Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tontsa
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

ViestiKirjoittaja Tontsa » 02 Elo 2007 10:33

00-focuksen tyhjäkäynti seilaa ja auto nykii tasaisessa ajossa. Ajattelin ekaksi putsata tuon tyhjäkäyntiventtiilin, mutta mistä sen focuksessa löytää? Kattelin noita Mad Molesin Mondeosivuja, mutten oikein hahmottanut että mistä päin imusarjaa tuota alkaa etsimään. Saiskos tähän apuja?

Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 843
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Volmari » 02 Elo 2007 11:37

itse tunnistan tyhjäkäyntiventtiilin tosiaan siitä että se sijaitsee imusarjassa. on semmonen kananmunan kokoinen patruuna johon menee yksi tai kaksi piuhaa kiinni.

voi sijaita vähän missä milloinkin autosta riippuen eli imusarjan kyljessä päällä tai alla takana..

sori etten pysty paremmin neuvomaan, fiicus on jäänyt tuntemattomaksi minulle.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i

hoopee
Viestit: 613
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

ViestiKirjoittaja hoopee » 02 Elo 2007 12:07

Ei se aina imusarjassa ole. Voi olla myös ilmanputsarinkotelon kyljessä.
Auton mallin kertominen vois auttaa.
#1010 S-max 2.5T -07 BSR
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -

Monteonisti
Viestit: 3144
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

ViestiKirjoittaja Monteonisti » 02 Elo 2007 22:03

En ole asiaa tutkinut, mutta pitäisi olla 1.4- ja 1.6-koneissa kaasuläppäkotelon kyljessä ja isommissa koneissa imusarjan ja lohkon välissä? :roll:

Tontsa
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

ViestiKirjoittaja Tontsa » 20 Elo 2007 08:39

Palaan taas tähän samaan aiheeseen oireiden muuttuessa. Eli 1.6 Focuksessa tuo tyhjäkäyntiventtiili oli siinä kaasuläppäkotelossa hyvin esillä. Otin irti ja putsailin. Nykiminen katosi mutta tilalle tuli uusi oire, kylmänä kierrokset jää tuonne 2000 kieppeille. Muutenkin kierrokset laskevat tosi nihkeästi. Ilmeisesti tuo venttiili rikki, tai en saanut sitä kunnolla puhdistettua. Millä aineella tuota kannattaisi putsailla? Jarrukliinerillä?

Krisse
Viestit: 1324
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Krisse » 20 Elo 2007 08:50

Se vaan valitettavasti on niin että puhdistamisen lopputulos ei ole sama kuin uusi osa. Joskus se on vaan luovuttava siitä satasesta tai puolestatoista ja ostettava uusi.
'76 - '03 Fiestoja, 1.0 - 2.0 koneita, kaasareita, megasquirttia, ei Niva ja Läjä @ http://wonk.sytes.net/76s/

Fozters
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Elo 2007 17:10

ViestiKirjoittaja Fozters » 03 Syys 2007 13:08

Pitäisi testaa putsaa toi tyhjäkäyntiventtiili. Tiiän missä se sijaitsee ja että kandee ottaa minus johto irti akusta kun sen tekee (korjausopas kertoo).

En oo kyseistä toimenpidettä koskaan tehnyt.. niin varmistelen vaan et ei kai jotai asetuksii hävii elektroniikkalaittest jos ottaa minusjohon irti :? ? vai tarviiks/kandeeks sitä ees ottaa irti jos ei vaa laita virtoi päälle putsauksen aikana ?

Avatar
TeRoK
Ylläpitäjä
Viestit: 2017
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja TeRoK » 03 Syys 2007 14:55

Ei sitä irti tarvii ottaa. Otat vaan sen tyhjäkäyntivenan töpselin irti. Etkä tosiaan laita virtoja päälle :wink:
Transit econetic -15, Mustang GT cabr. -96, Mondeo trend stw -10


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija