Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Eli nyt sitten tuo dohc teki taas tenän. Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa, eilen oli jo yksi starttaus vähän pitemmällä vieterillä. Oliskohan puola mennyt, kun ei mitenkään ole oireillut, paitsi tuo em. yksi pitempi starttaus.
Bensapumppu kyllä pyörii, eli ei tarvi tarjota vaihtoehtoa, että olisi intertiakytkin lauennut.
Taustatietoa potilaasta:
2.0i DOHC -90
ajettu vissiin 290tkm
tulppien vaihdosta ei mitään tietoa, mutta tuskin ne kaikki yhtäkkiä pimenevät
Bensapumppu kyllä pyörii, eli ei tarvi tarjota vaihtoehtoa, että olisi intertiakytkin lauennut.
Taustatietoa potilaasta:
2.0i DOHC -90
ajettu vissiin 290tkm
tulppien vaihdosta ei mitään tietoa, mutta tuskin ne kaikki yhtäkkiä pimenevät
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Mites tässä Dochissa nyt menikään jakohihna, eli pyöriikö startatessa pyörijä jakajan kannessa.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Ota tulpat pois, laita johtoihin ja sitten laitat vaikka siihen imusarjan päälle ne. Sitten kaveri starttaamaa ja katot tuleeeko kipuna. Niistä johdoista ei kannata ainakaan paljain käsin pitää kiinni kun toinen pyörittää saattaa antaa kynsille. Tulpat voi kyllä olla niin huonot etteivät paikallaan ollessa puristuksessa anna kipinää mutta nyt ei taida kyse olla siitä jos ei ole mitään oireillut ennemmin
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
No jakohihna menee missä menee, jakoketju kyllä pyörittää pyörijäätursas kirjoitti:Mites tässä Dochissa nyt menikään jakohihna, eli pyöriikö startatessa pyörijä jakajan kannessa..

No aattelin nyt ihan koittaa yhdellä tulpalla aluksi suoraan puolanjohtoon. Mutta kaveri lupasi tuoda testiin puolan, pääsee ehjällä kokeileen.REMMIAHDIN kirjoitti:Ota tulpat pois, laita johtoihin ja sitten laitat vaikka siihen imusarjan päälle ne. Sitten kaveri starttaamaa ja katot tuleeeko kipuna. Niistä johdoista ei kannata ainakaan paljain käsin pitää kiinni kun toinen pyörittää saattaa antaa kynsille. Tulpat voi kyllä olla niin huonot etteivät paikallaan ollessa puristuksessa anna kipinää mutta nyt ei taida kyse olla siitä jos ei ole mitään oireillut ennemmin
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Nyt kokeiltu suoraan tulppa puolaan, ei anna kipunaa, alkaa selvitä tää mysteeri, toisella puolalla testaus varmistaa sitten.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Kampiakselin asento tunnistin meni itelle aikoinaan omasta doch:ista. Samanlaiset oireet, kuoli ihan kerralla ja ei edes yrittänyt luvata vaikka kuinka sahas.
Ford #11
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Ahaa, tuotapa pitää kokeilla, puolan tuossa vaihdoin, eikä vaikutusta, ei anna kipunaa vaikka tulppa suoraan puolanpäässä.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Jahas, ja voittava arpa meni nimimerkille svart. Siinähän vika oli. Nyt taas toimii. Kiitos ja kumarrus. Ja seuraavalle joka tän threadin löytää, kun etsii vastaavaan vikaan ratkaisua:
Anturi sijaitsee öljynsuodattimen alla, on kiinni torxiruuvilla (T25), kiristysmomentti 3-5Nm, eli ei juuri mitään. Nopea vaihtaa, ja osa maksoi tarvikkeena 25e.
Anturi sijaitsee öljynsuodattimen alla, on kiinni torxiruuvilla (T25), kiristysmomentti 3-5Nm, eli ei juuri mitään. Nopea vaihtaa, ja osa maksoi tarvikkeena 25e.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Jatketaas tätä. Pystyykö tuota asento tunnistinta testaamaan mitenkään? Voiko se temppuilla satunnaisesti pidempäänkin?
Oma sierra jo pidempään temppuillut käynnistettäessä. Välillä ei edes lupaa, aivan kuin kipunaa ei tulis, muttakun käyttää virrat nollissa niin saattaa lähteä kuin palmun alta. Sen olen nyt huomannut, että sillon kun se ei lähde niin aivan starttauksen alussa kierroslukumittari pompahtaa nopeasti, välillä jopa korkeallakin.
Oma sierra jo pidempään temppuillut käynnistettäessä. Välillä ei edes lupaa, aivan kuin kipunaa ei tulis, muttakun käyttää virrat nollissa niin saattaa lähteä kuin palmun alta. Sen olen nyt huomannut, että sillon kun se ei lähde niin aivan starttauksen alussa kierroslukumittari pompahtaa nopeasti, välillä jopa korkeallakin.
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
No periaatteessahan tuo tunnistin on ihan vain induktiivinen/kapasitiivinen anturi, eli yleismittarilla voisi olla mahdollista testata. Mutta ensin tarttee tietysti selvittää sen kytkentä. Tuo vika kuullostaisi enempi siltä, että olisi jotain paskaa anturin päässä tms. jos vika anturissa. Koitapa irroittaa anturi ja putsata kunnolla. Sitten tietysti testata toisella anturilla, jos vaan jostain saa.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Re: Sierra pyörittää pyörittää, vaan ei lupaa
Pakko heittää pienet lisäykset.
Tuli tosiaan kurkkailtua anturin päähän ja putsailtua kaikkia liittimiä & maadotuksia yms. Millään ei vaikutusta asiaan, kunnes päätin vaihtaa uuden akun. Nyt lähtee kiltisti aina käyntiin.
Olikohan vanha akku niin heikossa kunnossa, että tiputti startin alussa jännitteen liian matalalle ja sitä myöten tuo sytkäboksi meni välillä sekasin. Muutakaan selitystä en keksi. Vanha aku oli tosiaan siinä pisteessä, että alkoi keräämään moskaa napojen ympärille.
Tuli tosiaan kurkkailtua anturin päähän ja putsailtua kaikkia liittimiä & maadotuksia yms. Millään ei vaikutusta asiaan, kunnes päätin vaihtaa uuden akun. Nyt lähtee kiltisti aina käyntiin.
Olikohan vanha akku niin heikossa kunnossa, että tiputti startin alussa jännitteen liian matalalle ja sitä myöten tuo sytkäboksi meni välillä sekasin. Muutakaan selitystä en keksi. Vanha aku oli tosiaan siinä pisteessä, että alkoi keräämään moskaa napojen ympärille.