Kaasuttimesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Heinämies
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Joulu 2008 21:05

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Heinämies »

Eikö kaasarin ruuveja säätämällä saada esim. kiihtyvyyttä ripeämmäksi niin että oikeilla säädöillä se siis on normaalin ripeä, mikäli se nyt on "normaalia laiskempi"?
tursas
Viestit: 4130
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja tursas »

Heinämies kirjoitti:Eikö kaasarin ruuveja säätämällä saada esim. kiihtyvyyttä ripeämmäksi niin että oikeilla säädöillä se siis on normaalin ripeä, mikäli se nyt on "normaalia laiskempi"?
Näin mäkin oon luullu, mutta eiks sun kannattais käyttää sitä jossain pakokaasutestissä ja ne pistää sen säädön samalla optimiksi, kai siellä Kuusaalla semmosia pajoja on, täällä se lysti maksaa n. 20 €, ettei tarvii ite niitä säätöjä ruuvailla mutulla... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Joissaki harvoissa kaasuttimissa saattaa olla seosruuvi myös täyskaasulle mutta missään weberissä tms ei ole muuta kuin tyhjäkäynnin seosruuvi. Tämän ruuvin säädöllä ei todellakaan vaikuteta auton kiihtyvyyteen.
Pääsuuttimien kokoa muuttamalla sensijaan voi olla vaikutusta. Noh, näyttäähän ne suuttimetkin ruuveilta joten jos joku on kuitenki tarkoittanut sitä? Tosin niitä vaihdetaan eri kokoisiksi eikä suinkaan käännellä.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Heinämies
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Joulu 2008 21:05

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Heinämies »

tursas kirjoitti: Näin mäkin oon luullu, mutta eiks sun kannattais käyttää sitä jossain pakokaasutestissä ja ne pistää sen säädön samalla optimiksi, kai siellä Kuusaalla semmosia pajoja on, täällä se lysti maksaa n. 20 €, ettei tarvii ite niitä säätöjä ruuvailla mutulla... :roll:
No sellainen juuri tehtiin viime katsastuksen alla, ja seosta laitettiin vähän laihemmaksi. "Turbopotku" on ollut vähän kateissa taas parin viime päivän aikana. Tarttee talvea vasten varmaan hankkia se tarvike-weberi.
Heinämies
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Joulu 2008 21:05

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Heinämies »

Jälleen kerran vaihdoin kaasarin päältä otetussa kuvassakin näkyvien suuttimen päiden (hajoituskuvassa air correction jet, C) paikkaa. En enää tiedä miten niiden pitäisi olla vai onko sillä tässä vaiheessa väliäkään... :roll: nyt ei kuitenkaan ole mitään nikotteluja liikkeellelähtiessä tai muutenkaan. Turbopotku pehmeni, mutta olosuhteisiin nähden tuo kiihtyy aivan tyydyttävästi. Käynti on nyt tasaista kaikilla kierrosalueilla.
Heinämies
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Joulu 2008 21:05

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja Heinämies »

Kaasarin "deaktivoitu" automaattiryyppysysteemi ei ole tässä pakkasilla aiheuttanut mitään ongelmia. Hyvin käynnistyy, ensin 3-4 pumppausta ja sit startti ja käyntiinhörähdyksen jälkeen kevyesti kaasua. Kaasua täytyy pitää sellainen pari kolme minuuttia, kierrokset noin 1500, max 2000 eli ei huudatuksia kylmällä. Sen jälkeen pysyy itse käynnissä. Ei siis tarvetta alkaa mihinkään toimenpiteisiin kaasarin vuoksi. Pistokepaikkaa ei ole.
tursas
Viestit: 4130
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasuttimesta

Viesti Kirjoittaja tursas »

Jaahas, juuri noin menee täälläkin, mäkin oon tossa pakkasilla ihmetelly, että miten se potkasee heti käyntiin, ilman tolppaa tai lämmitettynä tolpasta, paremmin ku kesällä... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin