Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

Moottori, voimansiirto, viritys jne.

Valvoja: Moderaattorit

Focuksen tyhjäkäyntiventtiili

ViestiKirjoittaja Tontsa » 02 Elo 2007 10:33

00-focuksen tyhjäkäynti seilaa ja auto nykii tasaisessa ajossa. Ajattelin ekaksi putsata tuon tyhjäkäyntiventtiilin, mutta mistä sen focuksessa löytää? Kattelin noita Mad Molesin Mondeosivuja, mutten oikein hahmottanut että mistä päin imusarjaa tuota alkaa etsimään. Saiskos tähän apuja?
Tontsa
 
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

ViestiKirjoittaja Volmari » 02 Elo 2007 11:37

itse tunnistan tyhjäkäyntiventtiilin tosiaan siitä että se sijaitsee imusarjassa. on semmonen kananmunan kokoinen patruuna johon menee yksi tai kaksi piuhaa kiinni.

voi sijaita vähän missä milloinkin autosta riippuen eli imusarjan kyljessä päällä tai alla takana..

sori etten pysty paremmin neuvomaan, fiicus on jäänyt tuntemattomaksi minulle.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
Volmari
Moderaattori
 
Viestit: 834
Liittynyt: 05 Helmi 2005 16:48
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja hoopee » 02 Elo 2007 12:07

Ei se aina imusarjassa ole. Voi olla myös ilmanputsarinkotelon kyljessä.
Auton mallin kertominen vois auttaa.
#1010 S-max 2.5T -07 BSR
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
hoopee
 
Viestit: 621
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

ViestiKirjoittaja Monteonisti » 02 Elo 2007 22:03

En ole asiaa tutkinut, mutta pitäisi olla 1.4- ja 1.6-koneissa kaasuläppäkotelon kyljessä ja isommissa koneissa imusarjan ja lohkon välissä? :roll:
Monteonisti
 
Viestit: 3144
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:45

ViestiKirjoittaja Tontsa » 20 Elo 2007 08:39

Palaan taas tähän samaan aiheeseen oireiden muuttuessa. Eli 1.6 Focuksessa tuo tyhjäkäyntiventtiili oli siinä kaasuläppäkotelossa hyvin esillä. Otin irti ja putsailin. Nykiminen katosi mutta tilalle tuli uusi oire, kylmänä kierrokset jää tuonne 2000 kieppeille. Muutenkin kierrokset laskevat tosi nihkeästi. Ilmeisesti tuo venttiili rikki, tai en saanut sitä kunnolla puhdistettua. Millä aineella tuota kannattaisi putsailla? Jarrukliinerillä?
Tontsa
 
Viestit: 14
Liittynyt: 31 Heinä 2007 14:59

ViestiKirjoittaja Krisse » 20 Elo 2007 08:50

Se vaan valitettavasti on niin että puhdistamisen lopputulos ei ole sama kuin uusi osa. Joskus se on vaan luovuttava siitä satasesta tai puolestatoista ja ostettava uusi.
'76 - '03 Fiestoja, 1.0 - 2.0 koneita, kaasareita, megasquirttia, ei Niva ja Läjä @ http://wonk.sytes.net/76s/
Krisse
 
Viestit: 1269
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:54
Paikkakunta: Kotka

ViestiKirjoittaja Fozters » 03 Syys 2007 13:08

Pitäisi testaa putsaa toi tyhjäkäyntiventtiili. Tiiän missä se sijaitsee ja että kandee ottaa minus johto irti akusta kun sen tekee (korjausopas kertoo).

En oo kyseistä toimenpidettä koskaan tehnyt.. niin varmistelen vaan et ei kai jotai asetuksii hävii elektroniikkalaittest jos ottaa minusjohon irti :? ? vai tarviiks/kandeeks sitä ees ottaa irti jos ei vaa laita virtoi päälle putsauksen aikana ?
Fozters
 
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Elo 2007 17:10

ViestiKirjoittaja TeRoK » 03 Syys 2007 14:55

Ei sitä irti tarvii ottaa. Otat vaan sen tyhjäkäyntivenan töpselin irti. Etkä tosiaan laita virtoja päälle :wink:
Transit Trend 300M 140 -12, Mustang GT cabr. -96, Focus trend 1.6Tdci -08
Avatar
TeRoK
Site Admin
 
Viestit: 2014
Liittynyt: 03 Helmi 2005 23:00
Paikkakunta: Loimaa


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 6 vierailijaa