fiesta mk3 laatikoitten erot?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
fiestaaja
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2009 17:19

fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja fiestaaja »

käykö 1.1 4vaihteinen laatikko suoraan 1.4 cvh moottorin kanssa vai pitääkö laatikkokin vaihtaa?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Käy. Mutta jos orkkis on 5 vaihteinen niin vaihdekepin operoiminen tulee olemaan vähän jännittävää kun on erilainen kaavio.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Kansi

Re: fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja Kansi »

Jos laatikot ovat -87 tai uudempia, niin ei ole mitään väliä millä kepillä niitä hämmentää, koska kaavio siirtyi noihin aikoihin kepin pohjasta laatikon sisään. Kakkoskoppasen Fiestan Haynes-kirjan supplement-osiossa on tarinaa tuosta. Kyseinen Haynes on myös The manual jos tarvii tehdä BC- laatikolle remppaa.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kansi kirjoitti:Jos laatikot ovat -87 tai uudempia, niin ei ole mitään väliä millä kepillä niitä hämmentää, koska kaavio siirtyi noihin aikoihin kepin pohjasta laatikon sisään.
No empä oo tälläsee törmänny vaikka oon noita etuvetovoordeja rassannu aika montaa yksilöä väliltä 76 ja 90
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Kansi

Re: fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja Kansi »

Krisse kirjoitti:No empä oo tälläsee törmänny vaikka oon noita etuvetovoordeja rassannu aika montaa yksilöä väliltä 76 ja 90
Olispa itsekin tiennyt sillon kun tuli tapeltua ykköskoppasen vaihteensiirron kanssa kymmenen vuotta takaperin. Melkein joka toinen kerta, kun yritti ripeää lähtöä valoista pesässä olikin ykkösen sijaan pakki! Ihme ettei tullut yhteenkään takana olijaan kolautettua.. Nykyisen '89 mk3:n kanssa vaihteiden arpominen on muisto vain.

Asia ei tosin minulle selkeytynyt tuon mainitsemani MK2:n korjausoppaan avulla vaan vasta kun avasin tuon mk3:n laatikon ja luin Haynesin "Rebuilding and tuning Ford's CVH Engine" -kirjaa jossa asia oli väännetty tarpeeksi paksusta rautalangasta.

Linkkejä:
-Fiesta MK2 (Haynes)
http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... nes-02.jpg
http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... ynes-h.jpg

-Rebuilding and tuning Ford's CVH Engine
http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... CVHs44.jpg
http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... CVHs45.jpg
http://i198.photobucket.com/albums/aa14 ... CVHs46.jpg

Saatan poistaa kuvat jossain vaiheessa ettei tule sanomista tekijänoikeuksista..

Offtopiccina Krisselle: Oletko huomannut tuossa Zetec-projektissasi eroa ajettavuudessa alatukivarsilla, jossa pallonivel on kahdella tai kolmella pultilla kiinni? Mainitsit jotain puolen sentin pituussuuntaisesta erosta pyörän sijainnissa. Luulisi vaikuttavan ainakin casteriin..

Edit: väärä pyöräkulma
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: fiesta mk3 laatikoitten erot?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mk3:sta on niin kauan aikaa et en muista enää mitään ja se on ollu vuoden pois kilvistäkin kun on ollu motivaation puutetta. Jokunen 100km sillä kai on tullu ajettua noilla tukivarsilla, ei se ainakaan mitenkään erikoiselta tuntunu. Onhan noita kai ennenkin vaihdeltu ristiinrastiin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin