Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
KKVV
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2016 17:59

Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja KKVV »

Yritin kyseiseen menopeliin vaihtaa uutta polttoainesuodatinta joka sijaitsee auton pohjassa tankin vieressä. Suodatinkotelon alapuolella sijaitsee tyhjennusroppu joka siis toimii myös veden tyhjennysroppuna. Sen avatessani naftaa valuttelin about 2L jonka jälkeen ajattelin että parempi vain sulkea roppu koska pelkkä suodatin ei tyhjennä kyllä 0.5L enempää. Eli missä vika? Miten saan suodattimen vaihdettua? Tarviiko järjestelmää ilmata vai täyttääkö tankin päässä oleva pumppu linjat virrat päälle laitettaessa? Kiitos jo etukäteen.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

Itse olen vaihtanut suodattimen pari kertaa omaani -10 mondeoon.. Suodatin auki ja uusi suodatin paikalleen, olen täyttänyt suodatin kotelon dieselillä.. Sit ilmaus itse tein konehuoneesta jossa tuloletku ja liitin helposti näkyvissä.. Toiset ilmaa auton alta suoraan suodattimen luota.. Itse imenyt dieseliä käsipumpulla kunnes ilmakuplia ei enää tule.. Viime kerralla auto sammui kerran ilmaamisen jälkeen mut käynnistyi uudestaan ilman ilmaamista ja pelannut täysin..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
KKVV
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2016 17:59

Re: Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja KKVV »

Suurin ongelmahan tässä oli se ettei naftan tulo loppunut suodatinkotelon tyhjennysropusta. Valuttelin sitä tosiaan n. 2L jonka jälkeen väänsin ruuvin kiinni. Mistähän tuo johtuu?
seppo1
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Elo 2013 16:30

Re: Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

KKVV kirjoitti:Suurin ongelmahan tässä oli se ettei naftan tulo loppunut suodatinkotelon tyhjennysropusta. Valuttelin sitä tosiaan n. 2L jonka jälkeen väänsin ruuvin kiinni. Mistähän tuo johtuu?
On ihan normaali lappo-ilmiö (tai koulussa puhuttiin yhtyvistä astioista, vaikkei tässä nyt toista astiaa olekaan). Tankki tyhjenee vaikka kokonaan, jos se tyhjennysruuvi on alempana kuin tankin pohja.
jmm79
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Helmi 2005 19:05
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mondeo v.11 2.0 tdci polttoainesuodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja jmm79 »

En osaa kyllä sanoa.. Itse en tyhjentänyt suodatinta vaan pyöritin suodattimen suoraan irti.. Ei vuotanut lainkaan dieseliä vain ne mitä oli suodattimessa..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Vastaa Viestiin