Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

Eli oikeestaan olis kakskin Erikoneella olevaa Sierraa joissa on käyntihäiriöt!

-2.0i Doch -90 eli katti malli

-2.9i 12v ja kone kaiketikin joku -88 kun on ilmamäärä mittareilla viellä ja ei lambdaa / kattia.

Noissa on erinäköiset pistokkeet ja lambda erona niin miten nuo koodit saadaa led-lampulla? En löytänyt mitään pätevää ohjetta noin äkkisiltään haulla. Jakka nyt ja jos saan ne luettua niin voin laittaa tänne tuloksia jos joku tietävä viitsii tulkita.
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Molemmissa malleissa mittaus tapahtuu niin, että laitat akun plusnavasta johdon lediin, ja ledin miinuspuolelta testipistokkeen ykkösnapaan. Ykkösnapa on siis se liittimen "päässä" oleva nasta (eli vastakkaisella puolen sitä lukitusklipsiä vm. -90, tuossa -88 -mallissa "kaaren puolella oleva yksinäinen nasta"). Tämän jälkeen kakkos- ja kolmosnastat yhdistetään toisiinsa. Sitten virrat päälle ja n. 10-30 sekan päästä pitäisi koodit tulla ulos.
Ford Escort 1.8 TD STW -96
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

Ahaa, kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyy koittaa heti kun pääsen pajalle!
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja nestori »

Pikkuvinkki, omasta dohc:stä koodit kun luin itse, niin meinasi pää hajota niitten vilkutteluiden kanssa. Apuna voi käyttää vaikka digikameran videonkuvaus toimintoa, helpottaa hieman urakkaa. Eli vilkuttelut nauhalle ja sit koneen ääressä kirjotella vilkutukset paperille.
Kuga PHEV
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Joo, se unohtui mainitakin, että se antaa sen koodin kaksi kertaa, tyyliin "plink plink" *tauko* "plink plink plink plink" *pitkä tauko* "plink plink" *tauko* "plink plink plink plink". Tuossa siis koodi 24 kahdesti, ensin 2, sitten 4. Jos tästä siis mitään selvää saa :P
Ford Escort 1.8 TD STW -96
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

viewtopic.php?f=6&t=19340

Tarvitaanko useampi?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Pelkkä ledi ei riitä! Sille ledille tarvii etuvastuksen muuten palaa ledi oitis. Elikkä joku 300-1000ohm vastus sarjaan ledin kanssa. Helppo homma toi koodien tarkistus tällä menetelmällä, kirjottelee vaikka paperille ylös ne koodit jos ei ulkoa muista.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

Nyt olis vikakoodia jos joku haluu tulkita.. Ton 2.9i koneisen koodiksi ymmärsin 35, 53 ja lisänumero 54.. jos on oikein ymmärretty? :) Eli mikä tuossa saattaa olla sit häikkänä?

No sit ton 2.0i doch koodista en saanut oikeen selkoa kun tuli ihan eri tahtia ja jotenkin epäselvemmin..

Eli 2.9i on kolme video pätkää ja 2.0i doch yksi.. ja ne on sellaisessa osoitteessa kun --->


http://s198.photobucket.com/albums/aa258/Tonis_album/
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja juss »

2,9
video nr1
35 15 53 54 35 15 53 54
video nr2, nr3 nr4
53 54 53 54

Jos se on B4A eli sierran 2,9 4x4 ilman KAM-muistia niin:
15-kaasuläpän asentotunnistin
35-kaasuläpän asentotunnistin (alhainen jännite)
53-oktaanisäätöpistoke 1 oikosulku
54-oktaanisäätöpistoke 2 oikosulku

ps. scorpion BRC on sama.
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja juss »

2.0 DOHC
11 11 2(väli) 28 38 24 23 37 35 28 ( video loppui kesken mut tais tulla viela 38 24 23 37 35 :?: )

11-ok
toiset ovat ajonaikana muistiin jääneitä eli nolla EEC IV ( johto akusta tai EEC IV irti), lue ajon jälkeen uudelleen...

ps. tee myös moottori päällä testi...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

juu se on juurikin BRC-kone. eli ilmamäärämittareilla. hmm.. onko mitään vinkkii mistä vois alkaa vikaa etsimään? Kaasuläpän anturiakin olen koittanut vaihtaa. paitti mitä pelkään niin että ecu on rikki koska joku joka on joskus tohon sierraan ton koneen asentamalla asentanut niin sieltä on jäänyt pois niin tärkee johto lukuisista kun ruskee eli maa? No olen sen maihinkin kytkenyt mut luulen että se on myöhäistä. Kun ostin auton niin silloin se viel pelas kyllä paremmin.. Ecu on ollut mulla auki mutta päälle päin ei oo paistuneita komponetteja mut ei varmaan tarvii ollakaan vaikka olis silti rikki?
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja juss »

juu se on juurikin BRC-kone
No sit näistä videopätkistä puuttuu loppu eli muistista luetut koodit...tai EEC IV on eri konesta, esim B4A ...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja juss »

Kaasuläpän anturiakin olen koittanut vaihtaa
Kaasuläpän koodit olivat vain ekassa videossa, toisissa ei eli mitä eroa noissa testissä oli?
onko mitään vinkkii mistä vois alkaa vikaa etsimään?
Tarkista oktaanisäätöpistoke & johtot.
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

ei mitään eroa paitti jossain viimeisissä videoissa rupes akku loppumaan kun en heti tajunnut laittaa parkeille mutta mielestäni poistin ne videot jo.. mistäs sellain pistoke löytyy?
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja juss »

mistäs sellain pistoke löytyy?
Sytytyspuolan vieressä(ainakin scorpio)
Johdot:
Sytytyksen ajastus
BR-RT (blue-red) -->> EECIV piikki 23 (3 astetta taakse jos V6 jos kytketty koriin-maa)
BR-BL (brown-blue) -->>EECIV piikki 24 (6 astetta taakse jos V6 jos kytketty koriin-maa)
Jos v6 niin molempia ei sa kytkea samalla...
Ja oletuksena ne ei pitäisi olla kytketty...


Joutokäynti ( +50rpm jos V6 jos kytketty koriin-maa)
BL-GE (blue-yellow)-->>EECIV piikki 3
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja tonis »

joo tutkin niitä johtoja niin kummatkin kaks liitintä oli maissa ja ei ollut vaikutusta toiminnassa kun nappas irtikin! :/ uskon edelleen että ecu boksi olisi rikki.

Tossa olis tarjolla yks kone mikä olisi ilman massamittareita ja sen sijaan lambda antureilla ja ajattelin että sen sähköt olis muutenkin jo paremmat mutta kun ne on -94 mallin skorpparista niin johtoja on kuulemma niin maan perkeleesti niin olisikohan vaikee selvittää ne silleen että toimis ihan kunnolla -88 mallin sierrassa?
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja duster73 »

mistä tuo mittauspistoke löytyy?entä mistä löytyy koodit?ja nyt varmaan monelle selvä asia,mutta onko noita ledejä erilaisia?eli tarviiko ottaa jännitettä tms huomioon?kyse siis 2,9 -89 sierrasta.
entä kuinka nuo vikakoodit saa nollattua?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Welkku
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Joulu 2008 20:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..

Viesti Kirjoittaja Welkku »

Saiskos kukaan selvää näistä vikakoodeista mitä lie vilkuttelee? Itse sain jotain selvää mutten kaikkia.. 37 ilmeisesti tuli ainakin mutta sille ei taida löytyä edes selitystä tuolta listalta? linkki alla videopätkään.. http://welkku.baanapojat.net/03022009019.mp4
Ford Sierra 1.6i -90
Mazda 626 SS GTi -88
Vastaa Viestiin