P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mackie
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2015 18:14

P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja Mackie »

Noniin... lähtääs nyt sitten täältä kysymällä liikkelle. Rupeaa olemaan tuolla miun orkkis-bensa-ohari satkulla olemaan ne hetket että vois vaihtaa jotain muuta kenties keulille. Millaisilla tekniikoilla on näitä leimattuina suomessa? nettiautossa on tullut jokunen DOHC vastaan mutta ei ihan tehorajoihin taida mahtua että minkälaisia kokemuksia on ollu näitä leimailla?
Itse olen pohtinut sellaistakin vaihtoehtoa että vaihtais tanarin 2l kutosen keulille kun vielä tehon puolesta rajoissa mennään, ko. remppa on tanarille kerran tullut tehtyä joten tekniikkakin jossain määrin tuttua. ehkä sitten ajoon 2.8 kutonen ja leimalle tuo pienempi. en nyt nopeasti muista että noilla sen kummempia eroja ois ollut.

ja muutenkin jos jollain mielessä jotain aiheeseen liittyvää niin siitäs vaan vuodattamaan, en ole asiaa vielä ihmeemmin pohtinut. :thumbup:
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja tursas »

Jaa, no ainakin nimimerkki Sierra2.3-16v tietää tuon asian, kun on taas ilmaantunut kehiin..., pistä privaa sinne... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mää mistään mitään tiedä, mutta itsekin kyseistä asiaa pohtineena; dokkia ei saa laillisesti, eikä ohc-ruiskua. Mutta ruiskun kannen ja ruiskun voi kyllä laittaa sen oman alakerran päälle. Taunuksen 2.0v6:ssa tais olla 90hp, eli sille sen saa leimattua, mutta mitään järkeehän siinä koneessa ei ole, niinku itteki sanoit, leiman ajaksi.
Onhan noita cossun tekniikallekin leimattu vanhaan hyvään aikaan..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Laillisesti saa laittaa, mutta ei pelkällä muutoskatsastuksella.

Muistan nähneeni muutama vuosi sitten nettiautossa myynnissa uuden lain aikana rakennetun 4x4 peesatkun. Myynti-ilmoituksessa kehuttiin käydyn paperisotaa poikkeusluvan verran. :lol: En muista tarkasti, mutta laitos taisi olla jopa ahdettu.

Kun tuo p100 on etupäästä omaa sukua Sierra ja taka-akselisto on Transittia sekä runko rakennettu 1000kg kantavuudelle, niin perusteet isommalle moottorille on aika helppo löytää. Varsinkin, kun kirjaa vielä papereihin laitoksen alhaisen lähtötehon.

Kauhea kasa vaan paperia siitä, että kuinka hyötysuhteeltaan parempi ahdettu moottori parantaa auton päästötasoja ja liikenneturvallisuus paranee kasvaneiden jarrujen myötä. Oikeastikin tuo auto voisi olla järkevä laitos paljon ajavalle varustettuna Scorpion isolla 2.5l turbodieselillä. :thumbup:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Juu, tarkoitin toki ettei onnistu muutoskatsastamalla. Poikkeuslupahakemuksissa törkeä jono tällähetkellä, jopa vuosi-pari?!! Juu se nelivetoinen peesatku oli kyllä mielenkiintoinen laite, itsekin tuli oikein jopa soiteltua sille hepulle myynti-ilmon perusteella ja juteltua autosta. Toi bensasatkun alhainen teho rajoittaa ihan hemmetisti järkeviä vaihtoehtoja koneeksi ja kun se ei tosiaan oo samaa mallisarjaa sierran tai ransiitin kanssa vaan ihan omansa. Transitejakin kun on saanut 2.9 v6:lla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Mackie
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2015 18:14

Re: P100 tekniikka vaihtoehdot ja leimaus

Viesti Kirjoittaja Mackie »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Mää mistään mitään tiedä, mutta itsekin kyseistä asiaa pohtineena; dokkia ei saa laillisesti, eikä ohc-ruiskua. Mutta ruiskun kannen ja ruiskun voi kyllä laittaa sen oman alakerran päälle. Taunuksen 2.0v6:ssa tais olla 90hp, eli sille sen saa leimattua, mutta mitään järkeehän siinä koneessa ei ole, niinku itteki sanoit, leiman ajaksi.
Onhan noita cossun tekniikallekin leimattu vanhaan hyvään aikaan..
haha :D jännä kyllä... eipä siinä, en kyllä sitten rupea laisin vääntämään ruiskujen enkä liioin dokkien kanssa. ja vaikkei siinä pikkukutvosessa ole järkeä niin onhan se kyllä silti parempi kone aikalailla kaikinpuolin kuon tuo aliteho-ohari versio.. vaikka ees lähtökohtana ;D
pitää sitten jatkaa tuon 2/2.8 kutos linjan kanssa, onpahan ainakin tutuhkoa tekniikkaa.

ellei sitten diesel puolelta löydy mitään järkeviä vaihtoehtoja? eihän sen nyt bensa pakosti tarvitse olla. tuli vähän aateltua noita transitin kiisseleitäkin mutta lievät kyllä aivan liian painavia mutta enpähän kyllä noista tiiä...
Vastaa Viestiin