ruiskua) lastun sijaan...eli kerropa mitä hyötyä ohjelmoitavasta ruiskusta on kanteen koskematta jätetyssä vaparissa? Kuitenkin aiemmin mainittu Megasquirt koottuna maksaa ainakin 250 euroa hyvältä kolvarilta, eikä siihen sisälly vielä johtosarjaa, liittimiä, isompia suuttimia (jotka siis vakiokoneessa täysin järjettömiä) jne.

Kulut siis nousee iloisesti kolmensadan paremmalle puolelle, ja sillä rahalle tekee hinta-/laatusuhteeltaan asiansa osaavassa koneistamossa kannelle vaikka mitä. Esim. kanavien muotoilu ja vakionokan hionta asteittensa puolesta rohkeammaksi (=jyrkemmmäksi). Tuolloinkin vakio L-jetti nostetuilla bensapaineilla takaa kakun saannin tarpeeksi hyvin...

On ihan selvää että nelitahtikoneen viritys alkaa kannesta, sitten vasta ruetaan laittamaan peltisatsia ja vv-suodattimia, jos haluaa muutakin kuin kovat äänet :roll: Kansi on autolle sama kuin pytty vanhalle mopolle, sen muotoilu ja (ennen kaikkea) nokka määräävät mitä, missä ja milloin tapahtuu.

Siinä paluuta maan pinnalle, niille jotka haaveilee pieniä lisähevosia vanhasta vaparista.

Pakko palata tuohon väitteeseen "kannattaa vissiin lukea ennen kuin kirjoittaa", kyseessa siis fraasi joka on foorumien parasta antia :lol: Kenties oppinu getarin puolelta noin lennokkaan ilmauksen 8) Toisaalta samapa se on mitä sukkahousuja niiden peltoautojen filttereihin tunkee...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

duckworth kirjoitti:

Pakko palata tuohon väitteeseen "kannattaa vissiin lukea ennen kuin kirjoittaa", kyseessa siis fraasi joka on foorumien parasta antia :lol: Kenties oppinu getarin puolelta noin lennokkaan ilmauksen 8) Toisaalta samapa se on mitä sukkahousuja niiden peltoautojen filttereihin tunkee...
Ihan vaan tiedoksi että en selaile siipilehtiä(Gti,Tuning ym)
Ei ole kiinnostusta kyseisiin virityksiin..

Kiinnostukseni on enemmän kyseisissä lajeissa
-Ralli
-Offroad
-Romuralli
-Drifting

joten ei ole "Getareita" tullu lueskeltua,vaan täältä bongannut kyseisen lausahduksen joskus..

Ja itse en tule ikinä käyttämään megaruuttaa, ja se oli vähän niinkuin rinnastettu tohon turbotus hommaan
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

nii no onkos tuo sit minkälaine homma jos veis tuon kannen ja nokan koneistamolle? mitähä tää lysti maksaa? sis sitä nyt tarkotan et mitä pitää ottaa pois kun tällästä tekee ja mitä tää nyt sit auttas tehoihin?
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jucca »

Lastu, vapaavirtaussuodin ja muut halvat viritykset eivät juurikaan anna tehoa, hyöty ehkä 5hv, eli et edes huomaa sitä. Ei ole oikeastaan järkeä alkaa virittämään koko konetta, jos haluat lisää tehoa vaikka 20-40hv, sinun täytyy vaihtaa nokka (200-300e), nokkapyörä (100-200e), seuraajat (100e) venttiilijouset (100-150e) työstää kansi (300-600e), vaihtaa putkisto ja pakosarja (600e), nostaa bensapaineita (säädin 100e, pumppu 100e) jne. Nuo hinnat ovat pyöristeltyjä RallyRacelta. Siihen vielä työt 80e/tunti päälle.. Miksi maksaa virittämisestä 1000-3000e, kun halvemmalla saat tehokkaamman koneen tai koko auton? Suosittelen ostamaan vaikka 2.9 Sierran.
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

eli ei siis olemitään järkeä alkaa virittämään konetta koska maksettiin tosta sierrasta 500 ni taitaa hinta melkein 10-kertaistua jos tollaset pistää kiinniii... aletaan sitte panostaa ääniin ja ulko näköön... minkähä paksusta kannattas olla se vapari putki??? ja varmaa joku ad pörinä pönttö taakse??
Mäkki
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Helmi 2009 19:03

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Mäkki »

Että sattukin löytymään sopiva aihe!!
Olen siis aloittelemassa projektia ja sitä ennen haluun keräillä tietoa, kun ei vielä autoakaan saa. Etsitään nyt kuitenkin.

Muokkauksen uhriksi joutuu Sierra 2.0l Ohc 80-90? Jotain siltä väliltä :P
Tarkotuksena saada tarpeeksi potkua kaaraan, eihän täällä nyt tissuttelemaan ruveta ^^
Joku 500hp olis kisanen teho, kaiken olen valmis vaihtamaan ja kaiken olen valmis tekemään mitä pitääkin.

Laitatte vaikkapa jotain listaa osista mitä pitäisi vaihtaa, ja jos on että vähän kestääkö-ei kestä niin nekin vaan listaan. Ei viitsi ruveta säästelemään parin huntin osista ja maksaa sen jälkeen monta tonnia korjauksiin. Kiitokset nyt kuitenkin
BMW 535i -89 (Tuleva rata/siviililelu, tunnetaan myös nimellä ikuisuusprojekti)
BMW 740iA -94 "Alpina" (Kesäpeli)
Volvo 740 -89
Ford Sierra -88 2.0 ohc
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jucca »

Jos haluat kestävän ratkaisun, niin ihan ensimmäisenä hommaat siihen Cosworthin koneen. Sierran tai Escortin 2.0 turbo tai Scorpion 2.9, ja siihen ahdin. Niistä saa kummasta vaan tuon 500hv, ja kestää vielä pitkään kasassa.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mäkki kirjoitti:Muokkauksen uhriksi joutuu Sierra 2.0l Ohc 80-90? Jotain siltä väliltä :P
Tarkotuksena saada tarpeeksi potkua kaaraan, eihän täällä nyt tissuttelemaan ruveta ^^
Joku 500hp olis kisanen teho, kaiken olen valmis vaihtamaan ja kaiken olen valmis tekemään mitä pitääkin.
Jaa kaiken oot valmis vaihtaan.. Siinä tapauksessa pistetään listaa, niin ei tartte cossuclubilaisten vaivautua:

Koneessa parhaimman ja luotettavimman vaihtoehdon kasaat 4WD cossun 200- alakerralle. (Kestää kovat paineet ja suuremman porauksen) Männiksi 91,6mm Wisecot, ellei lohko ole jo aiemmin porattu ylikokoon. Ei sinänsä huolta vaikka olisikin jo kertaalleen porattu, 200 kestää hyvin 94mm asti, ja putkittamalla enemmänkin. Ja kiertokangiksi laitat tietysti Eaglet punametallilaakereiden kaverina 2WD cosan kampiakseliin. Toinen vaihtoehto on käyttää vieläkin parempia Accraliten mäntiä ja H-profiili teräskiertokankia, joita saa Rallyracesta...Luonnollisesti öljypumppu pitää vaihtaa tehokkaampaan, ja turbolle täytyy järjestää öljynkierto. Öljyn tulon turbolle voit haaroittaa öljynpaine anturilta. Paluun toteutus riippuu siitä mitä lohkoa käytät.

Seuraavaksi tulee kyseeseen yläkerta. Itse laittaisin kestävyys syistä valurautaisen efi ohc:n kannen, ja siihen mietoasteinen nokka-akseli (esim. piper 134) joka soveltuu turbokäyttöön. Kannen kanaville suoritetaan porttaus, mutta kantta ei kannata madaltaa, ettei puristukset nouse. Sierran vakio puristuksethan on 9,1:1 ja ahtaessa niiden olisi hyvä pysyä alle 8:1:n... Matala puristussuhde saavutetaan matalilla männillä joita juuri aiemmin mainitut Wiseco ja Accralite valmistavat. Myös paksummalla kannentiivisteellä voi laskea puristuksia. Venajouset pitää vaihtaa jäykempiin ettei ne ala "kellua".

Imusarjaksi pitää hommata tai teettää painekotelollinen malli. Suuttimet vaihdat tietty suuremmiksi ja hommaat kunnon moottorinohjauksen. Hestec ainakin on laadukas ja suosittu tehokkaissa koneissa, jollaista aiot rakentaa.

Koneen jatkeeksi takaveto Sierrassa tulee Borg Warner T5 (2WD cossusta), joka siis käy pultti jaon puolesta aiemmin suosittelemaani kampiakseliin. Laatikon ja koneen väliin suosittelen pitosyistä jäykempää sintterikytkintä, vaikka sitä ei olekaan niin mielekästä käyttää. Ja muu voimansiirto kannattaa ottaa cossusta niin ikään. Eli 7,5" perä viskolukolla. Sen paikalleen saamiseksi joudut vaihtamaan apurungon, jotka eivät ole kalliita osia. (Joku taisi myydä 30 eurolla sellaista)

Jarrut on vaihdettava Cosworth- mallia vastaaviksi, eli etuakseli menee uusiksi kuin myös taka-akselisto kokonaisuudessaan.

Kori johon tekniikan istutat tulee olla ns. saastemallin koppa tai ennen vuotta -86 valmistettu. Suosittelen jälkimmäistä eli Mk1 Sierraa, ihan ulkonäkö syistä.

Huh, siinä pääosin se mitä pääset tai joudut tekemään projektissasi.

Ennen turbottamista 500 heppaiseksi, harjoittelisin virittämistä kyllä ensin vaparina, että oppii vähän koneen kasaamista jne... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja iigle »

Siinähän tuli paljon tavaraa... Mut tässä ku sattuu hyvä topicci olee ni kertokaas joku miten toteutan ton öljynlauhdutuksen? Ku mul on tommonen automaatti oharin syyläri mis on öljyn lauhdutus ni kiinnostais tietää mistä mä vedän ne letkut? Otanko siit suodattimen välistä vai jostain muualta? Ja minkä kokosta letkuu?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti: -Itse laittaisin kestävyys syistä valurautaisen efi ohc:n kannen, ja siihen mietoasteinen nokka-akseli (esim. piper 134) joka soveltuu turbokäyttöön. Kannen kanaville suoritetaan porttaus, mutta kantta ei kannata madaltaa, ettei puristukset nouse. Sierran vakio puristuksethan on 9,1:1 ja ahtaessa niiden olisi hyvä pysyä alle 8:1:n... Matala puristussuhde saavutetaan matalilla männillä joita juuri aiemmin mainitut Wiseco ja Accralite valmistavat.

-Koneen jatkeeksi takaveto Sierrassa tulee Borg Warner T5 (2WD cossusta), joka siis käy pultti jaon puolesta aiemmin suosittelemaani kampiakseliin.

-Jarrut on vaihdettava Cosworth- mallia vastaaviksi, eli etuakseli menee uusiksi kuin myös taka-akselisto kokonaisuudessaan.
Tuolla nokalla en alkaisi itse 500 hakemaan,liian mieto noille tehoille. Paineita joutuu käyttämään kohtuullisen paljon sitten, +2b.

Kantta joutuu madaltamaan väkisinkin jos laittaa esim. cossuun tarkoitetut wisecot joissa 20cc kuppi,puristukset jää 7,5 tietämille vakio palotilan kanssa. Toimii tietty silläkin ja paineella sitten korvata sen.

Laatikkona menee normi T-9 jos jaksaa vaihdella niitä tarpeeksi usein(ko. kapistus kestää ihmeen paljon kun miettii mitä sen kanssa tekee,+500Nm kesän kiusasin ja vain 3:n katosi lopulta). Muuten laittaisin T-5:sen vaikka on kömpelömpi käsitellä,mutta kestävämpi.

Jarruiksi kelpaa leimaa varten 260mm eteen ja 253/10" rummut taakse. Tosin äkkiä huomaa ettei se noilla pysähdy ja kaipaa isompia tilalle, eli cossun jarrut tilalle tai rakentaa jotain vastaavaa(300mm eteen 4wd:n satulalla ja taakse 4wd cosu:n jarrut.

Öljy pumpuksi vakio 4wd:n tai sitten ohc:n korkea-/teho pumppu ja lohkoon porata paikat öljysuihkuille (bmw suosittu).

lohko 200
ohc:n kansi täysin teetettynä
nokka 134:n (+285ast tulee päästojen kanssa ongelmia leimaa varten yleensä)
cossun kampura
cossun veivit
cossuun tarkoitetut wisecot (todistetusti myös vakio cossun männät kestävät 500hv,400 asti viellä suosittelevat jopa noita mäntiä)
ohc:n korkeapaine ö-pumppu + ö-suihkunpaikat päälinjaan teetettynä (bmw itsellä)
imusarja painekotelolla,60mm läpällä (täysin omaa valmistetta)
cossun v-pyörä
cossun 4wd:n k-levy (sintteri varalle jos sattuu tulemaan keston kanssa ongelmia,400 kesti cossussa aikaisemmin tuo hyvin)
cossun t-5:n
7,5" perä lukolla(3,91 välitys)
300mm etu/4wd:n taka jarrut

Tuollaisella listalla on oma tulossa mutta hakemassa vain +350 kestävänä ratkaisuna.

500 saa jo sitten miettiä tarkemmin millä tekee mutta cossun(4wd:n) koneella itse ainakin lähtisin tuollaisia tehoja hakemaan vaikka kestävyys tulee olemaan toista luokkaa kuin pysytäessä 400 kohdalla. Jos ei rahasta ole kiinni niin pitkää iskua ja putkitusta(tai alulohkoa) niin isolla koneella saa huomattavasti enemmän irti kuin tuolla "vakio" moottorilla.
gti golo palloilija
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jucca »

Niin kyllä se Cossu Escortin kone on tietenkin kestävämpi kun tuo 4wd Sierran..
Sama mylly, mutta hieman uudempi, eli pieniä muutoksia tehty.
Eli semmosen sinikantisen jos löydät jostain, niin osta pois.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jucca »

Minkähänlainen viritysaihio olis Mustangin 5.0 V8? Sehän menee ihan "suoraan" tuohon Sierraan, kun sitä on sillä valmistettukin 500kpl erä. Käy cossun laatikkoon kiinni.
fast-man
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2009 18:42

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja fast-man »

käykös joku 16 venttiilinen kansi suoraa sierran alakertaan (DOHC) entä ruiskun ja pakosarjan kans? paljoko tulis lisää tehoa?
Vastaa Viestiin